طرح توجیهی جوی پرک

جو دوسر پرک یکی از محبوب ترین غلات در سراسر جهان است که که از عصر برنز برای انسان شناخته شده، اغلب در نواحی خنک تر و مرطوب مناطق معتدل همچون اروپا و آمریکای شمالی می روید و به صورت های مختلف از جمله جو دوسر پرک و بلغور جو دوسر مصرف می شود.

از جمله خواص جو دوسر می توان به سلامت قلب، لاغری، سلامت کودکان، دیابت، درمان پوکی استخوان، بهبود خواب، افزایش انرژی و سلامت پوست و مو اشاره کرد. در ادامه با بررسی خلاصه طرح توجیهی تولید این محصول همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟ 

 

جوی پرک دوسر چیست؟

این گیاه از خانواده گندمیان است و مقادیر بالایی نشاسته و کربوهیدرات را در خود جای داده است. مردم ایران از این ماده غذایی در پخت و آماده سازی برخی از غذاهای محبوب ایرانی استفاده می کنند. این ماده غذایی یک نوع غله کامل محسوب می شود که به صورت نیمه کوبیده و آرد شده نیز در بازارهای فروش یافت می شود.

در نظر داشته باشید که جو با جوی دو سر تفاوت های اساسی دارد. هر یک از این مواد ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. جو دوسر یک نوع ماده دارویی است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد. استفاده  از آن برای انسان بسیار مفید است. مدل های خوراکی این جو به صورت بلغور و پرک عرضه می شوند. برخی از مردم جو را به عنوان خوراکی برای دام نیز به کار می برند.

فرایند تولید جوی دو سر پرک 

در زمینه تولید این جو از دستگاه های مخصوص استفاده می شود که این فرایند را با کیفیت بالایی انجام می دهند. در زمینه تولید این محصولات اعمال بخار یکی از مهمترین موارد است که سبب سهولت در پخت جو می شود. این جوها ابتدا بخار پز شده و به تکه های کوچکی تبدیل می شوند و سپس به صورت خشک شده آماده خواهند شد.

چشم اندازی بر بازار فروش جوی دو سر

طرح توجیهی جوی پرک دوسر برای برآورد دقیق تر هزینه ها و بازگشت سرمایه نیز اطلاعات دقیقی در اختیار شما قرار می دهد. این طرح شما را با بازارهای فروش داخلی و خارجی این محصول آشنا می سازد. استفاده از این جو در ساخت و تولید بسیاری از خوراکی های پر مصرف احتمالا بالا رفتن میزان فروش را به مراتب افزایش می دهد.

به علاوه فواید بی نظیر این ماده برای سلامتی بدن نیز امید به پیشرفت این طرح را افزایش می دهد. شما می توانید با استفاده از اطلاعاتی که در این طرح توجیهی، به دست آورده اید. با تکیه بر دانش، مهارت، خلاقیت ها و نوآوری های خود بهترین درآمد زایی را به دست آورید.

کاربردهای جوی پرک دوسر در ایران و جهان

این ماده غذایی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. مصارف خوراکی آن شامل تهیه و آماده سازی غذاهایی مانند سوپ و موادی مانند نان می باشد. همچنین در برخی از کشورها از این ماده برای تولید آب جو استفاده می کنند. تهیه و آماده سازی نوشابه های مالت از این مدل جو نیز متداول است. کاربردهای جوی دوسر با کارایی جوی ساده بسیار متفاوت است. درصد چربی جوی دو سر نسبت به جوهای معمولی بالاتر است و این مسئله میزان استفاده از آن را در مصارف آشپزی افزایش داده است.

آشنایی با مدل های مختلف جوی دو سر

برای بررسی بیشتر روند تولید این مواد غذایی، باید با انواع مدل های آن نیز آشنایی داشته باشید. هر یک از این مواد غذایی کاربردهای خاص خود را دارند. اما باید میزان تولید با میزان مصرف افراد تطابق داشته باشد. برخی از مدل های پر مصرف این مواد غذایی در ادامه معرفی خواهیم کرد تا اطلاعات جامعی از آن ها به دست آورید.

جوی دوسر پرک فوری

این مدل جو نسبت به سایر مدل ها سریع تر پخته می شود و به همین خاطر نیز در مصارف آشپزی کارایی بیشتری دارد. استفاده از آن برای تهیه خمیر برخی از نان ها مناسب است. برای آماده سازی این مدل جو آن را تنها با مقداری آب داغ ترکیب می کنند. به این ترتیب در مدت ۱ الی ۲ دقیقه آماده مصرف خواهد شد. این نوع جو در مراحل تولیدی بخار داده می شود و تکه های آن کوچکتر از مدل های دیگر است و به همین خاطر نیز فرایند آماده سازی آن نیز کوتاه تر خواهد بود. بافت خمیری و طعم ساده آن نیز از ویژگی های مهم این مدل جو محسوب می شود.

جو دو سر خرد شده

در طرح تولید جو، برنامه ریزی دقیقی برای آماده سازی این مدل جو انجام شده است. در این روش دانه های جو به صورت پرک آماده نمی شوند. در این زمینه بلغورهای جو به تکه های ریزی تقسیم می شوند. شکل و مدل این مدل جو شبیه به دانه های برنج شکسته است. به همین خاطر نیز به جویدن زیادی نیاز ندارد. زمان پخت این مدل جوی دو سر کمی بیشتر از مدل های پرک است. شکل و ظاهر این مدل جو پس از پخته شدن نیز به خوبی حفظ خواهد شد.

در مورد جو پرک

ظاهر بزرگ و تخت و گرد این مدل جو از مشخصه های اصلی آن محسوب می شود. ظاهر آن ها در حین پردازش در کارخانه تولیدی حفظ شده و پس از بخار دادن آماده می شود. مردم برای پخت این مدل جو زمان کمتری صرف می کنند.

مزایای تولید جوی پرک دو سر

مزایای بسیاری در تولید جوی پرک دوسر وجود دارد. مزیت ها هم از نظر جنبه های عمومی و هم برای سرمایه گذاران قابل توجه است. از جمله آن ها می توان به امکان صادرات محصول اشاره کرد که سود بالایی برای تولید کنندگان به ارمغان می آورد. میزان اشتغال زایی کشور نیز پس از هر بار تاسیس یک کارخانه یا واحد تولیدی مستقل در کشور، افزایش می یابد و به این ترتیب خانواده های بیشتری از طریق فعالیت های صنعتی امرار معاش می کنند. بدین ترتیب، رونق اقتصادی کشور نیز در مدت زمان کوتاه تری حاصل خواهد شد.

کد آیسیک مرتبط با جوی پرک

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
جو دوسر ۰۱۱۱۵۱۲۳۱۶

 

کد تعرفه مرتبط با جوی پرک

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
جو دو سر ۱۰۰۴

وضعیت واردات و صادرات جوی پرک

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات جوی پرک به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات جوی پرک تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات جوی پرک به تفکیک سال

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید جوی پرک اعلام می دارد.

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی روغن خوراکی 

طرح توجیهی غلات صبحانه

طرح توجیهی سس

طرح توجیهی شکلات صبحانه 

طرح توجیهی بسه بندی حبوبات 

طرح توجیهی نان صنعتی

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس