طرح توجیهی دهکده توریستی و تندرستی

گردشگری در عصر حاضر یکی از فعالیت های مورد توجه مردم در سر تا سر کشور محسوب می شود. از این رو برنامه ریزی اقتصادی و سرمایه گذاری برای ایجاد یک مکان دلپذیر مورد توجه قرار گرفته است؛ بازدهی اقتصادی این طرح و هزینه های سرمایه گذاری در این عرصه نیز یکی از محاسن شرکت در این طرح به شمار می رود. یکی از منابع درآمد زایی برای بسیاری از کشورهای متمدن جهان، عرصه گردشگری است که این روزها در کشور ما نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟ 

در نظر داشته باشید که کشور ما جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و سرمایه گذاری در این گزینه مناسبی است. از جمله آن ها می توان به جاذبه های تاریخی سر تا سر کشور اشاره کرد. همچنین جاذبه های طبیعی زیبای کشورمان نیز در این زمینه مورد بهره وری قرار می گیرند. طبیعت بکر ایران همیشه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است. در هر یک از این جاذبه ها ایجاد دهکده های توریستی برای ارائه خدمات رفاهی به گردشگران به شما کمک می کند که درآمد سالانه مناسبی از سرمایه خود به دست آورید.

دهکده توریستی و تندرستی چیست؟

دهکده های توریستی انواع مختلفی دارند و در هر یک از آن ها خدمات رفاهی خاصی به مشتریان ارائه می شود. شما به عنوان یک سرمایه گذار باید بازارهای مختلف و عرصه های مختلف را شناسایی کنید و سپس بهترین زمینه سرمایه گذاری را بیابید.

گردشگری تندرستی یکی از این موارد است؛ در این زمینه جاذبه های طبیعی شامل چشمه های آب گرم درمانی مورد توجه قرار می گیرند. این چشمه ها از نظر علوم پزشکی و طب سنتی نیز تایید شده اند و خواص درمانی بی شماری برای مردم به همراه می آورند، به همین خاطر سالانه افراد بسیاری از آن ها بازدید می کنند.

گردشگری های بازتوانی نیز یک شاخه مهم از این عرصه را تشکیل می دهند. این سبک از مکان های گردشگری برای بازتوانی و گذران دوران نقاهت افراد مورد استفاده قرار می گیرند. در این خصوص گردشگری های پزشکی نیز مورد توجه قرار دارند. این نوع گردشگری به منظور استفاده از خدمات جراحی و درمانی مورد استفاده قرار می گیرند.

فرایند ساخت دهکده های گردشگری و تندرستی

برای ساخت این دهکده ها توجه به چند فاکتور مهم از اهمیت بالایی برخوردار است. از جمله آن ها می توان به ایجاد سرویس های بهداشتی برای رفاه حال گردشگران اشاره کرد که برای رعایت کامل نکات بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند. برق رسانی به این دهکده ها نیز باید به درستی انجام شود. در این خصوص باید هماهنگی های لازم با ارگان های دولتی نیز انجام شود. چرا که برخی از این دهکده ها در محل هایی دور از آنتن دهی تلفن همراه و یا نیروی برق واقع شده اند و به همین خاطر نیز برخی امکانات در آن ها وجود ندارد.

آبرسانی و ایجاد زیر ساخت های مورد نیاز در هر یک از این دهکده ها از اهمیت بالایی برخوردار است. به این ترتیب سالانه گردشگران و توریست های بسیاری به هر یک از این مراکز جذب می شوند.

میزان بازدهی طرح دهکده توریستی

این روش سرمایه گذاری از نظر میزان بازدهی توجیه پذیر است. از آن جا که بسیاری از افراد به تفریحات سالم نیاز دارند و از نظر روحی و روانی وجود این تفریحات برای زندگی آن ها ضرورت دارد، استفاده از یک طرح دقیق در راستای ساخت یک مرکز تفریحی حائز اهمیت است. توصیه می کنیم که با در نظر گرفتن برنامه ریزی های لازمه، در این زمینه سرمایه گذاری کنید.

در صورتی که افراد وقت خود را به تفریح اختصاص ندهند، به مرور به کسلی و خمودگی دچار می شوند و این از نظر سلامتی جسم و روح مضرات بسیاری برای آن ها به همراه می آورد. زیبایی های این دهکده ها هر یک سبب جذب مشتری می شود و سود و بازدهی بالایی برای شما به ارمغان می آورد. در صورتی که جاذبه های سنتی کشور را نیز به این دهکده ها اضافه کنید، بدون شک بازدهی مناسب تری از این برنامه ریزی اقتصادی به دست می آورید.

جاذبه های سنتی همیشه نظر و توجه توریست های خارجی را نیز به خود جلب می کند. شما می توانید، از فرهنگ ها و سنت های اقوام مختلف کشور در این مراکز استفاده کنید. برخی از امکانات رفاهی این دهکده با استفاده از سنت های بخش های مختلف کشورمان ایجاد می شوند. از جمله آن ها می توان به غذاهای سنتی ایرانی و سرو آن ها در رستوران این دهکده ها اشاره کرد.

امکانات مختلف دهکده های توریستی

در صورتی که برخی امکانات را در این دهکده ها مورد استفاده قرار دهید، بدون شک جذب توریست به این مراکز تفریحی و درمانی افزایش می یابد. برخی شرایط مانند ایجاد مهمان سراهای لوکس یا سنتی، ایجاد رستوران های سنتی، مراکز خرید صنایع دستی منطقه مورد نظر و..  همگی از جمله امکانات ویژه موجود در این مراکز به شمار می روند.

شما می توانید، در این طرح با ایده های خلاقانه آشنا شوید. در برخی از دهکده های توریستی کشور ما انواع امکانات تفریحی مانند سورتمه سواری، تلکابین سواری، بانجی جامپینگ و… وجود دارند که بسیاری از مردم در سر تا سر کشور ما سالانه از آن ها بازدید می کنند. این جاذبه ها می توانند، در قالب عکس و فیلم در میان مردم معرفی شوند و به این ترتیب توجه مردم به آن ها جلب می شود.

اهمیت ساخت دهکده توریستی و تندرستی

همه مردم از تفریح لذت می برند. حال اگر تفریحات آن ها در راستای تندرستی و درمان مشکلات آن ها انجام شود، تاثیر گذاری این تفریحات بیشتر خواهد شد. در نظر داشته باشید که این تفریحات بار تنش های شما را نیز کاهش می دهند بنابراین موجب تقویت روح می شوند. در نظر داشته باشید که ایجاد یک دهکده توریستی تندرستی در کنار بیمارستان های حرفه ای خصوصی و دولتی نیز بازدهی مالی قابل توجهی خواهد داشت. در این زمینه برآورد هزینه های مربوط به سرمایه گذاری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این خصوص در نظر گرفتن مساحت مورد نیاز برای ساخت دهکده اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی طرح توجیهی دهکده توریستی و تندرستی اعلام می دارد.

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی دهکده سلامت 

طرح توجیهی گردشگری

طرح توجیهی پارک آبی 

طرح توجیهی پیست اتومبیل رانی 

 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس