طرح توجیهی دی کلرو بنزن

در این مقاله قصد داریم در رابطه با طرح توجیهی دی کلرو بنزن که یکی از مهم ترین حلال های آزمایشگاهی است مطالبی مفید ارائه دهیم. این مطالب به شما در راستای تولید بهترین محصولات در صنایع مختلف یاری می می دهند.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

دی کلرو بنزن دارای مونورمهای مختلف است که هر یک از آن ها برای ساخت انواع محصولات در عرصه های صنعتی کارایی دارد. از این ماده در آزمایشگاه های صنعتی برای ساخت مونومر های کلرو بنزن در ترکیب با نیتریک اسید استفاده می شود، به همین خاطر تولید این ماده بسیار ضروری است و حائز اهمیت می باشد. این ترکیبات از پیوند چند حلقه به یکدیگر تولید می شود. پیش از خرید این محصول بهتر است کمی در رابطه با خواص و ویژگی های این ماده اطلاعات به دست آورید.

دی کلرو بنزن چیست؟

دی کلرو بنزن یکی از مواد آزمایشگاهی است که سال های سال مصارف بسیار زیادی در این عرصه دارد. نقطه جوش ۱۸۰ درجه و نقطه انجماد ۵/۱۷ از مشخصات مهم دی کلرو بنزن است. طرح توجیهی دی کلرو بنزن ارائه شد تا هزینه های این محصول تا حد بسیار زیادی کاهش یابد.

این ماده یک حلال قوی است که با خلوص بالایی در این کمپانی تولیدی ارائه می شود. خلوص بالای آن یکی از دلایل استقبال مشتریان و صنعتگران از این ماده آزمایشگاهی است. در ساخت این ماده مقداری آب به کار رفته است که کیفیت آن را در حد قابل توجهی افزایش می دهد.

برخی از ویژگی های مشهور ماده دی کلرو بنزن، آتش زا بودن و فرار بودن آن است. همین دو ویژگی مهم سبب افزایش استفاده از این محلول شده است. در زیست مولکولی، دی کلرو بنزن کارایی بسیار زیادی دارد. واکنش پذیری این مواد از هالیدها کم تر است. خواص این ماده شیمیایی مشابه با اورتو دی کلروبنزن، متا دی کلرو بنزن، پارا دی کلرو بنزن و … است و این ماده را با مواد شیمیایی نام برده مقایسه می کنند.

 

روش های تولید دی کلرو بنزن

این ماده برای اولین بار در سال ۱۸۵۱ تولید شد. برای تولید آن از کاتالیزور مهمی به نام اسید لوئیس استفاده می شود. این ماده واسطه تولید بسیاری از اقلام شیمیایی است. بوی آن مانند بادام شیرین بوده و بی رنگ تولید می شود.

طرح توجیهی دی کلرو بنزن

در سال های اخیر روش های جدیدتری برای تولید این ماده ابداع شد. طرح تولید دی کلرو بنزن نیز در این زمینه دخالت دارد. در این روش هزینه های تولید و خرید مواد اولیه را در مراحل متعدد ساخت کم می کنند و همین امر موجب تولید کالایی ارزانتر می شود. این ماده صنعتی در طبیعت یافت نمی شود و اولین بار توسط انسان تولید شده است! در بین بوی بادام شیرین این ماده بوی کلر نیز به مشام می رسد. همان طور که گفتیم این ماده یک حلال قوی است اما هر چیزی را در خود حل نمی کند. از جمله مواردی که دی کلرو بنزن می تواند به خوبی آن را حل کند، مواد کلر دار هستند. در این ماده مواد فلزی حل نمی شوند و با این مواد واکنش نشان نمی دهد.

بررسی مالی طرح توجیهی دی کلرو بنزن

در خط تولیدی نیاز به اشتغال حداقل ۲۴ نفر است که در این زمینه مهارت کافی داشته باشند. هر یک از این افراد می توانند در میزان تولید دی کلرو بنزن در طول روز تاثیر گذار باشند. برای تولید این ماده صنعتی به دستگاه های خاصی نیاز بوده که هر یک از آن ها هزینه بر است.

انرژی مصرف شده توسط این دستگاه ها هزینه هایی برای تولید کنندگان دی کلرو بنزن به همراه دارد. در این طرح توجیهی هزینه ها به حداقل رسیده  اما باز هم نوسانات قیمت های موجود در بازار، قیمت دی کلرو بنزن را تحت الشعاع قرار داده است.

تولید دی کلرو بنزن در این کمپانی با پیشرفت قابل توجهی روبرو شده است. چرا که این ماده از نظر اقتصادی برای همه مصرف کنندگان توجیه پذیر است و هزینه های آن ها را کاهش می دهد. از عمده مصرف کنندگان این ماده، تولید کنندگان اورتو دی کلرو بنزن هستند که از این ماده در راستای مصارف کشاورزی استفاده می کنند و تولید آن ضرورت دارد.

کاربردهای دی کلرو بنزن

کاربرد های بسیار زیاد این ماده منجر به ایجاد یک طرح تولیدی گسترده برای ساخت دی کلرو بنزن شده است و صنعتگران را برای تولید هر چه بیشتر این ماده ترغیب می کنند.

از جمله مهم ترین کاربرد های این ماده تولید مواد رنگی با استفاده از آن است. همچنین در ساخت و تولید علف کش ها و لاستیک نیز کارایی فراوان دارد. به همین خاطر در صورت وجود هر گونه کمبود برای این ماده مشکلات جدی در صنایع گوناگون پدید می آید. از آن جا که ایمنی کار با دی کلرو بنزن کمی بیشتر از سایر حلال های آزمایشگاهی است، صنعتگران استفاده از آن را بیشتر ترجیح می دهند. از این ماده در صنعت کشاورزی نیز استفاده های زیادی می شود. در ساخت و تهیه کودهای شیمیایی برای از بین بردن آفات و حشرات از دی کلرو بنزن استفاده می گردد. در ساخت این کود ها از دی کلرو بنزن در حضور سولفوریک اسید استفاده کرده و به این ترتیب یک ماده شیمیایی فوق العاده با استفاده از این مواد تولید می کنند.

کد آیسیک مرتبط با دی کلرو بنزن

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
بنزن ۲۴۱۱۴۱۲۵۵۸

 

کد تعرفه مرتبط با دی کلرو بنزن

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
کلروبنزن، اورتو دی کلرو بنزن و پارا دی کلرو بنزن ۲۹۰۳۹۱۰۰

 

وضعیت واردات و صادرات دی کلرو بنزن

 

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات دی کلرو بنزن به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات دی کلرو بنزن به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات دی کلرو بنزن به تفکیک سال

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید دی کلرو بنزن اعلام می دارد.

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی اتیل استات

طرح توجیهی سدیم سیلیکات

طرح توجیهی اسید بنزوئیک

طرح توجیهی انواع چسب 

طرح توجیهی اکسید کروم 

طرح توجیهی اسید سولفوریک

طرح توجیهی تولید الیاف پلی پروپیلن

طرح توجیهی پارافین صنعتی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس