طرح توجیهی سنگ معدن تراورتن

سنگ تراورتن به کمک رسوب گذاری چشمه آهکی معدن تولید و عرضه می شود. این نوع سنگ به دلیل داشتن خلل های فراوان از زیبایی ظاهری بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین در صنعت ساختمان سازی کاربرد فراوان خواهد داشت.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

سنگ تراورتن در رنگ های متنوعی همچون زرد، سفید، سبز، قرمز و لیمویی تولید می شود و هر فرد می تواند متناسب با نیاز و سلیقه فردی خود یکی از انواع رنگ های موجود از این سنگ را انتخاب و خریداری نماید. با ادامه طرح توجیهی سنگ معدن تراورتن همراه کارشناسان بهین صنعت یاب باشید.

 

سنگ معدن تراورتن چیست؟

سنگ معدن تراورتن یک نوع سنگ طبیعی با ظاهر منحصر به فرد و زیبا است که همچون سنگ مرمر، سنگ آهک، سنگ گرانیت و سنگ اونیکس در مکان های مختلف کاربرد فراوانی دارد. شکل ظاهری تمام سنگ های گفته شده به هم شبیه است اما سنگ معدن تراورتن و دیگر سنگ ها از لحاظ سختی و نحوه تولید با هم فرق دارند.

سوراخ های روی سنگ تراورتن مهم ترین و متفاوت ترین ویژگی این نوع سنگ بوده که آن را از دیگر سنگ ها متمایز ساخته است. این سنگ پرکاربرد با فرار دی اکسید کربن چنین ظاهر جذابی را به دست خواهد آورد. پس از استخراج سنگ های تراورتن از معدن به بلوک های ناهمسان شکسته شده و با هدف برش دادن به کارخانه های برش ارسال می شوند. کارخانه برش سنگ، سنگ های تراورتن را به شکل های گوناگون اعم از موزاییک، اسلب، کاشی و … درآورده و در موارد مختلف بهره گیری نموده است.

سنگ معدن تراورتن یکی از سنگ های جذاب و مورد پسند طراحان و معماران است. اگر بخواهیم بازه رنگی این سنگ را مشخص کنیم می توانید از سفید عاجی به طلایی و قهوه ای این سنگ خلل دار را تصور کنید. امروزه طراحان و معماران با بهره گیری از سنگ تراورتن بخش هایی از حمام و دستشویی را تزیین نموده اند.

طرح توجیهی سنگ معدن تراورتن

کاربرد سنگ معدن تراورتن 

سنگ معدن تراورتن به دلیل داشتن زیبایی ظاهری و سختی در طراحی ساختمان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. دیوارهای داخلی ساختمان ها، نمای ساختمان، کف پوش، قرنیز، اطراف استخر، اطراف فضای سبز، سطح محوطه و … می توانند با کمک بهره گیری از این سنگ جذاب پوشش داده شوند. سنگ های تراورتن تنوع رنگ بالایی دارد و این تنوع رنگ کاربرد آن را افزایش داده است.

برای زیباسازی راه پله می توان از سنگ زیبای تراورتن استفاده نمود. در واقع افراد با یک خانه ی ساده این طراحی را انجام داده اند و کل خانه را به یک منزل شکوهمند تبدیل کرده اند. سنگ تراورتن محکم و مقاوم است به همین دلیل می توان آن را در ایجاد راه پله استفاده نمود. بافت پیچیده و جذاب روی سنگ تراورتن شکوه و جلوه عظیمی را به آن بخشیده است، به همین دلیل بخش های مختلف منزل را این سنگ می توان زیباسازی نمود.

مزیت استفاده از سنگ معدن تراورتن 

  • حفره های موجود در سنگ خاصیت عایق صوتی و عایق حرارتی به آن بخشیده است.
  • قیمت خرید سنگ معدن تراورتن به صرفه و اقتصادی است.
  • به دلیل وجود منافذ و خلل های روی سنگ احتمال لیز خوردن روی آن کم است.
  • به هنگام نصب سنگ نما می توان اسکوپ کردن سنگ را جایگزین ملات نمود.
  • نمای لوکس و زیبای سنگ معدن تراورتن موجب افزایش زیبایی ساختمان می شود.
  • احتمال رنگ رفتگی در سنگ معدن تراورتن کم است.
  • این نوع سنگ نسبت به سایر سنگ ها دیرتر کثیف می شود.

ماشین آلات مورد نیاز برای طرح توجیهی سنگ معدن تراورتن 

  • کامیون
  • بلدوزر
  • دستگاه سیم کش
  • جرثقیل
  • ساب
  • قله بر
  • طول بر
  • عرض بر
  • شیارزن
  • دستگاه راسل

ساختمان مناسب برای اجرای طرح توجیهی سنگ معدن تراورتن به سالن تولید، نمازخانه، انبارها، آزمایشگاه، نگهبانی، ساختمان اداری و سرویس ها نیازمند می باشد.

تاسیسات مورد نیاز برای اجرای طرح برق رسانی، آبرسانی، گازرسانی، ایمنی و اطفا حریق، تهویه و هوای فشرده، وسایل سرمایش، وسایل گرمایش، خط تلفن و …. می باشد.

کد آیسیک مرتبط با تولید سنگ معدن تراورتن

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

 

شرح کالا کد آیسیک
سنگ تراورتن (استخراج) ۱۴۱۰۴۱۲۳۰۵
سنگ تراورتن قرمز (استخراج) ۱۴۱۰۵۱۲۳۰۶

 

کد تعرفه مرتبط با تولید سنگ معدن تراورتن

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
سنگ مرمر، سنگ‌های تراورتن، سنگ‌های اکسین و سایر سنگ‌های آهکی برای تراش (Monumental) یا ساختمان که وزن مخصوص ظاهری آنها مساوی ۵/۲ یا بیشتر باشد، و سنگ رخام (Alabaster)، حتی ناهمواری گرفته شده یا فقط بریده شده، به‌ وسیله اره یا به نحوی دیگر، به صورت بلوک (Block) یا به شکل لوح (Slabs) مربع یا مربع مستط

 

۲۵۱۵

 

وضعیت واردات و صادرات سنگ معدن تراورتن

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات سنگ معدن تراورتن به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات سنگ معدن تراورتن به تفکیک سال

 

 

جدول وضعیت واردات و صادرات سنگ معدن تراورتن به تفکیک سال

فرایند استخراج سنگ معدن تراورتن 

ماشین های کانالینگ روی دیواره معدن حفره های افقی و عمودی ایجاد می کنند سپس با وارد نمودن کیج ها درون این حفره ها بلوک های تراورتن از روی دیوارهای معدن کنده خواهند شد. اگر فصل جداسازی بلوک های سنگی تراورتن فصل زمستان بود به وسیله آب منجمد شده عمل جداسازی بلوک های سنگ تراورتن از دیواره ها را انجام می دهند.

فرآوری سنگ معدن تراورتن 

به منظور فرآوری سنگ های تراورتن را به کارخانه برش انتقال می دهند و سنگ ها در طول و عرض دلخواه برش داده می شوند. مرحله بعد برای زیباسازی سنگ ها عملیاتی همچون ماستیک، رزین و پیش ساب صورت می گیرند. فرآوری کنندگان سنگ، سنگ های تراورتن را کاملاً صیقلی کرده و برای مصارف مختلف استفاده می کنند.

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی سنگ معدن تراورتن اعلام می دارد.

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی آجر نما 

طرح توجیهی سقف شیروانی 

طرح توجیهی سنگ آهن

طرح توجیهی شیر آلات و اتصالات صنعتی 

طرح توجیهی پنجره upvc 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس