طرح توجیهی لولا و یراق آلات

 

یراق آلات ساخت و تولید کابینت و لوازم آشپزخانه، در ساخت و نصب این اقلام نقش اساسی دارند. از این رو ساخت اصولی و استاندارد آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. این یراق آلات در انواع مختلف مورد نیاز صنایع کابینت سازی می باشند.  در تعریف کلی یراق آلات، لوازمی را که برای تکمیل یک وسیله به کار می روند، در این دسته جای می گیرند. به طور مثال برای تکمیل کابینت های آشپزخانه، به لولای مخصوص کابینت، ریل های کشوها ، انواع دستگیره های کابینت و … نیاز است. در ادامه خلاصه ای از طرح توجیهی تولید لوله و یراق آلات را شرح میدهیم.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

 

لولا و یراق آلات چیست؟

یراق آلات با اهداف مختلفی تولید می شوند. برخی از آن ها بیشتر جنبه تزیینی دارند و برخی از آن ها با هدف سهولت در استفاده از برخی لوازم تولید می شوند. با استفاده از یراق آلات مختلف، تحمل وزن و فشار هر یک از وسایل نیز ساده تر می شود.

از انواع لولا برای ساخت کمد و کابینت ها استفاده می کنند. برای باز و بسته کردن درب کابینت ها و کمدها وجود لولا ضرورت دارد. برخی از یراق آلات برای استفاده های توکار تولید می شوند و برخی از آن ها را برای مصارف روکار استفاده می کنند. هر یک از لولاهای مخصوص به کابینت و درب کمد، ویژگی های خاصی دارند.

برخی از آن ها به صورت زاویه دار تولید می شوند و برخی از آن ها آرام بند هستند. انواع لولاهای ساده نیز در این بین جای می گیرند. این لوازم در سال های اخیر از کشور هایی چون انگلستان، چین، ژاپن و … وارد می شوند. با احداث واحد تولید انواع یراق آلات، نیاز به واردات این محصولات و خروج ارز برای ورود آن ها به کشور، بسیار کمتر می شود. برای ساخت هر یک از انواع لولا و یراق آلات، مواد به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند. اسید سولفوریک یکی از مهمترین مواد مورد استفاده در ساخت یراق آلات می باشد!

فرایند تولید یراق آلات

در ساخت انواع یراق آلات، از مواد گالوانیزه ای استفاده می کنند که سبب ایجاد ویژگی ضد زنگ و خورندگی در این محصولات می شود. در ساخت آن ها از پروفیل های آلومینیومی و فولادی استفاده می کنند.

پروفیل های یو پی وی سی در ساخت انواع یراق آلات یکی از مهمترین اجزا است! فرایند تولید پروفیل های مخصوص به یراق آلات، در دو مرحله انجام می شود. در مرحله اول باید میکس و آماده سازی مواد اولیه انجام شود. در این زمینه از دستگاه های میکسر به خصوصی استفاده می کنند. سپس مرحله شکل دهی و تولید پروفیل ها انجام می شود. برای این منظور از دستگاه اکسترودر استفاده می شود. در مراحل ساخت این یراق آلات از دستگاه های مخصوص به سوراخ کاری نیز استفاده می شود.

 

انواع یراق آلات

لولا ها انواع مختلفی دارند. لولاهای مخصوص به کمد و کابینت جایگاه خاصی در بین یراق آلات دارند. این لولاها در مدل های مختلفی ارائه می شوند. برخی از مدل های لولا به صورت دو پیچ تولید می شوند و برخی از آن ها به صورت ۴ پیچ مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع لولاهای گازور ساده، لولاهای گازور پمپی، لولاهای کلیپسی و … در بین مدل های مطرح و مشهور یراق آلات جای می گیرند. جک نیز در ساختار بسیاری از کابینت ها و کمدها کارایی دارد. جک های گازی و آرام بند نیز از نمونه های پر کاربرد این محصولات به شمار می روند.

استفاده از ریل برای باز و بسته کردن درب کابینت ها و کمدها بسیار رایج می باشد. ریل های مخصوص به یراق آلات نیز در مدل های متنوعی ارائه می شوند. ریل های کشویی، معمولی و انواع ریل ساچمه ای بسیار محبوب هستند. در بین مدل های مختلف ریل کابینتی، مدل های ساچمه ای بسیار روان تر هستند و از قیمت بیشتری نیز برخوردار می باشند. دستگیره ها نیز یکی از مهمترین اجزای این اقلام محسوب می شوند.

وضعیت بازار 

بازار تولید یراق آلات از نظر میزان مصرف بسیار قدرتمند است. از آن جا که این روزها فرایند ساخت و ساز بسیار بیشتر شده است، خرید و فروش یراق آلات نیز به میزان بالاتری انجام می شود. این مدل یراق آلات، در طولانی مدت فرسوده می شوند و نیاز  به تعویض آن ها منجر به افزایش مصرف کنندگان این محصولات می شود.

در صورتی که نرخ های گمرکی تعدیل شوند، فروش این محصولات در بازارهای داخلی بسیار بیشتر می شود. میزان سرمایه گذاری برای ساخت این مدل یراق آلات، متفاوت است. برای ساخت هر یک از این یراق آلات به میزان مشخصی سرمایه نیاز است.

به طور مثال ساخت و تولید انواع دستگیره ها، ریل های مخصوص به کابینت و کمد و… هر یک به میزان سرمایه مشخصی نیاز دارند. برای تولید هر یک به دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی نیاز است که باید بودجه ای برای خرید آن ها نیز برآورد شود. هزینه نیروی انسانی نیز یکی از مهمترین مواردی است که در زمینه سرمایه گذاری در این طرح توجیهی مورد توجه قرار می گیرد.

کد آیسیک مرتبط با تولید لولا و یراق آلات

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
یراق آلات پلاستیکی درب و پنجره ۲۵۲۰۵۱۳۰۲۲
یراق آلات فلزی درب و پنجره های دو جداره ۲۸۹۳۴۱۲۴۷۰

 

کد تعرفه مرتبط با تولید لولا و یراق آلات

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
 یراق‌آلات برای در و پنجره دوجداره PVC و UPVC ۸۳۰۲

 

وضعیت واردات و صادرات لولا و یراق آلات

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات لولا و یراق آلات به شرح زیر می باشد:

 

نمودار وضعیت واردات و صادرات لولا و یراق آلات به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات لولا و یراق آلات به تفکیک سال

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی لولا و یراق آلات اعلام می دارد.

 

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی فولاد 

طرح توجیهی دستگیره درب 

طرح توجیهی نورد و قطعات فلزی 

طرح توجیهی فنس فلزی 

طرح توجیهی میخ و میخ پرچ

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس