طرح توجیهی واحد کائوچو مصنوعی

کائوچو یکی از مهمترین مواد در عرصه های صنعتی است و در بین مواد پلیمری جای می گیرد. در ساخت و تولید بسیاری از مواد پلاستیکی این مدل مواد صنعتی به کار می روند. این طرح توجیهی با دارا بودن توان لازم، اقدام به ساخت و تولید بخش اعظمی از پلیمرهای مورد نیاز در صنایع مختلف کرده است.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

در ساخت کفش و نوار نقاله و تایرهای اتومبیل و بسیاری دیگر از محصولات لاستیکی نیز این مواد به کار می روند. شما می توانید، با سرمایه گذاری در این طرح توجیهی بیشترین بهره برداری را از صنایع پلیمری کشور به عمل آورید.

کائوچو مصنوعی چیست؟

انواع پلی استایرن یا کائوچو با خاصیت کشسانی و قابلیت اشتعال پذیری پایین تولید می شوند. این متریال در برابر سایش نیز مقاومت قابل توجهی دارند. سطح این مواد به سادگی ترک نمی خورد. در شرایط امولسیون محلول متشکل از این مواد به دست می آید. این مواد در برابر حلال های مخصوص به روغن ها مقاومت بسیار بالایی دارند.

این مواد در مقایسه با لاستیک های طبیعی، با محدودیت آب و هوایی رو به رو نیستند و استفاده از آن ها عمومیت دارد. شما می توانید، آن ها را در هر فضایی به کار ببرید. استفاده از این مواد روند رو به رشدی دارد و به همین خاطر طرح توجیهی تولید آن ها از نظر اقتصادی بسیار سودمند می باشد. این مواد صنعتی با رنگ قهوه ای روشن شناخته می شوند.

طبقه بندی های کائوچو

انواع کائوچو در مدل های طبیعی و مصنوعی ارائه می شوند و هر یک از آن ها با خصوصیات و مشخصات ویژه ای شناخته می شوند. انواع کائوچوی طبیعی، همان طور که از نام آن ها پیدا است، از دل طبیعت به دست می آیند. درخت مخصوص به تولید این مواد، هوا نام دارد. در روند تولید این مواد، فرایند پلیمر شدن هیدروکربن ها انجام می گیرد.

متیل و بوتادین نیز در فرایند تولید این مواد به کار برده می شوند. در برخی موارد کائوچو با سولفور و گوگرد ترکیب می شود و این مواد بر روی حرارت قرار می گیرند. این حرارت سبب می شود که پیوند پی بین مونومرها باز شده و اتم گوگرد گرفته شود. در طی این فرایند کائوچو به گوگرد تبدیل خواهد شد.

انواع کائوچوهای مصنوعی نیز روش تولید به خصوصی دارند. در این فرایند، کائوچو را با گوگرد ترکیب می کنند و بر روی حرارت قرار می دهند. لاستیک حاصل از این فرایند تولیدی را کائوچوی ولکانیزه می نامند. در دنیای صنعت چند مدل کائوچوی مصنوعی تولید می شود. بوتادی ان و جسمی، موادی به نام کلرو، کلرو پرن، دی متیل، بوتادین و… از ترکیب این مواد صنعتی به دست می آیند.

با آغاز جنگ جهانی اول، نا مرغوب ترین انواع لاستیک در کشورهای روسیه و آلمان تولید شدند. اما با آغاز تولید پلاستیک با استفاده از گوگرد در فرایند پخت، کیفیت این مواد بسیار بیشتر شد. این مواد با خاصیت چسبانکی تولید می شدند و در نهایت به تولید انبوه رسیدند و در بین مواد تجاری جای گرفتند.

موارد استفاده از کائوچو

انواع لاستیک یا کائوچو تاثیر به سزایی در زندگی مردم جهان دارند. خواص کشسانی این مواد صنعتی از مهمترین ویژگی های آن ها است و به همین خاطر تولید انواع محصولات صنعتی با این مواد متداول می باشد. در ساخت انواع لوازم بیمارستانی، استفاده از کائوچو ضرورت دارد.

این مواد در ساخت اسباب بازی های مخصوص به کودک نیز به کار می روند. بسیاری از لوازم خانگی و آشپزخانه ای نیز این مواد مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مدل های کائوچو از زمان خلقت بر روی زمین یافت می شوند و تولید آن ها در زمین قدمت دیرینه ای دارد.

این مواد در هر کجا که گیاهان مخصوص به آن ها وجود داشته باشند، پیدا می شوند. درخت مخصوص به تولید این مواد صنعتی، هوا برازیلینسیس نام دارد که یک درخت بومی در کشور برزیل محسوب می شود. مهمترین منبع تولید کائوچو در جهان در مالایا وجود دارد.

روش تولید ماده صنعتی کائوچو

برای تهیه و تولید این ماده صنعتی، ابتدا باید شیرابه های مورد نیاز را از درخت مخصوص به این مواد به دست آورید. در این خصوص پوست درخت را به گونه ای بردارید که مایع شیرابه درون فنجان های مخصوص جمع آوری شود.

در طول این فرایند باید مرتبا فنجان های مورد استفاده را خالی کنید تا از فساد شیرابه های به دست آمده جلوگیری شود. سپس از یک صافی برای یکدست کردن شیرابه ها استفاده کنید. در این مرحله از مقادیری آمونیاک نیز استفاده می شود.

در فرایند تولید لاستیک، از مقادیری نمک و اسیدهای مخصوص نیز استفاده می کنند. سپس از غلتک هایی بر روی کار استفاده کرده و در نهایت ورقه های تولید شده خشک می شوند. در سال های اخیر روش های جدیدتری برای این فرایند تولیدی ابداع شده اند. در این روش ها از تیغه هایی دوار برای اعمال برش استفاده  می کنند که مرحله تولید شیر آبه را بسیار ساده تر خواهند کرد.

برای تولید محصولات نهایی، کائوچو، گوگرد، دوده و روغن های مخصوص را درون مخلوط کن های صنعتی به خصوصی می ریزند. در ساخت و تولید آن ها از درجه حرارت به خصوصی نیز استفاده می کنند. میزان درجه حرارت اعمال شده، نباید از حد مجاز فراتر برود. این مواد در دسته مواد برگشت ناپذیر و غیر قابل بازیافت قرار می گیرند. تاکنون روش بازیافت این مواد کشف نشده است. در ساخت و تولید این مواد از اکسنده های به خصوصی نیز استفاده می شود.

کد آیسیک مرتبط با واحد کائوچو مصنوعی

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
کائوچوی مصنوعی ۲۴۱۳۳۱۲۴۳۹

 

کد تعرفه مرتبط با واحد کائوچو  مصنوعی

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
از کائوچو یا از ماده پلاستیک ۶۵۰۶۹۱۰۰

 

وضعیت واردات و صادرات واحد کائوچو  مصنوعی

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات واحد کائوچو  مصنوعی به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات واحد کائوچو مصنوعی به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات واحد کائوچو مصنوعی به تفکیک سال

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی واحد کائوچو مصنوعی اعلام می دارد.

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی کائوچو

طرح توجیهی پتروشیمی

طرح توجیهی ngl

طرح توجیهی پترو پالایشگاه

طرح توجیهی تولید بنزین

 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس