طرح توجیهی کارگاه کابینت سازی

مدیریت فضا در منزل های امروزی از مسائل مهم هر خانه است. جایی که هنر زیبایی و کاربردی بودن باید با هم تلفیق شوند تا علاوه بر ایجاد نما زیبا بتواند حداکثر انعطاف برای استفاده از فضا های مجود در آشپزخانه را داشته باشد. در ادامه طرح توجیهی کارگاه کابینت سازی را به شکل خلاصه بررسی خواهیم کرد.

کابینت چیست؟

کابینت یکی از اصلی ترین بخش های هر آشپزخانه است. جنس، رنگ و طرح کابینت های موجود در بازار بسیار متنوع است. به طوری که طراحان دکوراسیون داخلی متناسب با سبک منزل یا محیط کار جنس و رنگ خاصی را پیشنهاد می دهند. طراحی و چیدمان کابینت در آشپزخانه بسیار حائز اهمیت است. امروزه افراد سلیقه های گوناگون دارند و هر سلیقه یک سبک از جنس و نوع کابینت را می پسندد. همانطور که می دانید امروزه متراژ آپارتمان ها و آشپزخانه ها بسیار کم شده است بنابراین بکارگیری هوشمندانه کابینت در فضا بسیار مهم است. کابینت های مدرن و مینیمال امروزه طرفداران زیادی دارند.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟ 

کارگاه کابینت سازی

با توجه به اهمیت فراوان کابینت، اندازه، سایز، جنس، رنگ، طرح و تمام ویژگی های کابینت باید اصولی و استاندارد انتخاب شوند. پس از انتخاب ویژگی های کابینت ایده آل نوبت به طراحی و ساخت کابینت می رسد. کارگاه کابینت سازی مکانی مشخص برای طراحی و ساخت کابینت های مختلف از جنس های متفاوت است. افراد علاقه مند به کابینت سازی با راه اندازی کارگاه می توانند سفارشات خاص مشتری را در کارگاه انجام دهند. علاوه بر ساخت، افرادی که کابینتشان در طول سال ها دچار خرابی شده است، می توانند کابینت ها را به کارگاه کابینت سازی ببرند. کابینت ساز علاوه بر اجرای خاص ترین کابینت ها می تواند کابینت های فرسوده شده را تعمیر و یا تعویض نماید.

آشپزخانه قلب هر منزل است. طراحی و چیدمان هر یک از اقلام آشپزخانه در زیبایی کل منزل تاثیر بسیاری دارد. تمام افراد به این موضوع اهمیت می دهند. بنابراین اگر به حیطه کابینت سازی علاقه دارید می توانید با آگاهی از احتمالات در این مسیر قدم بردارید. کابینت ساز ماهر باید بتواند بر اساس استانداردها طراحی اصولی و دقیق انجام دهد. طراحی و اجرا باید اصولی و زیبا طی برنامه ریزی درست پیش برود. در غیر این صورت کابینت ساز ممکن در مسیر با موانع روبرو شود.

حرفه کابینت سازی

امروزه صنعت کابینت سازی بسیار رونق یافته است. افراد تمایل دارند بهترین و زیباترین طرح کابینت در آشپزخانه منزلشان اجرا شود. کابینتی که علاوه بر زیبایی دوام و ماندگاری بالا نیز داشته باشد، طرفداران زیادی دارد. افراد تمایل به طراحی دکوراسیون هماهنگ دارند یعنی رنگ و طرح کابینت باید با اجزای کلی منزل هماهنگی داشته باشد. کابینت سازی امروزه به یکی از شغل های پرطرفدار تبدیل شده است. اندکی خلاقیت می تواند از شما یک کابینت ساز حرفه ای و خاص بسازد.

هزینه مورد نیاز برای اجرای طرح

در شروع هر کسب و کاری برآورد هزینه های مسیر مهم است. علاوه بر این درآمد و سودی که در آینده به دست خواهد آمد، باید مورد بررسی قرار گیرد. با آگاهی بیشتر درصد موفقیت شما در اجرای طرح بیشتر خواهد شد. از آن جایی که کارگاه کابینت سازی به ماشین آلات مخصوص نیاز دارد و سایز تجهیزات بزرگ است. پس محیط انتخابی برای کارگاه باید نسبتاً بزرگ باشد چون ورقه های کابینت نیز از ابعاد قابل توجهی برخوردار هستند.

مهم نیست کارگاه شما در چه موقعیت جغرافیایی قرار گرفته است. شما می توانید مکانی بزرگ در حاشیه شهر انتخاب کنید. تهیه دستگاه های بروز و متریال با کیفیت مهم ترین بخش راه اندازی کارگاه است زیرا کیفیت هر یک از تجهیزات در کیفیت کلی کار شما موثر است. لازم به ذکر است برای مطرح شدن هر کسب و کار تبلیغ و بازاریابی نقش مهمی دارند. بنابراین هزینه بازاریابی و جذب مشتری را نیز در نظر بگیرید. ام دی اف، لترون، زیر نور، تاج بالای کابینت و صفحه روی کابینت از متریال های اولیه کارگاه کابینت سازی به شمار می روند.

تجهیزات مورد نیاز برای اجرای طرح توجیهی

  • ماشین گیوتین
  • دستگاه پیستوله
  • دستگاه سنگ فرز
  • دستگاه نقطه جوش
  • اره فرز پنوماتیک
  • لبه چسبان دینامیک
  • اره دور کن
  • کمپرسور
  • خم کن
  • تیپومنگنه
  • کپی فرز
  • مکنده
  • لبه نشتی
  • دم چلچله
  • پرس وکیوم
  • فارسی بر

فرایند تولید کابینت

برای ساخت پروفیل های کابینت شیت های ام دی اف که دو برابر ورقه های ام دی اف هستند را به وسیله پانل بر برش می دهند. سپس دستگاه مولدر به وسیله تیغه های خود شیت های برش خورده را به شکل دلخواه در می آورد. در مرحله بعد دستگاه ریپینگ روکش های پی وی سی را بر روی پروفیل های نیمه آماده می کشد. پروفیل های تولید شده در بسته بندی های مناسب به بازار عرضه می شوند. در ساخت پروفیل ها به مهارت و تجهیزات خاصی نیاز است که کارگاه کابینت سازی باید شرایط ساخت را برای کابینت ساز فراهم کند. هر چقدر تجهیزات خریداری شده پیشرفته تر و تکنیکی تر باشند، مسلماً کار با آنها ساده تر و ظریف تر انجام خواهد شد. در واقع کیفیت اجرای طرح به میزان کیفیت تجهیزات تهیه شده بستگی دارد.

کشورهای مصرف کننده و تولید کننده

ظاهر و کیفیت کابینت در آشپزخانه برای عموم مردم مهم است. بنابراین تقاضای ساخت کابینت جذاب و با کیفیت در هر کشوری موجود است. امروزه در اکثر کشورها کارگاه کابینت سازی راه اندازی شده است و افراد در این عرصه بسیار فعال هستند. از جمله کشورهای تولید کننده می توان کشورهای ترکیه، مالزی و چین را به عنوان تولید کننده های برتر کابینت در جهان نام برد. پروفیل های درب، تاج، لبه، روکوب، کرکره و نبشی با هم فرق دارند. امروزه در سراسر جهان تکنیک های متنوعی از ساخت کابینت عرضه شده اند. معماری داخلی آشپزخانه آنقدر مهم است که افراد در سراسر جهان به زیبایی و با دوام بودن کابینت ها اهمیت می دهند. علاوه بر پروفیل ها دستگیره کابینت نیز نقش موثری در زیبایی کلی طرح دارد.

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی کارگاه کابینت اعلام می دارد.

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی مبلمان

طرح توجیهی تخت خواب 

طرح توجیهی لوازم دکوری خانه 

طرح توجیهی شاسی عکس 

طرح توجیهی ام دی اف 

طرح توجیهی میز روستیک

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس