طرح توجیهی گچ پلیمری

گچ پلیمری می تواند در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار گیرد. قرار است در این مقاله درباره طرح توجیهی گچ پلیمری موارد کاربردی و مهمی را بررسی کرده ایم. با کارشناسان بهین صنعت یاب همراه باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

معرفی طرح توجیهی گچ پلیمری

در این مقاله قصد داریم در موضوع طرح توجیهی گچ پلیمری، مطالب خوبی را برای شما ارائه دهیم.  در ساختمان سازی، کاربری از ماده معدنی گچ بر اساس خواص بسیار مطلوبی که دارد از قدمتی بسیار طولانی برخوردار بوده است. استفاده از گچ به حدود ۳ تا ۴ هزار سال قبل برمیگردد. به همین منظور به دلیل وجود خاصیت های گچ، اعم از فراوانی معادن گچ، سفید بودن رنگ گچ، در دسترس بودن گچ در تمام نقاط زمین، داشتن راهکارهای آسان به جهت پخت و تهیه گچ، داشتن شرایط عایق بودن مناسب و غیره استفاده از این ماده از قدیم تا به حال در ساختمان سازی از جایگاه مهمی برخوردار می باشد.

به گونه‌ای از گچ ساختمانی، گچ پلیمری گفته می‌شود. گچ پلیمری، گچ پلیمری پاششی نیز خوانده می شود. در ترکیبات تشکیل دهنده گچ پلیمری افزودنی های پلیمری، ماده معدنی، پرلیت و آهک هیدراته وجود دارد.

معایب گچ پلیمری 

معایبی نیز در گچ موجود است که موجب شده است امروزه به شکل سنتی و خام از گچ استفاده نشود. معایبی اعم از داشتن مقاومت بسیار پایین در برابر فشارها و ضربه ها، داشتن محدودیت در استفاده و همچنین وجود میزان پرت بالا و از همه مهمتر مقاومت ضعیف گچ در برابر رطوبت هوا که موجبات زرد شدگی و شوره زدگی گچ را به دنبال خواهد داشت.

به همین خاطر با افزایش اطلاعات و پیشرفت در علم، با اعمال تغییرات در ترکیبات و ساختار گچ، معایب گچ برطرف شده و با وجود اضافه نمودن مواد پلیمری در آن امروزه گچ پلیمری را جایگزین مناسب برای گچ معرفی نموده اند.

مزایای گچ پلیمری

بر اساس عملیات میکرو یونیزه،گچ های پلیمری با توجه به مواد مخصوصی که به آن افزوده می شود مانند مواد سلولزی و غیره، موجبات از بین بردن معایب آن را به دنبال داشته و شرایط ویژه ای را به آن می افزاید. در ادامه به ذکر برخی از شرایط ویژه و مزایای گچ پلیمری اشاره می نماییم:

از جمله مزایای استفاده از گچ پلیمری نسبت به نوع گچ های دیگر، داشتن زمان گیرش بیشتر، قابلیت استفاده در ماشین های گچ پاش، داشتن وزنی سبک تر به علاوه وجود شاخصه داشتن عایقی مناسب می باشد.

گچ پلیمری پاششی قابلیت آن را دارد تا سرعت روند اجرای پروژه های گچ کاری را در حدود ۲۵۰ الی ۴۰۰ متر مربع در روز افزایش دهد.

تولید گچ به واسطه گچ پلیمری با افزودن پلیمرهای خاص به گچ صورت می پذیرد و در ادامه توسط دستگاه گچ پاش استفاده می شود.

از شاخص‌های مطلوبی که گچ پلیمری دارد، عدم داشتن ضایعات گچ سنتی است. به همین خاطر از گچ پلیمری به واسطه شرایط مطلوبی که دارد برای پوشش دهی سقف ساختمان و دیوارهای داخلی مورد استفاده قرار گرفته می شود.

نسبت به روش های سنتی که بعضا با استفاده از دست انجام می شود، استفاده از گچ پاششی سرعت انجام پروژه های گچ کاری را بسیار بالا میبرد.

پس از آنکه  گچ پلیمری بر روی سطح کار پاشیده می شود بر اساس مجاورت با هوا، از استحکام بالایی برخوردار شده و در برابر رطوبت و حرارت از مقاومتی بالا برخوردار خواهد شد.

به جهت پوشش سطح ستون های بتنی و یا ستون های فلزی، استفاده از گچ پاششی پلیمری بهترین انتخاب می باشد.

از نظر داشتن مقاومت در برابر فشار، گچ های پلیمری به نسبت گچ های معمولی از مقاومتی بالاتر برخوردار می باشند.

به طور کلی از مواردی که برای استفاده از گچ، شرایط احتیاط را همیشه به دنبال داشته است، استفاده از گچ در مکانهای مرطوب است. بر همین اساس به دلیل وجود مواد پلیمری در گچ پلیمری، موجبات وجود استحکام در این نوع گچ را به مراتب افزایش داده است. به همین خاطر می توان در تمام شرایط آب و هوایی از این گچ به واسطه دستگاه گچ پاش، برای پوشش دیوارها و سقف ها و ستون ها و غیره استفاده نمود.

به دلیل اینکه دستگاه گچ پاش با سرعت بالا و فشاری زیاد، گچ پلیمری را بر روی سطوح پخش می کند، تمامی درزها و ترک های ممکن پرشده و شرایط را را به جهت نفوذ رطوبت به داخل لایه های زیرین از بین می برد.

 

 

انواع گچ پلیمری

انواع گچ پاششی:

گچ پاششی معمولی، گچ پاششی لایه نازک، گچ پاششی عایق کاری، گچ پاششی عایق کاری بر روی پشم سنگ

انواع گچ پلیمری:

گچ سیوا، گچ پاششی، گچ ساتن، ماستیک، گچ گیبتون یا بتوگیپس

کد آیسیک مرتبط با تولید گچ پلیمری

کد آیسیک ISIC مخفف (International Standard Industrial Classification) و به معنی سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع می باشد.

به جهت تعیین هویت کالا مدارک و اموال قطعات مرسوم است که آنها را کدگذاری می نمایند که بتوان مهارتهای دقیق تر و ساده تر آنها را شناسایی نمود بدین وسیله این قطعات در سطوح گسترده ‌تر شرکتها و زنجیره های تامین استفاده می شود

شرح کالا کد آیسیک
مخصوص گچ پلیمری ۲۶۹۴۵۱۲۳۳۱
مخصوص گچ پاششی ۲۶۹۴۵۱۲۳۳۵

 

کد تعرفه مرتبط با تولید گچ پلیمری

کد تعرفه  TARIFF، معیاری عددی و یا رقمی است که به جهت شناسایی جایگاه کالا و در شرایط ترخیص کالا مورد استفاده قرار گرفته می شود، بر همین اساس در تعرفه گمرکی، برای محاسبه میزان حقوق کالا و ورودی های پرداخت شده به جهت ورود کالا، از این کد استفاده می شود. به طور معمول تعرفه های گمرکی، در شرایط زمان مشخصی که برای آن تعیین می شود، و بر اساس روش های خاص و سیستمی، اعم از آمار بیمه، حمل و نقل و اداره گمرک و غیره طراحی و استفاده می شود.

شرح تعرفه کد تعرفه
گچ پلیمری پاششی ۲۵۲۰۲۰۱۰

 

وضعیت واردات و صادرات گچ پلیمری

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات گچ پلیمری به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات گچ پلیمری به تفکیک سال


جدول وضعیت واردات و صادرات گچ پلیمری به تفکیک سال

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی گچ پلیمری اعلام می دارد.

 

بیشتر بخوانید :

طرح توجیهی کارخانه تولید گچ 

طرح توجیهی فولاد 

طرح توجیهی آرد ذرت 

طرح توجیهی رنگ نقاشی

طرح توجیهی سیمان 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس