مشاوره طرح توجیهی و سرمایه گذاری

سرمایه‌گذاری در ایران به عنوان یکی از کشورهای استراتژیک خاورمیانه برای شرکت‌های بین‌المللی می‌تواند مهم و موثر باشد دسترسی آسان به منابع انرژی، بازار مصرف 70 میلیون نفری، دسترسی سریع به بازار‌های منطقه آسیای میانه، عراق، افغانستان و کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله عواملی هستند که مزیت سرمایه‌گذاری در ایران را نشان می‌دهند. منابع انرژی ارزان قیمت، نیروی متخصص و تحصیل کرده معافیت‌های مالیاتی در مناطق خاص و مشوق‌های سرمایه‌گذاری خارجی، از دیگر عواملی است که می‌تواند موفقیت سرمایه‌گذاران در آینده را تضمین کند.

با بکارگیری این مزیت ها و انتخاب درست زمینه سرمایه‌گذاری و با مطالعه جامع و تهیه طرح توجیهی با داده‌های واقعی می‌توان ریسک سرمایه‌گذاری را به حداقل رساند. بدیهی است که مشاوره با مشاوران زبده در این زمینه باعث به حداقل رساندن ریسک‌های قانونی و محلی برای سرمایه‌گذاران خصوصاً سرمایه‌گذاران خارجی خواهد بود.

 


انتخاب بهترین و منفعت بخش‌ترین پروژه‌ی سرمایه‌گذاری در ایران از این روش‌ها امکان‌پذیر خواهد بود:

1- انتخاب بر اساس مزیت‌های سرمایه‌گذاری در آن بخش مثل تکنولوژی، تکمیل سرمایه‌گذاری‌های قبلی، (‌و توصیه‌ی ما برای سرمایه‌گذاران خارجی تمرکز بر محصولاتی که در ایران می‌فروشند و یا امکان تجهیز ماشین‌آلات در آن محصول مشخص را دارند، می‌باشد.)

2- پروژه‌های ناتمام که اقدامات اولیه مانند، مجوز‌های اولیه، زمین، تاسیسات و یا حتی گاهی سوله‌ی مورد نظر هم در مکان مورد نظر احداث گردیده است و قابل مشارکت است. البته پیدا کردن شریک و انجام مقدمات حقوقی و تعریف شرایط مشارکت کار پیچیده ای است. شایان ذکر است ما عنوان یک مجموعه مشاوره سرمایه‌گذاری می‌توانیم به در زمینه پیدا کردن پروژه‌هایی با این شرایط و تعریف نحوه مشارکت و نقش هریک از طرفین پروژه‌های مشترک Joint Venture به سرمایه‌گذاران یاری دهیم.

3- به سرمایه گذارانی که در مراحل اولیه انتخاب ایده سرمایه گذاری هستند پیشنهاد می کنیم. در انتخاب ایده سرمایه گذاری با توجه به موارد زیر با کمک مشاور ذیصلاح این انتخاب را انجام دهند.

:: انتخاب موضوع و پروژه های سرمایه گذاری براساس اولویت های دولتی و نیازهای کشور

:: بررسی آمار واردات کالا

:: بررسی نمایشگاه ها داخلی و خارجی و محصولات جدید در حوزه های مورد علاقه

:: بررسی مزیت های منطقه ای، منابع در اختیار – امکان استفاده از تسهیلات دولتی و منابع ارزان قیمت

در پایان می توان گفت فرآیند انتخاب ایده سرمایه گذاری، تصمیم گیری و بررسی امکان سنجی طرح یا تهیه طرح توجیهی فنی اقتصادی یکی از موثر ترین گام ها در جهت موفقیت یک پروژه سرمایه گذاری است. پس با توجه به نقش کلیدی انتخاب درست ایده سرمایه گذاری و شناخت فرصت های سرمایه گذاری باید به نسبت وزن سنگین و نقش اثر گذار آن در بهبود فرآیند سرمایه گذاری و صرف هزینه ها بصورت کارا وزن بیشتری برای هزینه های مطالعات اولیه و امکانسنجی پروژه دیده شود.

 

  به کانال بهین صنعت یاب در تلگرام بپیوندید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس