طرح توجیهی رستوران بوتیک و ملل

مقاله پیش رو ” طرح توجیهی رستوران بوتیک و ملل ” است که خلاصه ای از طرح تهیه شده توسط کارشناسان بهین صنعت یاب می باشد.

وقتی صحبت از رستوران بوتیک می شود، به فضایی خاص و خلاقانه اشاره می کنیم که تجربه متفاوتی را برای مشتری های خود رقم می زند؛ بخاطر القای همین حس متفاوت، اغلب بوتیک رستوران ها در فضاهای خاص احداث می شوند. همچنین، فضاهای داخلی و محوطه رستوران بوتیک ها بر اساس مفهوم و ایده ای خاصی طراحی می شود. منوی غذاها و ظروف سرو نیز بر اساس همین مفهوم انتخاب می شوند. به عنوان مثال، در رستوران بوتیکی که در یک خانه قدیمی بنا شده باشد، بهترین انتخاب برای منوی غذای، ظروف سرو و مبلمان، المان های سنتی هستند که می تواند هماهنگی خوبی با فضا ایجاد نماید.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟‌

اما برای آنکه یک رستوران بوتیک و ملل راه اندازی کنیم، ابتدا باید بازار را بررسی کنیم؛ شکاف های موجود در بازار کجاست؟ به عنوان مثال، اگر قصد داریم یک رستوران بوتیک چینی راه اندازی کنیم، باید بررسی کنیم که آیا در منطقه مورد نظرمان، رستوران چینی وجود دارد یا خیر؟ ممکن است صدها رستوران و کافه چینی در آنجا باشد؛ در این صورت، رستوران بوتیک و ملل ما در یک بازار رقابتی سخت وارد خواهد شد که سودآوری آن را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین، برای داشتن یک رستوران بوتیک و ملل سودآور، باید به چیزی فکر کنیم که متفاوت باشد. در این صورت طرح توجیهی رستوران بوتیک و ملل ما توجیه اقتصادی و سودآوری مناسبی خواهد داشت.

طرح توجیهی رستوران بوتیک و ملل

سه ویژگی منحصر به فرد رستوران بوتیک و ملل

معمولا بوتیک رستوران ها، سه ویژگی شاخص دارند:

  • بوتیک رستوران ها ظاهر بسیار متفاوت، منحصر بفرد و کمیابی دارند. پویایی و زنده بودن آمیخته با حسی هنری در این رستوران ها، احساس خوشایندی را در مشتری القاء می کند و موجب جذب بیشتر آنها می شود. هدف از احداث بوتیک رستوران و ملل، معرفی فرهنگ و تاریخ یک ملت یا منطقه است. به همین سبب می توانند تجربه متفاوت و دلنشینی را در مشتری ها ایجاد نمایند. به عنوان مثال، بودن در فضای یک رستوران بوتیک ژاپنی در قلب تهران با نمایش نمادهای آن کشور، قطعاً تجربه ای فراموش نشدنی و جذاب خواهد بود.
  • در بوتیک رستوران و ملل، با انواع غذاهای محلی و سنتی ملت و منطقه موردنظر از مهمانان پذیرایی می شود؛ بدین ترتیب مشتری با منوی غذایی بر اساس فرهنگ غذایی، چاشنی ها و رسپی های منطقه موردنظر، روبرو خواهد شد.
  • به طور معمول رستوران بوتیک ها، زیرمجموعه ای از یک هتل بزرگ هستند؛ حال آنکه ممکن است در محوطه هتل واقع شده باشند و یا خارج از آن باشند. بنابراین، اعتبار بالایی دارند و می توانند امکانات و خدمات 5 ستاره خلاقانه ای را به مشتریان خود ارائه نمایند.

راه اندازی انواع رستوران بوتیک و ملل

بهترین موقعیت برای تاسیس و راه اندازی رستوران بوتیک و ملل

ویژگی بارز رستوران بوتیک و ملل این است که تاریخ، فرهنگ و سنت های محلی کشور یا منطقه موردنظر را به مشتری معرفی می نماید و در نتیجه، بهترین موقعیت برای اجرای طرح توجیهی رستوران بوتیک و ملل، موقعیت ها و مکان هایی است که فضای محله و منطقه، ظرفیت پذیرش این تفاوت فرهنگی را داشته باشد، به فضای تاریخی منطقه لطمه وارد نکند و با فرهنگ منطقه تعارض نداشته باشد. بنابراین، به نظر می رسد بهترین نقاط برای راه اندازی بوتیک رستوران بین المللی، مناطق و بافت های شهری تازه تاسیس و مدرن باشند. معمولا این مناطق بر اساس فرهنگ روز تاسیس می شوند و در نتیجه تفاوت تاریخ و فرهنگ رستوران چندان به چشم نمی آید.

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی یک رستوران بوتیک و ملل منحصر بفرد

همانطور که اشاره شد خدمات و امکانات رستوران بوتیک و ملل می تواند در حد خدمات یک رستوران پنج ستاره باشند. بنابراین، در طرح توجیهی رستوران بوتیک و ملل، باید در انتخاب تجهیزات و امکانات رستوران بیشتر توجه نمود.

تجهیزات و مبلمانی که در رستوران بوتیک و ملل استفاده می شود می بایست به صورت کامل شخصی سازی شده و براساس کانسپت و ایده ای خاص باشد. این ایده باید هم فرهنگ ملت و منطقه مورد نظر را معرفی نماید و هم خلاقانه و جذاب باشد. در واقع، طراحی فضای داخلی و خارجی، نورپردازی محیط های باز و تزئینات و دکوراسیون فضا، باید مطابق با فرهنگ و تاریخ منطقه و ملت مورد نظر باشد.

تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی بوتیک رستوران و ملل

 

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی رستوران بوتیک و ملل

با توجه به اینکه رستوران بوتیک مورد نظر بر اساس فرهنگ چه ملت و منطقه ای تاسیس خواهد شد، هزینه ها و مخارج متفاوت خواهد بود؛ اما در طرح توجیهی رستوران بوتیک و ملل حاضر، با فرض تاسیس یک بوتیک رستوران تاریخی و سنتی بر اساس تاریخ و فرهنگ اقوام مختلف ایران، محاسبات زیر انجام شده است.

بر اساس محاسبات انجام شده برای راه اندازی رستوران بوتیک و ملل با ظرفیت پذیرش 100 نفر در روز، پیش بینی می شود به زمینی به مساحت 500 مترمربع نیاز داشته باشیم. در جدول زیر می توانید سایر موارد محاسبه شده را مشاهده نمایید:

جدول اطلاعات پروژه

ظرفیت پذیرش مهمان 100 نفر در روز
مساحت زمین مورد نیاز 500 مترمربع
زیربنای کل 300 مترمربع
تعداد نیروی انسانی 12 نفر

* ارقام فوق به صورت تقریبی و بر اساس اطلاعات سال 1402 محاسبه شده است. به منظور برآورد دقیق سرمایه و هزینه های مورد نیاز، به مطالعات و تحقیقات جامع تر و گسترده تری نیاز است.

 بیشتر بخوانید : 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس