طرح توجیهی سالن پاتیناژ

سالن های پاتیناژ برای اجرای حرکات نمایشی بر روی یخ و ورزش های گروهی و انفرادی تاسیس می شوند. احداث این سالن ها در کشور ما در چند دهه اخیر افزایش یافته و با استقبال بی نظیر نسل جوان رو به رو شده است. از این رو طرح توجیهی مربوط به احداث آن ها نیز مورد توجه قرار گرفته اند. این ورزش هم به عنوان یک سرگرمی مورد استفاده قرار می گیرد و هم برای گذران اوقات فراغت مورد توجه افراد می باشد. طرح توجیهی احداث سالن پاتیناژ اطلاعات میفیدی به علاقمندان ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟ 

برای احداث این سالن ها، امکانات و تجهیزات بسیاری مورد نیاز است که باید فراهم شوند؛ خرید این تجهیزات به سرمایه قوی نیاز دارد. در این طرح توجیهی برآوردهای مالی مربوط به این طرح نیز انجام شده است که به افراد در کسب اطلاعات بیشتر از روند احداث این سالن ها کمک می کند.

سالن پاتیناژ چیست؟

پاتیناژ یا ورزش یخ ماله در کشور ما حدود ۵۰ سال است که راه اندازی شده و با حرکات ورزشی مفرحی شناخته می شود. حرکات زیبای شرکت کنندگان این شاخه ورزشی یکی از مهمترین خصوصیات آن محسوب می شود که افراد را برای شرکت در این عرصه های ورزشی ترغیب می کند. حرکات مربوط به این ورزش، شامل کشش و حرکات بدنی و… می شود و افراد باید در عین حفظ تعادل بدن، این حرکات را با تسلط کافی انجام دهند.

تاریخچه شکل گیری این ورزش مربوط به کشور هلند و بریتانیا باز می گردد. رد پایی از آن در کشور اسکاندیناوی نیز مشاهده می شود. با در نظر گرفتن آشنایی بسیاری از مردم با این شاخه ورزشی، فراهم کردن امکانات آن در بخش های مختلف کشور فواید بی شماری خواهد داشت و سبب دستیابی به سود کلانی از تاسیس این مراکز می شود. اما پیش تر باید برای تاسیس این سالن ها اقدامات مورد نیاز را انجام داده و شرایط لازم را فراهم کنید.

مراحل احداث سالن پاتیناژ

برای احداث این سالن ها، در نظر گرفتن چند بخش اساسی از اهمیت بسیاری برخوردار است. در ابتدا باید محوطه مناسب  و سالن مخصوص برای این ورزش در نظر بگیرید. مساحت زمین این سالن ها باید کمی عریض و طولانی باشد تا امکان انجام حرکات ورزشی مختلف در آن ها میسر شود. به این ترتیب باید سرمایه ای برای خرید زمین و اراضی مورد نظر تامین شود. این سالن ها به صورت سرپوشیده ساخته می شوند.

برای ایجاد پوشش سقف این سالن ها، از مصالح ساختمانی به خصوصی استفاده می کنند که کیفیت کار را افزایش می دهند. در نظر گرفتن دمای مطلوب برای این سالن ها از اهمیت به سزایی برخوردار است. جذب ورزشکار برای این سالن ها نیز نیازمند تبلیغات گسترده ای است که برای سرمایه گذاران این پروژه کمی هزینه خواهد داشت. سرمایه مورد نیاز برای این طرح به چند بخش تقسیم می شود.

سرمایه ثابت این طرح مبلغی است که سرمایه گذار در ابتدای کار پرداخت می کند و در بخش بعدی هزینه ها و سرمایه های در گردش پروژه مورد توجه قرار می گیرد. تجهیزات سردخانه این طرح نیز از مهمترین بخش های این سالن ها را تشکیل می دهند. در این مراکز دستگاه های برودتی بسیاری نیز مورد استفاده قرار می گیرند که هزینه خرید آن ها نیز در این طرح برآورد خواهد شد.

بازار استفاده از سالن های پاتیناژ

همه افراد در ناحیه تاسیس این سالن ها قادر به دسترسی به امکانات موجود در این سالن ها خواهند بود. استفاده های عمومی از این باشگاه های ورزشی، سبب افزایش میزان درآمد آن ها خواهد شد. ماهیت ورزشی این سالن ها، سبب توجه ورزشکاران و ورزش دوستان به این مراکز شده و به همین خاطر نیز بازار استفاده از آن بسیار پر رونق پیش بینی می شود.

در یک سرشماری، از گروه های سنی به خصوصی از افراد در خصوص نیازها و علاقه مندی های ورزشی شان سوالاتی شد که بر اساس این پرسش و پاسخ ها، ظرفیت این طرح اجرایی بسیار محدود ارزیابی می شود. چرا که بسیاری افراد برای شرکت در این ورزش ها علاقه نشان داده اند.

ویژگی های سالن های پاتیناژ

این سالن ها ورزش پاتیناژ را به چند روش برگزار می کنند و ورزشکاران در رشته های مختلف این باشگاه شرکت خواهند کرد. افراد در این ورزش به صورت گروهی و تک نفره شرکت کرده و فعالیت های ورزشی تعیین شده را با ممارست و تمرین بسیار انجام می دهند.

رشته های هاکی روی یخ، پاتیناژ سرعتی، پاتیناژ نوردیک و… در این خصوص مورد توجه قرار می گیرند. رشته های هاکی روی یخ به صورت تیمی اجرا می شوند. هر یک از تیم ها باید توپ را به دروازه حریف مقابل ببرند. این ورزش به صورت تیمی انجام می گیرد.

پاتیناژ سرعتی نیز با سرعت بسیار بالای شرکت کنندگان اجرا شده و هر یک از ورزشکاران مسافت به خصوصی را طی می کنند. نوردیک نیز رشته سرگرم کننده ای از این ورزش است که ربطی به مسافت طی شده ندارد. پاتیناژ در کشور ما سابقه طولانی ندارد.

میزان بازدهی احداث سالن پاتیناژ

خدمات این طرح توجیهی در چند بخش دسته بندی می شود. سالن های پاتیناژ، آموزش اسکی روی یخ را به صورت نیمه خصوصی و خصوصی به ورزشکاران ارائه می دهد. مراجعه کنندگان به این سالن ها نیز برای حضور در سالن های نمایش این ورزش ها باید بلیط تهیه کنند و هزینه خرید آن را پرداخت نمایند. به این ترتیب بازدهی مالی این سالن ها بسیار افزایش می یابد.

بسیاری از مراجعین به صورت متفرقه و بدون ثبت نام در کلاس های آموزشی، در این سالن ها حضور به عمل آورده و با دریافت کفش های مخصوص، تجربه اسکیت سواری روی یخ را به دست می آورند.

جمع بندی

در سال های اخیر ورزش های گروهی بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. مردم بسیاری از این ورزش ها استفاده کرده و از آن ها هم برای سرگرمی و هم برای کسب مهارت استفاده می کنند. از این رو فراهم کردن سرمایه برای احداث این طرح ها بسیار مهم است. این طرح های توجیهی با سرمایه تعیین شده احداث شده و برآورد مالی قابل توجهی برای مسئولین آن به همراه خواهند داشت.

 

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی گردشگری

طرح توجیهی پیست اتومبیل رانی 

طرح توجیهی باشگاه اسب سواری 

 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

2 دیدگاه

  1. سلام و عرض ارادت و آرزوی موفقیت روزافزون تک تک عوامل این گروه محترم فنی مهندسی کشور شرکت محترم بهین صنعت
    خیلی خوبه دمتون گرم خدا قوت ، حقیر از متخصصین صنعت سرمایش هستم و از شاگردان تئوری استاد محمود طالقانی و عملیاتی مهندس پسیان پدر برودت ایران که همواره در حد و اندازه شاگردی باقی مانده و درحال انجام وظیفه هستم ، درحال حاضر مشغول طراحی و ساخت پیست‌ پاتیناژ هستم و لذا در نوجوانی و جوانی پاتیناژیست بودم و بهمین سبب باعث انتخاب رشته تحصیلی ام شد و همچنان یکی از علاقمندان برپایی مجدد این صنعت ورزشی در ایران بوده و می‌باشم در حال بررسی و جمع آوری از وسایل ارتباط جمعی در این زمینه بودم که خیلی خوشحال و خرسند شدم از دیدن شرکت‌های درحال فعالیت در این زمینه هستند و تصور اینکه پاتیناژ درکشورمون وجود داشته باشد صفر درصد بود چه برسد اینکه علاوه‌بر وجود پیست‌های پاتیناژ شرکتهایی هم هستند که تخصص در این زمینه دارند و درحال فعالیت می‌باشند ، آفرین و خدا قوت
    در فرصتی مقتضی تماس میگیرم خدمتتان و از تجربه و دانش فنی شما کمک میگیرم ، با آرزوی سلامتی در پناه حق

    • علیرضا از بهین صنعت یاب گفت:

      سلام، وقت شما بخیر
      پیام شما، باعث افتخار و دلگرمی کارشناسان این مجموعه است.
      در خدمت شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس