طرح توجیهی کاغذ دیواری | تولید کاغذ دیواری | بررسی مقدار سوددهی و مزیت ها

مزیت تولید کاغذ دیواری در ایران

در مقاله قبلی گزارشی از وضعیت سرمایه‌ گذاری در تولید کاغذ دیواری ارائه شده است. در این نوشتار قصد داریم جزئیات بیشتری از نحوه تولید کاغذ دیواری، روش تولید کاغذ دیواری، میزان سوددهی این صنعت و نکات کلیدی پیرامون تولید کاغذ دیواری به شما همراهان عزیز ارائه دهیم، پس با بهین صنعت یاب تا پایان مطلب همراه باشید؛

  • بررسی بازار طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری

ساخت و ساز در کشور با رشد چشمگیری روبروست و در کنار آن نیاز روز افزون به دکور و استفاده از پوشش های دیواری نیز در حال گسترش است. ضمن آنکه کاغذ دیواری هر چند سال باید تعویض گردد تقاضای کاغذ دیواری سال به سال در حال افزایش می باشد.

نکته قابل تامل این است؛ با توجه به افزایش روزافزون تقاضای کاغذ دیواری در ایران، متاسفانه تعداد محدودی کارخانه در این صنعت در حال فعالیت می باشند که همان تعداد اندک نیز با ظرفیت های بسیار پایین مشغول به تولید کاغذ دیواری می باشند. متاسفانه بخش اعظم تقاضای کشور از طریق واردات انجام می شود که در شرایط فعلی اقتصاد ایران، با توجه به افزایش نرخ ارز و تحریم های پیش روی مشکلات زیادی برای این صنعت به وجود آمده است.

نیاز به وجود کارخانجات داخلی با رعایت استانداردهای جهانی و مطابق با کیفیت روز دنیا، با هزینه‌های کمتر و قیمت به مراتب مناسب تر از کاغذهای دیواری خارجی بسیار ضروری و لازم‌الاجرا می‌باشد.

بازار ایران طی سال های آتی با کمبود عرضه تولید کاغذ دیواری روبرو خواهد بود

بهین صنعت یاب

 

با توجه به مطالعات انجام شده توسط کارشناسان شرکت بهین صنعت یاب و اطلاعات جمع آوری شده، مشخص گردید طی ۵سال گذشته بالغ بر ۹۷٫۵۰۰ تن کاغذ دیواری به طور رسمی تنها با ۲کد تعرفه (۴۸۱۴۲۰۰۰ و ۴۸۱۴۹۰۰۰) وارد کشور شده است.

هر رول کاغذ دیواری به طور میانگین ۳۲/۵مترمربع می‌باشد و هر مترمربعgr650 – gr220وزن دارد که در بازار ایران با توجه به سلایق و کاربرد آن، gr260 مرسوم است و بیشترین تقاضا را دارد.

 


بر اساس آمار گمرک در ۹ ماهه نخست سال ۱۰ هزار و ۸۶۱ تن کاغذ دیواری به کشور وارد شده است.سال ۱۳۹۵

 

با محاسبات انجام شده توسط مشاوران بهین صنعت یاب در سال ۱۳۹۸ مشخص گردید، بازار ایران طی سالهای آتی با کمبود عرضه تولید کاغذ دیواری روبرو خواهد بود و این مطلب جهت تامین تقاضای کاغذ دیواری در کشور مورد توجه است و فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در این صنعت می باشد.

 

کاغذ دیواری - طرح توجیهی - بهین یاب - سوددهی - تولید کاغذ دیواری

 

  • بررسی فنی طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری

کاغذ دیواری‌ها اغلب از چاپ و ایجاد یک نمای دکوراتیو بر روی سطح یک لایه‌ی آستر مانند، مثل کاغذ یا نظایر آن ساخته می‌شوند. بنابر این می توان گفت که ساختار اغلب کاغذ دیواری‌ها از دو بخش اساسی زیر لایه و کاغذ اصلی تشکیل شده است، مراحل ساخت کاغذ دیواری به قرار زیر است؛

  1. زیرلایه(آستر سازی)
  2. نمای دکوراتیو (رخ کاغذ دیواری)
  3. مراحل تولید کاغذ دیواری
  4. در مرحله چهارم، قبل از شروع تولید، بخش بازاریابی به کمک طراحان کاغذ دیواری، طرح های متفاوت در رنگ ها و پالت های مختلف طراحی می نمایند و جهت تست تهیه می‌گردد تا در صورت تائید وارد مرحله تولید شوند.

کاغذ دیواری ها عموما بر ۲نوع هستند؛ کاغذ دیواری بر پایه سلولز، کاغذ دیواری از کاغذ کربنات کلسیم که در هر صورت هر کدام از این کاغذ ها قبل از هر اقدامی نیاز به زیرلایه یا آستر سازی دارند.

 

  • زیرسازی در تولید کاغذ دیواری

پیش از چاپ الگوی مربوطه بر کاغذ، زمینه آن باید زیرسازی شود. این عمل با چسباندن لایه‌ای از PVC  بر سطح کاغذ انجام می‌شود. کاغذها همچنین می توانند با موادی همچون رس کائولن جهت پوشش دادن، دی اکسید تیتانیوم جهت کدورت و لاتکس جهت ایجاد شفافیت و رنگ استفاده شوند.

  • چاپ در تولید کاغذ دیواری

چهار تکنیک متفاوت برای چاپ کاغذ دیواری وجود دارد؛ چاپ سطحی، سیلک اسکرین، روتاری و گراور.

 

کاغذ دیواری - طرح توجیهی - بهین یاب - سوددهی - تولید کاغذ دیواری

  • نتیجه گیری در طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری

با مطالعات انجام شده توسط گروه مشاورین بهین صنعت یاب و بررسی تولید کاغذ دیواری در کشور و مقایسه آن با تقاضای داخلی، بیانگر آن است که نیاز به اجرای کارخانه تولید کاغذ دیواری قابل توجه است، با توجه به مواردی چون، جلوگیری از خروج ارز، تامین بخش اعظم تقاضای داخلی، کاربرد گسترده و رو به رشد محصول، همچنین دارا بودن دو شاخصه اصلی نرخ بازده داخلی و بازگشت سرمایه مناسب، جز صنایع با سود بالا می باشد و طرح توجیهی کاغذ دیواری دارای توجیه اقتصادی است و به عنوان فرصت سرمایه گذاری ارزشمند معرفی می گردد.

شرکت دانش بنیان مشاوره مدیریت و مهندسی بهین صنعت یاب، عضو رسمی و دارای رتبه از کانون مشاوران اعتباری و سرمایه گذاری بانکی با تجارب ارزنده در زمینه طرح توجیهی تولید کاغذ دیواری، همواره آمادگی خود را جهت یاری رساندن به متقاضیان عزیز اعلام می دارد. کافیست با ما تماس بگیرید.

 

 

اگر مایل به سرمایه گذاری هستید از این لینک ها استفاده کنید :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس