طرح توجیهی کولر گازی

با توجه به شرایط جوی کشور، در فصل های بهار و تابستان نیاز به کاهش دما برای افزایش رفاه و سطح سلامتی خواهیم داشت؛ یکی از روش های کاهش دما در منازل و محیط های اداری و تجاری استفاده از کولرهای گازی است. این کولرها با توانایی خنک سازی مطلوب در مدل های مختلفی تولید و عرضه می شوند. با توجه به نیاز داخلی و افزایش تقاضا در طی سال های گذشته، طرح توجیهی کولر گازی را تهیه کردیم تا متقاضیان تولید را با چالش های تولید این محصول بیشتر آشنا کنیم. با خلاصه این طرح توجیهی از بهین صنعت یاب همراه باشید.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

به طور کلی، به دستگاه هایی که با تبدیل گاز به مایع و بالعکس، موجب خنک تر شدن هوا می شوند، کولر گازی گفته می شود. کولرهای گازی از چهار قسمت اصلی تشکیل شده اند:

  1. کمپرسور: اصلی ترین قسمت در تمام انواع کولرهای گازی کمپرسور است که وظیفه مکش هوا، فشرده سازی و انتقال آن به کندانسور را بر عهده دارد.
  2. کندانسور: کار کندانسورها در انواع کولرهای گازی، از بین بردن گرمای هوای فشرده منتقل شده توسط کمپرسور است.
  3. اواپراتور: اواپراتور نیز با جذب گرما از محیط موجب تبخیر مایع مبرد می شود.
  4. شیر انبساط: شیر انبساط نیز وظیفه کاهش فشار و دمای مایع مبرد را بر عهده دارد.

انواع کولرهای گازی

بر اساس نوع ساختار و کاربرد، می توان انواع کولرهای گازی را به هفت دسته تقسیم نمود:

  • کولرهای یونیت یا مدل پنجره ای

این دسته از انواع کولرهای گازی، که در واقع، یکی از متداول ترین کولرهای گازی هستند، پشت پنجره نصب می ‌شوند. عملکرد این نوع کولرهای گازی به این صورت است که به کمک یک فن هوای گرم بیرون از پنجره را به درون کمپرسور می ‌کشند.

  • مدل اسپلیت یا دو تکه

این دسته از انواع کولرهای گازی عموماً در مکان های بزرگ مانند هتل ها، مجتمع های مسکونی، سالن ها و … استفاده می شود. از جمله ویژگی های بارز این نوع کولرهای گازی این است که دمای محیط را به صورت یکنواخت کاهش می دهد. همچنین علاوه بر سرمایش، می‌توان از آن به عنوان یک سیستم گرمایشی در فصل زمستان نیز استفاده نمود. کولرهای گازی اسپلیت در اشکال دیواری، کانالی، سقفی و زمینی، کاستی، ایستاده و مینی اسپلیت در بازار موجود هستند.

طرح توجیهی تولید انواع کولر گازی

 

  • کولر گازی پرتابل

این دسته از انواع کولرهای گازی، به صورت یک تکه بوده و مانند کولر گازی پنجره ای عمل می کند. کولرهای گازی پرتابل در عین حال که ظرفیت بالایی دارند، سر و صدای زیادی نیز دارند.

  • داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها نوعی از کولرهای گازی هستند که به کانال کشی نیاز دارند و کانال ها بر روی سقف کاذب نصب می ‌شوند.

  • کولر گازی مولتی اسپلیت

این دسته چند پنل دارند و غالباً به عنوان تهویه مطبوع استفاده می شوند.

  • مدل سقفی و زمینی

کولرهای گازی سقفی و زمینی دسته ای از انواع کولرهای گازی هستند که تهویه مطبوعی داشته و می توان آنها را بر روی سقف کاذب و زمین، هر دو نصب نمود.

  • کولرهای گازی مرکزی و یا ایستاده

این گروه از کولرهای گازی ظرفیت و بازدهی بالایی دارند و اغلب نیز در سالن های بسیار بزرگ استفاده می شوند.

 

طرح توجیهی کولر گازی

 

کدهای آیسیک مرتبط با طرح توجیهی تولید کولر گازی

در این قسمت از طرح توجیهی کولر گازی ، کدهای هویت و اطلاعات VCM در سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع یا کدهای آیسیک ISIC، ارائه می شود. این کدها به شرح زیر است:

 

شرح محصول کد آیسیک ISIC
کولر گازی ۲۹۳۰۵۱۲۳۸۳
کولر گازی اسپلیت ایستاده ۲۹۳۰۵۱۲۴۶۴
کولر گازی خورشیدی ۲۹۳۰۵۱۲۴۴۰

 

کد تعرفه گمرکی برای ارائه در طرح توجیهی کولر گازی

طبق آخرین آمار اداره گمرکات ایران برای ارائه در طرح توجیهی کولر گازی، کد تعرفه گمرکی یا Hs Code 8 تا ۱۰ رقمی که اطلاعات محصول از قبیل مجاز و یا غیر مجاز بودن صادرات و واردات محصول، عوارض و حقوق گمرکی و مالیات محصول را ارائه می دهد. این کدهای تعرفه به شرح زیر است:

 

شرح محصول کد تعرفه گمرکی
کد تعرفه گمرکی کولر گازی ۸۴۱۴۳۰۱۰

۸۴۱۴۳۰۲۰

کد تعرفه گمرکی کولر گازی خورشیدی ۸۴۱۵۸۳۰۰

 

واردات و صادرات انواع کولرهای گازی

در این قسمت از طرح توجیهی کولر گازی، می بایست وضعیت بازار انواع کولرهای گازی مورد بررسی قرار گیرد. بیشترین حجم واردات کولرهای گازی و مشتقات آن مربوط به:

  • کمپرسورهای برودتی با گاز غیر فریونی (سازگار با لایه اوزون) با قدرت حداکثر یک اسب بخار (۷۵/۰ کیلووات) با کد تعرفه گمرکی ۸۴۱۴۳۰۱۰، از مبدا امارات متحده عربی با ۳۱ درصد از سهم بازار واردات ایران.
  • کمپرسورهای برودتی با گاز غیر فریونی (سازگار با لایه اوزون) با قدرت بیش از یک اسب بخار (۷۵/۰ کیلووات) با کد تعرفه گمرکی ۸۴۱۴۳۰۲۰، از مبدا امارات متحده عربی با ۲۵ درصد از سهم بازار واردات ایران.
  • توام نشده با یک دستگاه مولد سرما با کد تعرفه گمرکی ۸۴۱۵۸۳۰۰، از مبدا امارات متحده عربی با ۳۲ درصد از سهم بازار واردات ایران است.

همچنین بیشترین حجم صادرات کولرهای گازی و مشتقات آن مربوط به:

  • کمپرسورهای برودتی با گاز غیر فریونی (سازگار با لایه اوزون) با قدرت حداکثر یک اسب بخار (۷۵/۰ کیلووات) با کد تعرفه گمرکی ۸۴۱۴۳۰۱۰، به مقصد سنگاپور با ۸۸ درصد از سهم بازار صادرات ایران.
  • کمپرسورهای برودتی با گاز غیر فریونی (سازگار با لایه اوزون) با قدرت بیش از یک اسب بخار (۷۵/۰ کیلووات) با کد تعرفه گمرکی ۸۴۱۴۳۰۲۰، به مقصد عراق با ۸۶ درصد از سهم بازار صادرات ایران.
  • توام نشده با یک دستگاه مولد سرما با کد تعرفه گمرکی ۸۴۱۵۸۳۰۰، به مقصد عراق با ۹۳ درصد از سهم بازار صادرات ایران است.

در این قسمت از طرح توجیهی کولر گازی، می توانید نمودار و جدول صادرات و واردات کمپرسورهای برودتی با گاز غیر فریونی (سازگار با لایه اوزون) با قدرت حداکثر یک اسب بخار (۷۵/۰ کیلووات) با کد تعرفه گمرکی ۸۴۱۴۳۰۱۰ در ایران در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷ را مشاهده نمایید:

 

نمودار واردات و صادرات کمپرسورهای برودتی با گاز غیر فریونی (سازگار با لایه اوزون) با قدرت حداکثر یک اسب بخار (۷۵/۰ کیلووات) در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

جدول واردات و صادرات کمپرسورهای برودتی با گاز غیر فریونی (سازگار با لایه اوزون) با قدرت حداکثر یک اسب بخار (۷۵/۰ کیلووات) در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

 

همچنین در این قسمت نیز می توانید نمودار و جدول صادرات و واردات کمپرسورهای برودتی با گاز غیر فریونی (سازگار با لایه اوزون) با قدرت بیش از یک اسب بخار (۷۵/۰ کیلووات) با کد تعرفه گمرکی ۸۴۱۴۳۰۲۰ در ایران در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷ را مشاهده نمایید:

 

 

نمودار واردات و صادرات کمپرسورهای برودتی با گاز غیر فریونی (سازگار با لایه اوزون) با قدرت بیش از یک اسب بخار (۷۵/۰ کیلووات) در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

جدول واردات و صادرات کمپرسورهای برودتی با گاز غیر فریونی (سازگار با لایه اوزون) با قدرت بیش از یک اسب بخار (۷۵/۰ کیلووات) در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

 

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه تولید کولر گازی

بر اساس محاسبات انجام شده، پیش بینی می شود برای راه اندازی کارگاه تولید کولر گازی با ظرفیت ۵،۰۰۰ دستگاه در سال، به زمینی به مساحت ۱۰،۰۰۰ مترمربع نیاز داشته باشیم. در جدول زیر سایر موارد پیش بینی شده در طرح توجیهی کولر گازی آورده شده است:

 

ظرفیت تولید سالیانه ۵،۰۰۰ دستگاه
مساحت زمین مورد نیاز ۱۰،۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل ۷،۰۰۰ مترمربع
نرخ برابری دلار ۵۰،۰۰۰ تومان
میزان سرمایه گذاری ثابت ۷۰ میلیارد تومان بدون احتساب هزینه زمین
ارزش تجهیزات و ماشین آلات ۳۱ میلیارد تومان
تعداد نیروی انسانی ۵۰ نفر
بازده داخلی در سال مبنا ۳۸ درصد

 

در پایان شایان ذکر است چنانچه نیاز به نسخه کامل طرح توجیهی کولر گازی دارید، میتوانید با کارشناسان بهین صنعت یاب تماس حاصل فرمایید.

 

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی لوازم خانگی 

طرح توجیهی البسه ورزشی

طرح توجیهی لوازم دکوری

طرح توجیهی ایربگ خودرو

طرح توجیهی تلفن

طرح توجیهی دوشاخه و سر پیچ 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس