طرح توجیهی ایربگ خودرو

ایربگ های خودروها از مهمترین اجزای به کار رفته در ماشین های امروزی به شمار می روند و نقش موثری در حفظ نکات ایمنی در اتومبیل ها دارند. امروزه ساخت و تولید این ایربگ ها با استفاده از فناوری های مدرن و تجهیزات پیشرفته انجام می شود. افراد سرمایه گذار در کنار تجهیزات و ماشین آلات صنعتی مورد استفاده در این طرح تولیدی، از دانش مهندسین و کارشناسان حرفه ای این عرصه بهره می برند.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟‌

ایربگ ها را به نام کیسه های هوا نیز می شناسند و برای سلامت بیشتر سرنشینان خودرو و مقابله با خطرات احتمالی در جاده ها و تصادفات بین جاده ای از آن ها استفاده می شود. از این رو طرح های تولیدی بسیاری در سر تا سر جهان برای ساخت این محصولات اجرا می شوند. نسخه های با کیفیت این کیسه های هوا در این طرح توجیهی زیر نظر افراد متخصص و حرفه ای به خوبی ساخته می شوند. با نگارش طرح توجیهی ایربگ خودرو اطلاعات مفید در این زمینه عرضه می شود.

ایربگ خودرو چیست؟

ایربگ خودرو یا کیسه هوا یک فناوری مدرن و به روز برای ارتقای ایمنی خودروها به شمار می رود و در ساخت آن ها از متریال صنعتی به خصوصی استفاده می کنند. ایربگ ها سیستم بسیار ساده ای دارند اما با طراحی خاص شناخته می شوند. بر اساس طراحی های موجود برای این کیسه های هوا، در زمان بروز تصادفات بین جاده ای، این کیسه ها باز شده و به این ترتیب مانع برخورد سرنشینان با شیشه های جلو و بخش های مختلف اتومبیل می شوند.

به این ترتیب ضربه وارده به سر و صورت افراد به حداقل رسیده و درصد بالایی مانع از آسیب رساندن به سلامتی سرنشینان خودرو می شود. در راستای جلوگیری از بروز حوادث و تصادفات رایج رانندگی این کیسه ها توسط قطعه سازان اتومبیل تولید می شود و در اختیار صنعت گران عرصه خودرو سازی قرار می گیرد. این ایربگ ها از جنس و متریال ویژه تولید شده و مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن ها با رعایت کلیه استانداردهای کیفی انتخاب می شوند. در ادامه با فرایند تولید این محصولات بیشتر آشنا می شوید.

نحوه تولید ایربگ

ایربگ ها یا کیسه های هوا  فرایند تولید پیچیده ای دارند و برای ساخت آن ها از روش های به روز و مدرنی استفاده می شود. به این ترتیب کیفیت آن ها افزایش یافته و ضریب اطمینان آن در ایمنی خودرو بالا می رود. در وهله اول طراحی های اولیه این کیسه ها باید انجام شود و بر اساس محل قرارگیری آن ها در سیستم خودرو، شکل و ساختار آن ها تعیین می شود. در این خصوص بهتر است نظر کارشناسان فنی مربوطه را در نظر گرفت و مطابق با همان روند تولید را ادامه داد.

سپس نوبت به انتخاب مواد اولیه و تهیه مرغوب ترین متریال برای ساخت این محصولات می رسد. برای ساخت انواع این کیسه های هوا از ماشین آلات نساجی و ریسندگی نیز استفاده می شود که هزینه های اولیه خرید و تهیه آن ها نیز بر سرمایه اولیه مورد نیاز این طرح لحاظ می شود. ماشین آلات دوخت و مونتاژ بخش های مختلف کیسه های هوا نیز در بخش فنی و مالی طرح توجیهی تولید ایربگ خودرو ارائه می شود تا سرمایه گذار شناخت کافی از تکنولوژی ساخت این محصول کسب نماید.

سیستم های باد کننده مورد استفاده در فرایند تولید این کیسه های هوا نیز نقش موثری در روند ساخت این محصولات ایفا کرده و وجود آن ها اهمیت دارد. در ادامه نیز بسته بندی های کارتنی مخصوص به حمل این محصولات مورد استفاده قرار می گیرند و سپس فرایند نقل و انتقال کالاهای تولید شده به سراسر کشور انجام می گیرد. هر یک از این محصولات با ویژگی های به خصوصی شناخته می شوند که برخی از آن ها را در ادامه بر می شماریم.

ویژگی های ایربگ خودرو

یکی از مهمترین بخش های تولیدی ایربگ وجود حسگرها می باشد، اینکه این ایربگ ها با چه میزان فشار و ضربه ای و چه زاویه ای باز شود بسیار حائز اهمیت است.

در ساختار هر یک از این کیسه ها حسگرهایی قوی استفاده شده است که به خوبی می تواند، آستانه سرعت اتومبیل را تشخیص دهد و توقف ناگهانی آن را احساس کند. به این ترتیب کیسه های هوا به موقع باز شده و جان سرنشینان محفوظ باقی می ماند.

کیسه های هوا از پارچه های نایلونی محکمی ساخته می شوند که از بروز هر گونه حادثه پیشگیری می کنند. این کیسه ها مقاومت قابل توجهی داشته، به سهولت پاره نشده و به کیفیت آن ها آسیب نمی رسد. مقاومت آن ها در دمای بالا و زیر نور آفتاب نیز محفوظ باقی می ماند. سیستم های باد کننده این کیسه ها نیز از تکنولوژی پیشرفته ای برخوردار است.

در ساختار آن ها از گازهای مختلفی استفاده شده که از واکنش آن ها در زمان هشدار حسگرهای ایربگ، واکنش نشان داده و سبب باد شدن کیسه هوای موجود در ایربگ خواهند شد. هر یک از این محصولات در بازارهای تجاری بین المللی فروش قابل توجهی دارند که چشم اندازهای مالی این طرح را مطلوب تر خواهند کرد.

بازارهای تجاری ایربگ خودرو

این روزها برای ساخت خودروهای امن و استاندارد، وجود این ایربگ ها ضرورت دارد و بدون وجود آن ها تولید خودرو با کیفیت مورد نظر میسر نخواهد شد.

از این رو در عرصه های خودروسازی نیاز قابل توجهی به این محصولات احساس می شود. به طور کلی هر آنچه به عنوان قطعه در خودروسازی استفاده می شود کیفیت در تولید آن بسیار مورد توجه است، ضمن آنکه تولید ایربگ ها به عنوان مهمترین قطعه تامین امنیت خودرو بسیار ضروری می باشد.

رشد روزافزون استفاده از خودرو به تبع آن بازار خرید قطعات خودرو را نیز افزایش داده است و این امر شرایط امن جهت ورود سرمایه گذار به این عرصه را نشان می دهد.

تولید لوازم جانبی و قطعات خودرو نیز در بازارهای تجاری جایگاه با ارزشی داشته و همچنین سود قابل توجهی برای صنعت گران این عرصه به همراه دارد.

کد تعرفه 

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. این کد جهانی می باشد و در تمام کشورها یکسان است.

شرح تعرفه کد تعرفه
اجزاء و قطعات خاص کیسه ایمنی هوا ۸۷۰۸۹۵۱۰

وضعیت واردات و صادرات 

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات ایربگ خودرو به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات ایربگ خودرو به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات ایربگ خودرو به تفکیک سال

 

چنانچه نیاز به اطلاعات بیشتر و یا نگارش این طرح توجیهی به منظور ارائه به نهاد و بانکها دارید، میتوانید از طریق مسیر های ارتباطی با کارشناسان بهین صنعت یاب در ارتباط باشید.

 

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی جراغ خودرو 

طرح توجیهی سپر خودرو 

طرح توجیهی پیستون و شاتون 

طرح توجیهی تولید توربو 

طرح توجیهی بدنه خودرو 

طرح توجیهی تولید شیشه خودرو 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس