طرح توجیهی تولید لامپ smd

نیاز به صرفه جوئی در مصرف برق در دنیا و نقش لامپ های کم مصرف در کاهش مشکلات زیست محیطی و بازار در حال رشد آن در ایران و جهان، به همراه
برنامه های بسیار مفصل سازمانهای بین المللی و دولتها برای تشویق مصرف کنندگان به استفاده از محصولات با مصرف انرژی پائین، ضرورت مطالعه و تاسیس کارخانه های تولید لامپ های کم مصرف را نشان می دهد. در این نوشتار قصد داریم شرح مختصری از معرفی لامپ smd در اختیار شما عزیزان قرا دهیم، تن انتهای مطلب با بهین صنعت یاب همراه باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

فناوری smd  در سال های اخیر باعث ایجاد تحول عظیمی در تولید انواع لامپ شده است. با استفاده از این فناوری، انواع لامپ های کارآمدتر با رنگ بندی زیبا و متنوع تر به عرصه لوازم الکترونیکی راه یافتند. طرح توجیهی تولید لامپ smd به افرادی که قصد ایجاد کارخانه تولید این محصول را دارند، کمک شایانی می کند.

انواع لامپ smd در بین محصولات الکترونیکی جدید طرفداران بسیار زیادی دارد. این لامپ ها، از لحیم کاری اجزای از پیش ساخته شده بر روی مدار چاپی تولید می شوند. برد این لامپ ها ضخامت بسیار پایینی دارد و به همین خاطر می توان از آن ها در صنایعی که نیاز به ظریف کاری دارند، استفاده کرد.

لامپ smd چیست؟

در سال های اخیر، انواع  لامپ های ال ای دی به دلیل ضعف در سیستم روشنایی با انتقاد از سوی مصرف کنندگان رو به رو شدند. به همین خاطر دانشمندان تراشه های smd را برای تولید لامپ و منابع روشنایی به کار بردند. انواع لامپ های smd روشنایی مطلوبی در محیط ایجاد می کنند. این لامپ ها قیمت ارزانی دارند و از انعطاف پذیری بالایی در قیاس با سایر محصولات برخوردار می باشند. یکی از مدل های پرکاربرد لامپ های اس ام دی، مدل لامپ پروژکتوری است. این مدل لامپ در فضای باز و خارج از ساختمان نیز قابل نصب است. این لامپ ها در برابر نفوذ آب و گرد و غبار بسیار مقاوم هستند و  ماندگاری بالایی دارند. پرتو نور این مدل لامپ ها گستردگی مطلوبی دارد. همچنین تنظیم زاویه تابش در این لامپ ها به صورت کنترلی انجام می شود.

طرح توجیهی تولید لامپ smd

قطعات تشکیل دهنده  لامپ smd

هر یک از انواع لامپ های اس ام دی از سه جز اساسی تشکیل شده است. هر یک از این لامپ ها از بدنه بسیار مقاوم و محکمی تهیه می شوند که در برابر ضربات مختلف بسیار مقاوم هستند. بورد ال ای دی نیز از اجزای اساسی این لامپ ها است؛ درایورهای لامپ اس ام دی نیز برای یکسو کردن جریان به کار می روند.

لامپ های اس ام دی پرتوهای مادون بنفش و قرمز در محیط ایجاد نمی کنند و از این نظر نیز یک ابزار بسیار کاربردی به شمار می روند. شما می توانید این لامپ ها را هر چند بار که می خواهید در طول روز روشن یا خاموش کنید! تعداد دفعات روشن و خاموش کردن این لامپ تاثیری بر طول عمر آن ندارد.

کاربردهای لامپ smd

انواع لامپ اس ام دی هم برای ایجاد روشنایی در منزل استفاده می شوند و هم در صنایع مختلف به کار می روند. این روزها از تراشه های ریز و درشت اس ام دی برای تولید لامپ های مخصوص به نورپردازی استفاده می شود. برای ایجاد یک نورپردازی مناسب در سقف های کشسانی، می توان از انواع لامپ های اس ام دی استفاده کرد. از فناوری اس ام دی برای ایجاد نور در اتومبیل ها نیز استفاده می شود.

این فناوری برای نورپردازی باغچه نیز به کار می رود. همچنین صفحات متحرک مربوط به سقف را نیز با این لامپ ها تزیین می کنند. اغلب برای سالن های همایش، ادارات و سالن های مطالعه، نیاز به همانند سازی نور به روشنایی روز دارند. برای این منظور نیز از لامپ اس ام دی استفاده می شود. در سقف های آسمان مجازی نیز می توان این لامپ ها را تعبیه کرد و از روشنایی زیبای آن ها بهره برد.

لامپ smd چه ویژگی هایی دارد؟

هر یک از تراشه های SMD پرتو نور بزرگتری در محیط ایجاد می کنند. زاویه این پرتو اغلب تا ۱۲۰ درجه می رسد. بسته به تعداد دیودهای داخلی این تراشه ها، هر یک از آن ها دارای ۲ یا ۴ یا ۶ پایه اتصال هستند که در آن ها تعبیه شده اند. برای هر یک از این دیودها یک مدار مجزا استفاده شده است.

قابلیت طیف نوری این لامپ ها RGB است و به همین خاطر این مدل لامپ با سه رنگ اصلی قرمز و آبی و سبز مشاهده می شود. ترکیبات رنگی موجود در این لامپ ها بسیار قدرتمند هستند. این ترکیبات رنگی تنوع فوق العاده ای در بین مدل های لامپ اس ام دی ایجاد کرده اند.

تنوع رنگ در لامپ smd

در این لامپ های جدید از سه دیود همزمان استفاده می شود و همین امر قابلیت های منحصر به فردی در این لامپ ها ایجاد کرده است. شما می توانید، هر رنگی که می خواهید در قسمت خروجی هر یک از دیود های لامپ اس ام دی ایجاد کنید.

یکی از مهمترین استفاده هایی که از انواع لامپ های اس ام دی انجام می شود، تولید لامپ های ال ای دی نواری است که در صنایع مختلف کارایی دارد. از آن جا که تراشه های لامپ SMD نور و روشنایی بسیار بالایی دارند و تنوع رنگی بالایی نیز در بین هر یک از مدل های این محصولات وجود دارد، در این گونه مصارف مورد استفاده قرار می گیرند.

لامپ های اس ام دی بر اساس ساختار بدنه شان نیز دسته بندی های به خصوصی دارند. برخی از آن ها به شکل حبابی تولید می شوند. ریسه های ال ای دی نیز یکی از مدل های تراشه های اس ام دی است که مصارف بالایی دارند. لامپ های پروژکتوری نیز در این بین جایگاه مهمی دارند.

کد آیسیک مرتبط با لامپ smd

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
لامپ کم مصرف ۳۱۵۰۴۱۲۳۱۹

 

کد تعرفه مرتبط با لامپ smd

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
لامپ کم مصرف ۸۵۳۹۳۱۲۰

 

وضعیت واردات و صادرات لامپ smd

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات لامپ smd به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات لامپ smd به تفکیک سال

 

جدول وضعیت واردات و صادرات لامپ smd به تفکیک سال


جهت انجام مطالعات فنی و مالی با توجه به ظرفیت تولید و شرایط سرمایه گذار  نیاز به انجام محاسابات دقیق با استفاده از نرم افزار کامفار می باشد.

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید لامپsmd اعلام می دارد.

 

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی لامپ ال ای دی 

طرح توجیهی دوشاخه و سرپیچ 

طرح توجیهی سیم و کابل شارژر

طرح توجیهی سیم و کابل 

طرح توجیهی مبلمان

 طرح توجیهی لوازم خانگی 

طرح توجیهی لوستر 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس