طرح توجیهی تولید پوشاک ورزشی

برای انجام فعالیت های ورزشی به شکل درست و کاربردی، نیازمند البسه طراحی شده برای این کار می باشد. از این رو به بررسی خلاصه طرح توجیهی تولید پوشاک ورزشی می پردازیم.

در تولید البسه ورزشی از  الیاف نایلون، بامبو، پلی استر، پلی پروپیلن و… استفاده می شود و هر کدام فرآیند تولید مختص به خود را دارند.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

پوشاک ورزشی چیست؟

پوشاک ورزشی در هر رشته ورزشی شامل لباس های متعدد و متفاوتی است؛ اما در کل به تمام لباس های ورزشی مورد استفاده پوشاک ورزشی می گویند

از دهه های ۷۰ و ۸۰ تولید و آماده سازی تجهیزات ورزشی در سر تا سر جهان رو به افزایش یافت و به همین خاطر طراحی لباس های ورزشی رشته های مختلف نیز در سطح وسیع تری انجام شد. امروزه در کشور ما نیز میزان قابل توجهی از این پوشاک تولید شده و در سایزهای مختلف به ورزشکاران ارائه می شود. این پوشاک شامل انواع بلوز شلوار، ست های بلوز و شلوارک مردانه و زنانه، ست های بلوز و دامن، انواع هدبندهای ورزشی، جوراب و … می شود و هر یک در میان محصولات تولیدی البسه ورزشی دسته بندی می شوند. 

این پوشاک، با سایز بندی کامل در جنس های مختلف توسط واحدهای تولیدی ارائه می شوند. این پوشاک برای رشته های ورزشی بدمینتون، فوتسال و … ارائه شده و از طراحی منحصر به فردی برخوردار هستند. 

نحوه تولید انواع لباس های ورزشی

برای آماده سازی البسه و پوشاک ورزشی از الیاف به خصوصی استفاده می شود. الیاف نایلونی و پلی استری از مهمترین محصولات مورد استفاده در این پوشاک به شمار می روند. انتقال و عبور و مرور هوا از میان الیاف تشکیل دهنده این پوشاک از مهمترین ویژگی های آن ها به شمار می رود. این الیاف به دلیل خاصیت ضد تعریق برای انجام فعالیت های ورزشی بسیار مناسب هستند.

الیاف اسپندکس نیز در ساختار این پوشاک ورزشی به کار می روند که به آن ها لاکرا نیز گفته می شود. این الیاف با روش های دوخت استانداردی در واحدهای تولیدی آماده سازی می شوند. بدین ترتیب پس از طراحی طی فرآیند زیر پوشاک تولید می شوند: 

  • تهیه مواد اولیه 
  • ایجاد الگو و برش پارچه 
  • دوخت اولیه بخش های لباس
  • دوخت اصلی ( سرهم کردن بخش ها مختلف به هم )
  • اتوکشی و یا شستشو در صورت نیاز 
  • نصب لوگو ها و یا تصاویر طراحی شده
  • کنترل کیفیت 
  • بسته بندی 

ویژگی های پوشاک ورزشی

لباس های ورزشی بنا بر نوع ورزش و کاربردی که باید داشته باشند، ویژگی هایی مانند خاصیت کشسانی، وزن بسیار کم، منافذ جهت تهویه و جلوگیری از عرق، فضا برای قرار دادن سنسور های الکترونیکی، پدهای ضربه گیر و یا محافظتی و … دارند.

لباس های ورزشی همچنین در سایزها و اندازه های مختلف تولید شده و طراحان با استفاده از زیپ و … مورد استفاده آنها را تغییر می دهند. در نهایت، شستشوی ساده و دوام زیاد از مهم ترین ویژگی های این محصولات هستند.

بازار تجاری پوشاک ورزشی

در تمامی رشته های ورزشی نیاز به این محصول احساس می شود. بازار مصرف این محصول بسیار بزرگ است و از طرفی امکان صادرات آن به کشور های همجوار وجود دارد. از طرف دیگر با تغییر ترندهای جهانی در طراحی و رنگ های مورد استفاده در این شاخه شاهد تداوم و رشد بازار آنها خواهیم بود.


کد تعرفه 

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

شرح تعرفه کد تعرفه
گرمکن ‌ورزشی به صورت دست، لباس اسکی به صورت دست و لباس شنا، سایر لباس‌ها. ۶۲۱۱

وضعیت واردات و صادرات 

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات طرح توجیهی پوشاک ورزشی به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات پوشاک ورزشی به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات پوشاک ورزشی به تفکیک سال

 

ظرفیت های این بخش برای سرمایه گذاران بسیار جذاب خواهد بود. برندهایی که در این حوزه به صورت بین المللی فعالیت می کنند، شامل نام های آشنای نایک، آدیداس، پوما و اندر آرمور هستند و همچنین در سالهای اخیر چندین برند داخلی نیز همانند تن تاک، مل اند موژ و آفام به بازار عرضه شده اند؛ اما همچنان بازار تقاضای بیشتری برای پوشاک ورزشی وجود دارد. از این رو جهت دریافت اطلاعات تکمیلی درباره شاخص های اقتصادی این پروژه با کارشناسان بهین صنعت یاب تماس حاصل فرمایید.

 

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی تولید پوشاک 

طرح توجیهی کفش ورزشی

طرح توجیهی بالش طبی

طرح توجیهی مبلمان 

طرح توجیهی کالای خواب

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس