طرح توجیهی تولید بالش و پشتی طبی

بسیاری از افراد، از وجود مشکلات و درد در ناحیه گردن، کمر و زانوی خود رنج می برند. به منظور رفع این مشکل و بهبود سلامت جسمی بدن، بالش های طبی در انواع گوناگون طراحی شده اند. مقاله حاضر در ارتباط با معرفی طرح توجیهی تولید بالش و پشتی طبی ارائه می گردد.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

مقاله حاضر، جهت معرفی طرح توجیهی تولید بالش و پشتی طبی می باشد. بسیاری از افراد از درد در ناحیه کمر، سر، گردن و زانوی خود رنج می برند. بالش و پشتی طبی به منظور بهبود و رفع مشکل در نواحی بدن هنگام خوابیدن، نشستن و رانندگی کردن طراحی شده است. استفاده از بالش طبی همچنین اختلالاتی نظیر خروپف را در هنگام خواب برطرف می کند. بالش و پشتی طبی با توجه به نیازهای افراد در انواع مختلف تولید می گردد. برای آشنایی بیشتر در ادامه با طرح توجیهی تولید بالش و پشتی طبی همراه باشید.

طرح توجیهی تولید بالش و پشتی طبی

معرفی محصول مرتبط با طرح توجیهی تولید بالش و پشتی طبی

بالش و پشتی طبی که از فوم های مخصوص و با استانداردهای پزشکی تهیه می شود، سبب رفع مشکلاتی نظیر دردهای ناحیه کمر، سر و گردن می شود و به افراد کمک می کند که در هنگام خوابیدن و نشستن در هنگام استراحت یا انجام فعالیت های بدنی، در نواحی بدن خود احساس درد نداشته باشند و دچار آسیب نگردند. همچنین برخی از بالش ها به گونه ای طراحی می شوند که برخی از اختلالات خواب را مانند خروپف کردن، از بین می برند.

انواع بالش‌ و پشتی های طبی

امروزه، بالش و پشتی های طبی در انواع گوناگون تولید می شود. هر یک از آن ها در موارد مختلف به کار می روند. در ادامه به شرح انواع بالش‌ و پشتی های های طبی پرداخته شده است.

بالش طبی برای تسکین گردن درد

طراحی این بالش ها به گونه‌ای است که با فرم و قوس گردن متناسب است. استفاده از این بالش های نرم و راحت برای افرادی که دچار مشکلات حاد یا مزمن در ناحیه گردن هستند، موجب تسکین درد می شود. در شرایطی که فرد از ناحیه گردن دچار آسیب شده، استفاده از بالش معمولی می تواند موجب درد و ایجاد ناراحتی های بیشتر شود. بنابراین استفاده از بالش طبی می تواند کمک مؤثری برای بهبود شرایط بیمار باشد. برای تهیه این بالش ها از فوم مموری به صورت سلول باز یا قالبی استفاده می شود. این بالش ها به این دلیل که مواد شیمیایی کمی در آن به کار می رود، موجب تنفس بهتر و استراحت راحت تر بیمار می شود.

بالش های طبی دیسک گردن

بیمارانی که دچار ناراحتی های دیسک گردن می باشند و از دردهای ناشی از آن رنج می برند، می توانند از بالش های دور گردنی طبی استفاده کنند. این بالش ها که به شکل U طراحی می شوند، هنگام خوابیدن و استراحت به پشت یا پهلو، به خوبی از ستون فقرات گردنی محافظت می کنند.

بالش طبی زانو

برای جلوگیری از ایجاد درد و اثرات منفی خوابیدن در ناحیه زانو، می توان از بالش های طبی زانو استفاده کرد. بالش طبی زانو، برای حفاظت از نواحی پا و کمر طراحی شده است. استفاده از آن به خصوص برای افرادی که بیشتر به سمت پهلو می خوابند، بسیار مناسب است. این بالش ها همچنین گردش خون را در پاها افزایش می دهند و از عوارضی مانند بی حسی پاها جلوگیری می کنند. فوم های به کار رفته در این بالش ها، کیسه های نرم دارند و به راحتی قابل جابجایی و شستشو هستند.

 

 

 طرح توجیهی تولید بالش و پشتی طبی

پشتی صندلی طبی

پشتی صندلی طبی با طراحی و ویژگی های خاصی که دارد، برای تسکین درد و پیشگیری از ایجاد اختلال در ناحیه ستون فقرات مناسب است. برای ساخت و تولید این بالش ها نیز از فوم حافظه یا مموری استفاده می شود. مواد به کار رفته در فوم این نوع پشتی های طبی، موجب کاهش فشارهای وارده بر استخوان لگن و کمر شده و نشستن و تکیه دادن را برای افراد راحت تر می کند. استفاده از این پشتی ها به خصوص به افرادی که به مدت طولانی رانندگی می کنند، توصیه می شود. بازگشت خودکار به فرم اولیه در صورت فرورفتگی، نرمی و لطافت، کنترل رطوبت هوا و امکان شستشوی روکش بالش ها به طور جداگانه از ویژگی های این پشتی های طبی است.

خواص فوم های به کار رفته در بالش های طبی 

فوم مموری به عنوان متریال به کار رفته در بالش های طبی، با مزیت های فراوانی که دارد، شرایط مطلوبی را ایجاد می کند. از جمله:

  • ایجاد خنکی و تنفس بهتر
  • سازگاری با ساختار قسمت های مختلف بدن
  • جلوگیری از ایجاد عرق و انتشار بوی بد
  • عدم جذب آلودگی و گرد و غبار
  • عدم از دست دادن فرم اولیه
  • ضد باکتری و ضد قارچ
  • عدم ایجاد حساسیت های پوستی
  • وزن سبک

مزایای استفاده از بالش و پشتی طبی

بالش و پشتی های پزشکی با استانداردها و ویژگی های خاصی که دارند، در نوع خود بسیار پرطرفدار هستند. در ادامه به برخی ویژگی ها و مزایای استفاده از آن اشاره می کنیم.

  • تسکین درد

افرادی که در ناحیه گردن، کمر و ستون فقرات، احساس درد می کنند، با استفاده از بالش و پشتی های طبی می توانند راحت تر در حالت های مختلف بنشینند و استراحت کنند. برای افرادی هم که به مدت طولانی در حالت نشستن قرار می گیرند، از ایجاد احساس درد در ناحیه ستون فقرات و پایین کمر جلوگیری می کند.

  • عدم ایجاد فشار در نواحی بدن

با استفاده از بالش و پشتی های طبی هیچ گونه فشاری به ناحیه ستون فقرات و سایر نقاط بدن وارد نمی شود. در شرایطی که فرد از این نوع بالش ها استفاده می کند، ستون فقرات در حالت مناسب قرار می گیرد و به ناحیه گردن و شانه ها هیچ فشاری وارد نمی شود.

  • بهبود وضعیت قرارگیری بدن

استفاده از پشتی و بالش های طبی کمک می کند تا بدن در حالت نشسته، در وضعیت درستی قرار داشته باشد و از ایجاد درد ناشی از عوارض نادرست نشستن در ستون فقرات و ناحیه کمر جلوگیری شود.

  • بهبود گردش خون

استفاده از بالش های طبی، وضعیت ستون فقرات را به طور مناسب تراز می کند و با توزیع وزن بدن در قسمت های مختلف، گردش جریان خون را بهبود می بخشد. از این رو فرد در برخی نقاط، احساس بی حسی نمی کند.

  • تسریع روند بهبودی بافت های آسیب دیده

بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند و در دوران نقاهت به سر می برند، با استفاده از بالش ها، پشتی ها و نشیمنگاه های طبی می توانند به روند بهبودی خود سرعت ببخشند. بالش های طبی با ویژگی های خاصی که دارند، با جلوگیری از وارد آمدن فشار به بافت های آسیب دیده، شرایط مطلوبی را برای نشستن، خوابیدن و تکیه دادن بیمار فراهم می کنند.

کد آیسیک مرتبط با محصول طرح توجیهی تولید بالش و پشتی طبی

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
انواع پشتی و بالشتک طبی ۱۷۲۱۴۱۲۳۸۷

 

شرکت بهین صنعت یاب، با سال ها تجربه و کسب مهارت در زمینه تدوین و ارائه طرح های توجیهی در خدمت متقاضیان عزیز می باشد. چنانچه به طرح توجیهی تولید بالش و پشتی طبی نیاز دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی مبلمان 

طرح توجیهی کارگاه قالی بافی 

طرح توجیهی الیاف پلی استر 

طرح توجیهی کاغذ حرارتی 

طرح توجیهی کیف و کفش 

طرح توجیهی پوشاک 

طرح توجیهی چرم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس