طرح توجیهی تولید یونولیت

لازمه راه اندازی یک کارگاه یونولیت، داشتن اطلاعات لازم در زمینه تولید یونولیت است که با تدوین طرح توجیهی تولید یونولیت این اطلاعات بدست می آید. امروزه اکثر ساختمان ها سقف های زیبای کاذب دارند، یونولیت برای ساخت سقف های کاذب انتخاب بسیار مناسبی است زیرا دوام و مقاومت ساختمان را افزایش می دهد علاوه بر این درصد بالایی از یونولیت در داخل کشور تولید می شود بر همین اساس استفاده از آن از نظر اقتصادی بسیار بصرفه خواهد بود.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

به دلیل افزایش فروش و مصرف این ماده در داخل کشور راه اندازی کارگاه های تولیدی آن نیز اهمیت زیادی پیدا کرده است.

یونولیت چیست؟

یونولیت ماده بسیار مهمی است که برای عایق کاری، مورد استفاده قرار می گیرد، این ماده برای طراحی ساخت سقف های کاذب نیز مورد استفاده قرار می گیرد، یونولیت تخلخل نسبتاً قابل توجهی دارد و رنگ آن سفید است. این ماده یک عایق مناسب در برابر صدا و حرارت و حتی دما به کار می رود علاوه بر این وزن سبک و مناسبی نیز دارد.

بلوک یونولیت نسبت به سایر بلوک های ساختمانی دیگر وزن کمتری دارد، حجم این بلوک ها نسبت به بلوک سیمانی بیشتر است بر همین اساس استفاده از بلوک یونولیتی منجر به افزایش سرعت ساخت و ساز می شود. یکی از مزایای پلاستوفرم مقاومت آن در برابر آب و رطوبت است علاوه بر این مقاومت بالای آن موجب افزایش ایمنی ساختمان در برابر زلزله و یا سایر حوادث طبیعی می شود.

طرح توجیهی تولید یونولیت

حمل و نقل آن بسیار آسان و راحت است، یکی از مهمترین دلایل اهمیت مواد یونولیتی قیمت خرید آنها است در شرایط دنیای امروز که هزینه خرید مصالح ساختمانی بسیار گران است انتخاب مصالح مقاوم و بصرفه ای مانند یونولیت ارزش بسیار زیادی دارد بر همین اساس چرخ تولید این ماده در کارگاه های گوناگون رونق چشمگیری داشته است. استفاده از این ماده موجب کاهش استفاده از سیمان، خاک، گچ و … نیز می شود.

طرح توجیهی تولید یونولیت

در صنعت ساختمان سازی استفاده از مصالح متخلخل و سبک اهمیت بسیار زیادی دارد، پلاستوفوم نیز یکی از مصالح مناسب با وزن کم است که می توان آن را به جای بسیاری از مصالح سنگین ساختمانی بکار گرفت. استفاده از یونولیت موجب افزایش ایمنی ساختمان و کاهش مدت زمان ساخت آن می شود. قیمت خرید این ماده بسیار مناسب است به همین خاطر پیش بینی می شود که آینده روشنی در انتظار این محصولات می باشد.

در طرح توجیهی تولید یونولیت تمام جوانب تولید این ماده اعم از هزینه پرداختی، تجهیزات مورد نیاز، مواد اولیه و … که همگی برای ساخت یونولیت مورد نیاز است به طور کامل در نظر گرفته می شود. در واقع از طریق این طرح توجیهی شما می توانید یک دید کلی نسبت به میزان سود و هزینه های این پروژه داشته باشید تا از این طریق بهتر بتوانید برای راه اندازی کارگاه تولید این ماده تصمیم بگیرید.

برآورد هزینه های تولید یونولیت اهمیت زیادی دارد، بسیاری از سرمایه گذاران قبل از اقدام برای شروع پروژه ابتدا سود حاصل از پروژه و هزینه های آن را در نظر می گیرند تا ببینند که آن پروژه از نظر اقتصادی به نفع آنها است و یا خیر.

کاربرد های یونولیت

امروزه کاربرد های متنوعی برای این ماده در صنایع می توان ذکر کرد، صنایع تولید کننده مواد غذایی برای بسته بندی محصولات خود از این ماده استفاده می کنند حتی در صنایع یخچال سازی و سردخانه ها نیز کاربرد فراوان دارد. یکی از کاربردهای ویژه و پرطرفدار یونولیت ساخت سقف های جذاب کاذب آشپزخانه است، امروزه در اکثر ساختمان های مدرن و لوکس سقف کاذب طراحی می شود.

حتی در صنایع راه سازی نیز می توان از این ماده استفاده نمود، یونولیت برای محافظت از جاده ها در برابر یخ زدن و هر گونه آسیب بسیار مناسب است، بیشترین کاربرد این ماده در زمینه ساخت ساختمان مطرح می شود زیرا افراد فعال در صنعت ساخت و ساز هموراه به دنبال با کیفیت ترین و ارزان ترین مصالح هستند.

برخی از افراد به اشتباه گمان می کنند که بلوک پلاستوفوم در برابر آتش از مقاومت بالایی برخوردار نیست در حالی که این تفکر اشتباه است و اکثر یونولیت های با کیفیت و درجه یک عملکرد خوبی در برابر آتش دارند در واقع ضعیف بودن این ماده در برابر آتش نشان دهنده ی کیفیت پایین آن خواهد بود.

امروزه این ماده در حجم ها و ابعاد مختلف طراحی و تولید می شوند که همین موضوع باعث افزایش کارایی آنها در صنعت شده است بنابراین می توان این ماده را با توجه به نوع نیاز مصرف کننده در ابعاد مناسب سفارش داد روز به روز میزان درخواست سفارش این ماده در حال افزایش است که همین موضوع نشان دهنده اهمیت تولید و ساخت یونولیت در کارگاه ها می باشد.

ابزار مورد نیاز تولید یونولیت

برای تولید یونولیت به فضای زیادی نیاز است و هرچه میزان تولید کارگاه افزایش پیدا کند آنگاه به فضای بزرگتری نیاز خواهد بود، در تولید این ماده میزان آب زیادی مصرف می شود حدوداً در هر ساعت چهارصد لیتر آب نیاز است، علاوه بر آب برای پخت مواد به گاز نیز نیاز است. کارگاه های تولید یونولیت با بکارگیری مواد اولیه و با استفاده تجهیزات و ماشین آلات ویژه این ماده را آماده می کنند.

دستگاه بخار، دستگاه مواد پز، دستگاه بلوکر، آسیاب مواد زائد، دستگاه خشک کن، سیلو سیستم و … نمونه هایی از دستگاه های مهم کارگاه این تولیدی است برای تولید یونولیت هزینه بسیار زیادی صرف تهیه تجهیزات می شود، علاوه بر این هزینه تامین آب و گاز و دستمزد کارگران فعال این کارگاه نیز باید در نظر گرفته شود.

کد آیسیک مرتبط با تولید یونولیت

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
ورق و صفحه از پلی استایرن معمولی ۲۵۲۰۵۱۲۴۰۲
ورق و صفحه پلی استایرن انبساطی ۲۵۲۰۵۱۲۴۰۴

 

کد تعرفه مرتبط با یونولیت

تعرفه گمرکی، یک کد برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

 

شرح تعرفه کد تعرفه
پلیمرهای استیرن، به اشکال ابتدایی. ۳۹۰۳
 از پلیمرهای استیرن ۳۹۱۵۲۰۰۰

 

وضعیت واردات و صادرات یونولیت

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات یونولیت به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات یونولیت به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات یونولیت به تفکیک سال


شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید یونولیت اعلام می دارد.

 

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی سیمان 

طرح توجیهی فایبرگلاس

طرح توجیهی الیاف بازالت 

طرح توجیهی الیاف پلی پروپیلن

طرح توجیهی دوش حمام

طرح توجیهی بنزن

طرح توجیهی شیشه 

طرح توجیهی الیاف شیشه

طرح توجیهی مقاطع فولادی

طرح توجیهی گچ

 

توجه !

<span style=”color: #000000;”>مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.</span>

<span style=”color: #000000;”>طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.</span>

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس