طرح توجیهی شکلات صبحانه

شکلات، ماده غذایی بسیار خوشمزه و پرطرفدار است. مردم سراسر دنیا به شکلات، علاقه ویژه ای دارند، این ماده غذایی در کاهش استرس و افزایش هوش نیز، بسیار مفید است. شکلات صبحانه به عنوان یک ماده غذایی مقوی و لذیذ برای شروع یک روز پرنشاط، استفاده می شود، تقریباً تمام گروه های سنی پس از خوردن این غذا لذت می برند. امروزه شکلات صبحانه در بسته بندی های بسیار شیک و متنوع تولید می شود.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

صبحانه، وعده غذایی بسیار مهمی است که بسیاری از افراد متاسفانه به آن توجه نمی کنند و یا وقت کافی برای خوردن یک وعده صبحانه کامل را ندارند، در چنین شرایطی خرید شکلات صبحانه، بهترین گزینه خواهد بود. طعم شکلات صبحانه برای کودکان و نوجوانان بسیار خوشایند است، بنابراین اگر فرزند شما از خوردن وعده کامل صبحانه اجتناب می کند، بهتر است با انتخاب شکلات صبحانه، او را به خوردن صبحانه تشویق کنید.

نوجوانان و جوانان در سن رشد قرار دارند و باید مقوی ترین مواد غذایی را مصرف کنند. فعالیت بدنی جوانان بسیار بالا است، بر همین اساس توجه به تغذیه آن ها، اهمیت بسیار زیادی دارد. هنگام انتخاب مواد غذایی مورد نیاز فرزند خود، حتماً جایگاه ویژه ای برای شکلات صبحانه در نظر بگیرید.

تاریخچه شکلات صبحانه

در دوران جنگ جهانی دوم، ساکنین اروپا، روزهای بسیار سختی را سپری می کردند و از کمبود مواد غذایی رنج می بردند. مسئولان کشور نیز درگیر تدارکات لوازم جنگی بودند بنابراین از اهمیت تامین نیازهای مردم کشور، غافل می شدند. یک نانوای ایتالیایی به نام پیترو فررو که سن چندان زیادی هم نداشت، در آن روزهای سخت به فکر اجرای یک ایده بسیار خاص افتاد، او در زمینه پخت انواع شیرینی ها تبحر داشت به همین خاطر توانست خوشمزه ترین ماده غذایی را تولید کند.

این نانوا برای تهیه این ماده خوشمزه، ابتدا مقداری شکلات را با پودر فندق کاملاً مخلوط کرد و از افزودنی های بخصوصی برای بهبود طعم این ماده غذایی، استفاده کرد، در واقع پیترو فررو با ایجاد این ترکیب به یک فرمول جدید و جذاب دست پیدا کرد که این ماده غذایی بعد ها تحت عنوان شکلات صبحانه به جایگاه ویژه ای دست راه یافت. امروزه از نظر عموم مردم خوشمزه ترین ماده غذایی محسوب می شود.

تغییرات بسیار زیادی از گذشته تا به امروز بر روی شکلات صبحانه انجام شد که نتیجه این تغییرات از نظر جوانان و یا کودکان بسیار مطلوب و جذاب است. افرادی که برای آغاز روز خود از این محصول استفاده می کنند، بدون شک در طول روز، انرژی بالایی خواهند داشت و بهتر می توانند فعالیت های روزانه خود را انجام دهند.

شکلات صبحانه چیست؟

امروزه مصرف شکلات صبحانه باعث افزایش شور و نشاط در زندگی می شود. مصرف این ماده غذایی خواص بسیار زیادی دارد و برای بهبود اشتهای نوجوانان بسیار مناسب است. این محصول برای سلامتی انسان مفید است و تنش و اضطراب روزانه افراد را به حداقل می رساند. کرم کاکائو که در ساخت شکلات صبحانه استفاده می شود، سرشار از اسید آمینه است، به همین خاطر برای سلامتی بدن فواید زیادی دارد.

مقدار قابل توجه ای از آهن و مس در درون پودر کاکائو وجود دارد علاوه بر این، پودر کاکائو بسیار پرانرژی است به همین خاطر مصرف شکلات صبحانه، انرژی بدن شما را افزایش می دهد و از خستگی زودرس بدن شما جلوگیری می کند. اگر در کنار پودر کاکائو و سایر مواد اولیه موجود در شکلات صبحانه از فندق و آجیل نیز استفاده شود آنگاه خواص شکلات صبحانه چندین برابر خواهد شد. آجیل سرشار از اسید چرب مفید است، آجیل از افزایش کلسترول خون شما پیشگیری می کند.

لازم به ذکر است که نگهداری از شکلات و یا کرم کاکائو صبحانه، کار دشواری نیست و حتماً نباید در یخچال نگهداری شود، بلکه تنها کافی است آن را در مکانی خشک و خنک نگه دارید. بهتر است بعد از باز کردن بسته بندی شکلات صبحانه آن را در دو هفته تمام کنید در غیر این صورت ممکن است، کیفیت اولیه خود را از دست دهد.

روش تولید شکلات صبحانه

دستگاه های پرکن بسیار ویژه ای برای آماده سازی و فراوری شکلات، مورد استفاده قرار می گیرد. میکسر، دستگاه های پرکن، مخازن فرمولاسیون و همچنین دستگاه تری سیلر نمونه هایی از ابزارهای ویزه خط تولید شکلات صبحانه است. ترکیبات اصلی موجود در این ماده غذایی، شامل، شکر، شیر و کاکائو است، این ماده غذایی به گونه ای ساخته می شود که در دمای اتاق حالت جامد داشته باشد ولی به محض اینکه مصرف شود در درون دهان حالت مایع پیدا می کند.

مواد اولیه سازنده شکلات صبحانه به کمک میکسر با یکدیگر مخلوط می شود و سپس تحت دمای پایین و مشخصی حرارت داده می شود تا به غلظت مشخصی برسد و سپس در درون قالب های مخصوص ریخته می شود که نوع قالب به بسته بندی این ماده غذایی، بستگی دارد. انواع طعم دهنده ها و پودر های مخصوص همچون پودر فندق نیز در کنار مواد اصلی به شکلات صبحانه اضافه می شود تا طعم و مزه آن را دلپذیرتر کند. امروزه شکلات های صبحانه در  طعم های مختلفی تولید می شود.

گاه از شیرخشک نیز در ساخت این ماده غذایی استفاده می شود، ترکیبات اولیه استفاده شده در ساخت شکلات های صبحانه بر روی بسته بندی ذکر می شود تا مشتری، اطلاعات کافی در مورد مواد سازنده این ماده غذایی در اختیار داشته باشد.

نکاتی در مورد شکلات صبحانه

امروزه به دلیل استقبال بالای مشتریان برای خرید این محصول، انواع مختلفی از آن وارد بازار شده است، هر کدام از انواع شکلات صبحانه، طعم و مزه بسیار مطلوبی دارند و مشتری می تواند با توجه به سلیقه خود یکی از انواع این محصول را خریداری کند. کرم کاکائو فندقی و دو رنگ کنجدی از جمله پرفروش ترین انواع این محصول محسوب می شود. کرم کاکائو فندقی شیری و بدون قند نیز نمونه های دیگری از شکلات صبحانه است که طعم بسیار لذیذی دارند.

شرکت های مختلفی، شکلات صبحانه را در برندهای گوناگون تولید می کنند، علت افزایش رقابت میان شرکت های تولید کننده این محصول، فروش بسیار بالای آن است. اغلب افراد از خوردن شکلات صبحانه لذت می برند، بنابراین قفسه های فروش شکلات صبحانه در هر مغازه ای زودتر از سایر محصولات خالی می شود به همین خاطر همواره آمار سفارش شکلات صبحانه بسیار بالا است.

نوتلا یکی از برندهای معروف کرم کاکائو است که در راستای تولید این محصول، پیشرفت بسیار چشمگیری داشته است و همواره فروش بسیار بالایی دارد. فروش شکلات صبحانه به صورت عمده نیز انجام می شود، بسیاری از فروشگاه ها و سوپرمارکت ها خواستار خرید عمده این محصول هستند زیرا سود فروش این محصول بسیار بالا است.

کد آیسیک مرتبط با شکلات صبحانه

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
شکلات اسپرید بر پایه شیر (شکلات صبحانه) ۱۵۴۳۴۱۲۳۸۹

 

کد تعرفه مرتبط با شکلات صبحانه

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
شکلات و سایر فرآورده‌های خوراکی دارای، کاکائو

۱۸۰۶۹۰۰۰

 

وضعیت واردات و صادرات شکلات صبحانه

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات شکلات صبحانه به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات نشکلات صبحانه تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات شکلات صبحانه به تفکیک سال

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید شکلات صبحانه اعلام می دارد.

بیشتر بخوانید :

طرح توجیهی نان صنعتی

طرح توجیهی مربا

طرح توجیهی قهوه

طرح توجیهی غلات صبحانه 

طرح توجیهی آرد 

طرح توجیهی لبنیات 

طرح توجیهی شکلات 

طرح توجیهی آبنبات و تافی

 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس