طرح توجیهی پوشک بچه

پوشک یک وسیله کاربردی و مهم در بین کودکان و سالمندان است، افرادی که به دلایل مختلف توان کنترل ادرار یا مدفوع را ندارند می توانند از پوشک استفاده نمایند. پوشک از الیاف های متعدد و پنبه های جاذب تولید می شود به طوری که الیاف های استفاده شده موجب سوختگی نگردد. امروزه انواع پوشک بچه با برندهای گوناگون در بازار یافت می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات جامع تری در زمینه طرح توجیهی پوشک بچه ارائه دهیم.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

پوشک بچه چیست؟

همانطور که می دانید نوزادان و کودکان خردسال ابتدا قادر به کنترل ادرار و مدفوع خود نیستند به همین دلیل پوشک های جذب کننده ادرار در مدل های گوناگون طراحی و تولید شد بنابراین کودکان تا به دست آوردن قدرت کنترل می توانند از پوشک استفاده کنند. البته ناگفته نماند که غیر از کودکان افراد سالمند و یا بیمار که توانایی کنترل ادرار و مدفوع را ندارند نیز از پوشک استفاده می کنند اما سایز و نوع پوشک کودک با بزرگسالان متفاوت است. انواع پوشک چه برای کودکان چه برای بزرگسالان  وسایل کنترل دفع نام دارند.

معمولاً کودکان در سه الی چهار سال اول تولد خود از پوشک استفاده می کنند سپس کم کم به کمک والدین تشخیص خواهند داد که برای دفع ادرار و مدفوع مراجعه به توالت ضروری است. معمولاً پس از سه سال ابتدا در طول روز پوشک بچه را باز می کنند و فقط در شب پوشک را مجدد می بندند و به تدریج پوشک از بچه گرفته خواهد شد. البته این سنین برای هر کودک متغیر است. برخی از کودکان خیلی زودتر و برخی خیلی دیرتر از پوشک گرفته می شوند.

طرح توجیهی پوشک بچه

 

کد آیسیک مرتبط با پوشک بچه

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
پوشک معمولی بچه ۲۱۰۹۴۱۲۳۵۳
پوشک کامل بچه ۲۱۰۹۴۱۲۳۵۷
پوشک شورتی بچه ۲۱۰۹۴۱۲۳۹۹

کد تعرفه مرتبط با تولید پوشک بچه

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
حوله‌های بهداشتی و تامپون‌ها، پوشک و پوشک کامل بچه و اشیای مشابه از هر جنس ۹۶۱۹۰۰

وضعیت واردات و صادرات پوشک بچه

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات پوشک بچه به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات پوشک بچه به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات پوشک بچه به تفکیک سال

فرآیند تولید پوشک بچه

دستگاه روتر یکی از تجهیزات مورد نیاز در خط تولید پوشک بچه است زیرا توسط آن خمیر پالپ حلاجی شده و روی گایدهای تیشو و بعد روی لایه مخصوص قرار داده می شود. یک دستگاه دیگر به منظور تولید پودر جاذب وارد کار شده و سپس پودر و خمیر هر دو ابتدا روی لایه بک شیت قرار می گیرند. لایه ناوون کل کار را پوشش می دهد و دستگاه پرس حرارتی با تیغه های برنده پوشک بچه را تولید خواهد نمود. پس از این مرحله دستگاه چسب زن، چسب های مخصوص را روی قسمت مشخص شده ریخته و سپس به وسیله لایه کاغذی سیلیکونی چسب ها محافظت می شوند. مراحل تولید در همین جا به اتمام می رسد و اکنون نوبت بسته بندی پوشک بچه است.

بسته بندی پوشک بچه

معمولاً بسته های پوشک دارای ۲۰ عدد پوشک است و به صورت اتوماتیک به وسیله دستگاه مخصوص بسته بندی می شوند.

روی بسته بندی محصول نام شرکت تولیدی و مشخصات پوشک اعم از سایز آن درج شده است زیرا سایز و اندازه پوشک در سنین مختلف متفاوت است. در واقع سایز پوشک بر حسب وزن نوزاد مشخص می شود. روی بسته بندی پوشک بچه وزن متناسب نوشته شده است تا والدین بر حسب وزن درج شده پوشکی مناسب کودک خود خریداری نمایند.

پوشک با کیفیت تاثیر بسیار زیادی روی سلامت پوست کودک دارد به همین دلیل مواد اولیه استفاده شده در پوشک بسیار حائز اهمیت است. والدین باید اصول پوشاندن کودک را رعایت کنند و به موقع بدن کودک را شستشو دهند علاوه بر این استفاده از کرم های مخصوص مانع از اینجاد کهیر و التهاب خواهد شد. تعویض به موقع پوشک بچه یکی از نکات مهم است که والدین باید به آن بسیار توجه نمایند. بهره گیری از یک حوله تمیز به هنگام شستشو و استفاده از روغن های مخصوص از هر گونه سوختگی نیز جلوگیری می نماید.

پوشک بچه

بررسی بازار تولید پوشک بچه

از آنجایی بیشتر مواد اولیه استفاده در تولید پوشک از نوع وارداتی بوده قیمت آن روز به روز در حال افزایش است زیرا قیمت پوشک بچه به قیمت ارز بستگی دارد. بنابراین عامل گرانی پوشک بچه همین موضوع است.

علاوه بر این در کل میزان واردات مواد اولیه کاهش یافته و به طبع تولید پوشک با مشکل مواجه شده است. مواد اولیه پوشک بچه اعم از خمیر پالپ، نوار چسب، پودر جاذب، بک شیت، کاغذ تیشو، کیسه چاپی و مانوون است و تا زمانی که مواد اولیه موجود نباشد امکان تولید پوشک بچه وجود نخواهد داشت.

چگونه می توان به فرایند تولید پوشک بچه ادامه داد؟

همانطور که گفتیم مواد اولیه تولید پوشک بچه وارداتی است و در صورت حذف ممنوعیت و محدودیت واردات مود اولیه می توان فرایند تولید بچه را ادامه داد. در واقع باید با بهره گیری از تسهیلات لازم مواد اولیه مورد نیاز را به موقع تامین نمود. اما در هر صورت قیمت پوشک بچه متناسب با تغییر قیمت مواد اولیع تغییر خواهد نمود و افراد با آگاهی از این موضوع می توانند در این زمینه سرمایه گذاری نمایند. در ایران حدود ۱۵۰ واحد تولیدی در زمینه پوشک بچه دارای مجوز هستند ظرفیت کلی این ۱۵۰ واحد حدود ۲۸۰ هزار تن می باشد اما پارسال حدود ۱۲۵ هزار تن پوشک بچه تولید شد. بنابراین تمام واحدهای دارای مجوز فعال نیستند بلکه تنها واحدهایی در حال فعالیت گسترده هستند که با خرید مواد اولیه مشکلی ندارند.

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی پوشک بچه اعلام می دارد.

 

مطالب مرتبط :‌

طرح توجیهی دستکش کارگری

طرح توجیهی دستمال کاغذی 

طرح توجیهی لوازم آرایشی 

طرح توجیهی مواد شوینده 

طرح توجیهی تولید صابون

طرح توجیهی کاغذ فلوتینگ 

طرح توجیهی کاغذ حرارتی 

طرح توجیهی اسباب بازی 

طرح توجیهی لبنیات 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس