بهره‌گیری از مشاوران تایید صلاحیت شده در تهیه طرح توجیهی فنی- اقتصادی

 بدیهی است که بانک‌ها و سرمایه‌گذاران خصوصی و دولتی، تمایلی به سرمایه‌گذاری و یا همکاری در پروژه‌ها و طرح‌های ناموفق ندارند لذا باید با بهره‌گیری از مشاوران تایید صلاحیت شده نهایت دقت در تهیه طرح توجیهی را مد نظر داشت. با بهین صنعت یاب همراه باشید.

در مقاله قبلی با عنوان “تبعات نگارش طرح توجیهی بدون نظارت مشاور” به این مطلب پرداختیم که طرح توجیهی، بلحاظ آنکه بعنوان تنها ابزار مورد قبول و مورد اعتماد جهت ارزیابی و تصمیم‌گیری در مورد اجراء یا عدم اجرای یک پروژه بکار می‌رود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و به این ترتیب نگارش و تهیه این طرح توجیهی توسط فرد و گروه خبره و متخصص، حائز اهمیت می‌باشد. در این مطلب، سعی داریم به مزیت‌های استفاده از مشاوران سرمایه‌گذاری در تهیه طرح توجیهی بپردازیم.

مشاوران سرمایه‌گذاری، با استقلال کامل و بدون هيچ نفع مالى مرتبط با اهداف سرمايه‌گذار، اقدام به تهیه طرح توجیهی و تدوین طرح کسب و کار می‌نمایند؛ بنابراين کاملاً مصون از هر نوع برخورد ناشى از تضاد منافع مالى با سرمايه‌گذاران خواهند بود.

مشاوران سرمایه‌گذاری، با استفاده از تحصیلات، تجربیات، تخصص بالا و با تجزیه و تحلیل طرح تجاری، آینده فعالیت سرمایه‌گذار را پیش‌بینی می‌کنند؛ بهره‌مندی از چنین چشم‌اندازی فراتر از بحث مالی یک پروژه می‌باشد، زیرا انگیزه سرمایه‌گذار برای شروع یا ادامه فعالیتش افزایش می‌یابد.
گاه استفاده از یک شیوه خاص در فعالیت اقتصادی، تشخیص اشتباهات در حوزه کاری را برای سرمایه‌گذار دشوار و یا ناممکن می‌کند. تشخیص اینکه چه روشی در موفقیت موثر است، کاری است که مشاوران خبره سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهند.
برای شروع یا ادامه فعالیت اقتصادی، گاهاً سرمایه‌گذاران از سخنان افراد غیرمتخصص بهره می‌جویند که با ریسک آزمون و خطا روبرو هستند و به دنبال آن می‌تواند هزینه‌های هنگفتی به دنبال داشته باشد؛ هزینه از دست دادن فرصت‌ها که شاید جبران آن غیرممکن باشد. استفاده از مشاور در نگارش طرح توجیهی، مانع از دست دادن فرصت‌ها می‌شود که خود بسیار حیاتی و مهم است؛ زیرا در یک بزنگاه می‌تواند تحولی عظیم در فعالیت اقتصادی رخ دهد.
در دست داشتن نقشه راه؛ ایجاد یا توسعه یک طرح اقتصادی موفق در زمان کوتاه اتفاق نمی‌افتد. این در حالیست که با در اختیار داشتن طرح توجیهی ارائه شده توسط مشاوران خبره و متخصص، نقشه راه برای انجام فعالیت در دسترس قرار می‌گیرد که به درستی می‌توان فعالیت اقتصادی را مدیریت کرد.

در پایان، باز هم متذکر می‌شویم که استفاده صحیح از منابع محدود، بمنظور انجام فعالیت‌های اقتصادی از موضوعاتی است که همیشه مورد توجه سرمایه‌گذاران و تامین‌کنندگان منابع مالی از قبیل بانک‌ها، موسسات تامین منابع مالی، صندوق‌های توسعه‌ای و غیره بوده است. این امر بطور معمول از طریق انجام بررسی‌ها، برآوردهای جامع و تدوین چشم‌انداز پروژه‌ها قبل از اجرا و نهایتاً انجام ارزیابی‌های لازم و ارائه نتایج آن در قالب یک گزارش مکتوب، یعنی همان طرح توجیهی و مطالعات امکان‌سنجی صورت می‌گیرد.


در صورت نیاز به مطالعات امکان سنجی و طرح توجیهی کاملاً تخصصی، به روز، مستند و قابل دفاع در کلیه بانک ها با شرکت بهین صنعت یاب تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس