طرح توجیهی تولید انواع تسمه

مقاله پیش رو طرح توجیهی تولید تسمه است. تسمه های صنعتی عبارتند از نوارهای انعطاف پذیری که عموماً از آنها برای انتقال نیرو بین دو یا چند شفت که با فاصله از هم قرار دارند، استفاده می شود. تسمه های صنعتی مختلفی در بازار وجود دارد و عموماً از جنس چرم، لاستیک، پارچه و سایر مواد منعطف پلیمری هستند.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

انواع تسمه های صنعتی

به طور کلی تسمه های صنعتی بر اساس فاصله بین دو محور و توان مورد نیاز به شش دسته تقسیم می شوند. از جمله پرکاربردترین انواع تسمه های صنعتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. تسمه های تخت

یکی از شناخته شده ترین انواع تسمه های صنعتی، تسمه های تخت است. این تسمه از جنس پارچه های چرمی چند لایه حاوی الیاف و رشته های لاستیکی، پلی آمید و پلی استر است. امروزه این تسمه ها کاربرد چندانی ندارند؛ چرا که در برابر حرارت، روغن و رطوبت دچار آسیب می شوند.

  1. تسمه های گرد

از این دسته از انواع تسمه های صنعتی برای انتقال نیروهای کوچک و کم استفاده می شود. عموماً از تسمه های گرد به عنوان جایگزینی برای چرخ و زنجیر استفاده می شود. این تسمه ها نسبت به زنجیرهای صنعتی قیمت کمتری داشته و تحمل بار نسبتاً بالایی نیز دارند.

  1. تسمه وی شکل (V BELT)

تسمه های وی شکل دسته ای از انواع تسمه های صنعتی هستند که در اغلب صنایع سبک و سنگین کارایی دارند. تسمه های وی شکل از جنس لاستیک و نخ بوده و به دلیل شکل ذوزنقه ای سطح مقطع، به تسمه ذوزنقه ای نیز معروف هستند.

طرح توجیهی تولید انواع تسمه

  1. تسمه های چند شیار

تسمه های چند شیار در واقع زیر مجموعه ای از تسمه های وی شکل هستند. این گروه تسمه ها، از در کنار هم قرار گرفتن چند تسمه وی شکل ایجاد می شوند. معمولاً از تسمه های چند شیار برای انتقال نیروهای بسیار زیاد استفاده می شوند. همچنین مقاومت بیشتری در برابر پوسیدگی، رطوبت و حرارت دارند.

  1. تسمه های آجدار

این گروه از انواع تسمه های صنعتی، ترکیبی از تسمه های تخت و تسمه های وی شکل هستند. اغلب در موتور دستگاه های خانگی مانند ماشین لباسشویی، چرخ خیاطی و … استفاده می شوند و به دلیل ساختار یکپارچه ای که دارند، موجب توزیع همگن و یکنواخت نیرو بر روی پولی می شوند.

  1. تسمه های تایمینگ

این گروه از تسمه های صنعتی در مواردی استفاده می شوند که زمانبندی چرخش و انتقال نیرو مهم است. از جمله معروف ترین تسمه های تایمینگ، تسمه تایم خودرو است.

کدهای آیسیک مرتبط با طرح توجیهی تولید تسمه

در این قسمت از طرح توجیهی تولید انواع تسمه، کدهای هویت و اطلاعات VCM در سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع یا کدهای آیسیک ISIC، ارائه می شود. این کدها به شرح زیر است:

 

شرح محصول کد آیسیک ISIC
انواع تسمه ها ۱۹۱۲۳۱۲۳۲۳
انواع تسمه و نوار فلزات غیر آهنی ۲۷۲۰۴۱۲۴۸۲
تسمه پلاستیکی ۲۵۲۰۳۱۲۳۰۷
تسمه نقاله یا انتقال نیرو از لاستیک ولکانیزه شده ۲۵۱۹۳۱۲۳۵۲

 

کد تعرفه گمرکی برای ارائه در طرح توجیهی تولید تسمه

طبق آخرین آمار اداره گمرکات ایران برای ارائه در طرح توجیهی تولید انواع تسمه، کد تعرفه گمرکی یا Hs Code 8 تا ۱۰ رقمی که اطلاعات محصول از قبیل مجاز و یا غیر مجاز بودن صادرات و واردات محصول، عوارض و حقوق گمرکی و مالیات محصول را ارائه می دهد. این کدهای تعرفه به شرح زیر است:

 

شرح محصول کد تعرفه گمرکی
کد تعرفه گمرکی انواع تسمه ها ۴۲۰۴۰۰۰۰
کد تعرفه گمرکی انواع تسمه و نوار فلزات غیر آهنی ۷۴۰۹

۷۶۰۶

۷۹۰۵

کد تعرفه گمرکی تسمه نقاله یا انتقال نیرو از لاستیک ولکانیزه شده ۴۰۱۰

 

واردات و صادرات انواع تسمه

در این قسمت از طرح توجیهی تولید انواع تسمه، می بایست وضعیت بازار محصول مورد بررسی قرار گیرد. بیشترین حجم واردات تسمه و مجموعه‌ تسمه ‌های نقاله یا انتقال نیرو، از کائوچوی ولکانیزه با کد تعرفه گمرکی ۴۰۱۰ به کشور، از مبدا چین با ۲۹ درصد از سهم بازار واردات ایران است. بزرگترین مقصد صادرات ای ایران نیز کشور آذربایجان با ۶۹ درصد سهم صادرات است. صادرات و واردات تسمه و مجموعه‌ تسمه‌های نقاله یا انتقال نیرو، از کائوچوی ولکانیزه در ایران در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷ را می توانید در نمودار و جدول زیر مشاهده نمایید:

نمودار واردات و صادرات تسمه ‌های نقاله یا انتقال نیرو، از کائوچوی ولکانیزه در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

 

جدول واردات و صادرات تسمه ‌های نقاله یا انتقال نیرو، از کائوچوی ولکانیزه در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

 

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه تولید انواع تسمه (تقریبی)‌

بر اساس محاسبات انجام شده، پیش بینی می شود برای راه اندازی کارگاه تولید انواع تسمه با ظرفیت ۲،۵۰۰ تن تسمه در سال، به زمینی به مساحت ۴،۵۰۰ مترمربع نیاز داشته باشیم. در جدول زیر سایر موارد پیش بینی شده در طرح توجیهی تولید انواع تسمه آورده شده است:

 

ظرفیت تولید ۲،۵۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز ۴،۵۰۰ متر مربع
زیربنای کل ۲،۸۰۰ متر مربع
نرخ برابری دلار ۵۰،۰۰۰ تومان
میزان سرمایه گذاری ثابت ۵٫۸ میلیارد تومان بدون احتساب هزینه زمین
ارزش تجهیزات و ماشین آلات ۲٫۲ میلیارد تومان
تعداد نیروی انسانی ۳۰ نفر
بازده داخلی در سال مبنا ۳۹ درصد

در پایان شایان ذکر است چنانچه نیاز به نسخه کامل طرح توجیهی تسمه دارید، میتوانید با کارشناسان بهین صنعت یاب تماس حاصل فرمایید.

 

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی لوازم خانگی 

طرح توجیهی البسه ورزشی

طرح توجیهی لوازم دکوری

طرح توجیهی سرویس خواب

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس