طرح توجیهی تولید گچ فایبرگلاس

گچ فایبرگلاس، کامپوزیتی متشکل از گچ و الیاف فایبرگلاس است. این ترکیب در عین سبک بودن مقاومت بسیار بالایی نیز دارد؛ به همین علت امروزه از این ترکیب به عنوان جایگزینی برای گچ های معمولی در مصارف پزشکی استفاده می شود. از جمله انواع گچ که در مصارف پزشکی استفاده می شود می توان به گچ دندانپزشکی، گچ طبی و گچ ارتوپدی پلیمری اشاره نمود. با بررسی خلاصه طرح توجیهی تولید گچ فایبرگلاس همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

ویژگی های گچ فایبرگلاس

گچ فایبرگلاس، نوارهایی منعطف است که برای ثابت نگه داشتن عضو شکسته یا آسیب دیده از آن استفاده می شود. این محصول سبب می شود تا عضو آسیب دیده به درستی ترمیم شده و به حالت اولیه خود بازگردد. همچنین از آنجایی که خلل و فرج بیشتری نسبت به گچ معمولی دارد، هوا در محل عضو آسیب دیده یا شکسته به راحتی جابجا می شود. در نتیجه، اکسیژن رسانی به عضو آسیب دیده بهتر انجام شده و سریعتر بهبود می یابد. علاوه بر این، از آنجایی که به راحتی اشعه ایکس را از خود عبور می دهد، بهترین گزینه برای مصارف ارتوپدی است.

گچ فایبرگلاس مورد استفاده در مصارف پزشکی به سرعت و ظرف مدت ۵ دقیقه سفت می شود و سطح خارجی این محصول در برابر آب نفوذ ناپذیر است. اما اگر به مدت طولانی در محیط های مرطوب قرار گیرد، خاصیت خود را از دست خواهد داد.

در طرح توجیهی تولید گچ فایبرگلاس، برای تولید گچ فایبرگلاس می بایست گچ معمولی را در فشار محیط، تا دمای ۹۷ درجه سانتی گراد حرارت دهند. سپس این گچ تا دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد پخت می شود تا گچ پزشکی یا گچ آلفا تولید شود. برای تولید نوارهای فایبرگلاس ارتوپدی یا باند گچی نیز، نوارهای فایبرگلاس را با رزین پلاستری آغشته نموده و به صورت رول هایی با عرض‌ های ۲، ۳، ۴ و ۵ اینچی به بازار عرضه می شوند.

طرح توجیهی راه اندازی کارگاه تولید گچ فایبرگلاس

 

واحدهای تولیدی فعال در زمینه تولید گچ فایبرگلاس

در حال حاضر، کارگاه ها و کارخانه های تولیدی داخلی متعددی در زمینه تولید گچ طبی و باندهای گچی ارتوپدی فعالیت می کنند. در جدول زیر می توانید آمار و اطلاعات این واحدهای تولیدی که برای ارائه در طرح توجیهی تولید گچ فایبرگلاس ارائه می شود را مشاهده نمایید:

 

شرح محصول استان های فعال در این زمینه ظرفیت تولید سالانه
گچ طبی تهران، آذربایجان غربی، فارس، گلستان، آذربایجان شرقی ۱۶،۶۰۰ تن
باند ارتوپدی معمولی (باند گچی) البرز، مرکزی، قزوین، خراسان رضوی، فارس ۱،۳۶۶،۹۷۵ متر مربع

 

کدهای آیسیک مرتبط با طرح توجیهی تولید گچ فایبرگلاس

در این قسمت از طرح توجیهی تولید گچ فایبرگلاس، می بایست کدهای آیسیک ISIC، ارائه شود. این کدها، کدهای هویت و اطلاعات VCM در سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع هستند. کد آیسیک تعریف شده برای انواع گچ، گچ طبی و باند گچی به شرح زیر است:

 

شرح محصول کد آیسیک ISIC
انواع گچ ۲۶۹۴۳۱۲۳۲۶
گچ طبی ۲۶۹۴۴۱۲۳۲۸
باند ارتوپدی معمولی (باند گچی) ۲۴۲۳۴۱۳۷۰۳

 

طرح توجیهی راه اندازی کارگاه تولید گچ فایبرگلاس

 

کد تعرفه گمرکی برای ارائه در طرح توجیهی تولید گچ فایبرگلاس

در این قسمت می بایست کدهای گمرکی مرتبط با طرح توجیهی تولید گچ فایبرگلاس ارائه شود. کد تعرفه گمرکی یا Hs Code 8 تا ۱۰ رقمی، اطلاعات صادرات و واردات محصول را در اختیار ما قرار می دهد. این اطلاعات شامل مجاز بودن و یا نبودن صادرات و واردات محصول، عوارض و حقوق گمرکی و مالیات می شود. طبق آخرین آمار اداره گمرکات ایران برای انواع گچ، گچ طبی و باند ارتوپدی یا باند گچی، کدهای گمرکی زیر تعریف شده است:

 

شرح محصول کد تعرفه گمرکی
انواع گچ ۲۵۲۰
گچ طبی ۲۵۲۰۲۰۹۰
باند ارتوپدی معمولی (باند گچی) ۳۰۰۵۱۰۹۰

 

واردات و صادرات انواع گچ

در این قسمت از طرح توجیهی تولید گچ فایبرگلاس، می بایست وضعیت بازار محصول مورد بررسی قرار گیرد. بیشترین حجم واردات انواع گچ با کد گمرکی ۲۵۲۰۲۰۰۰، از مبدا ترکیه با ۴۵ درصد از سهم بازار واردات است. بزرگترین مقصد صادرات آن نیز کشور کویت با ۲۵ درصد از سهم صادرات است. صادرات و واردات انواع گچ در ایران در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷ را می توانید در نمودار و جدول زیر مشاهده نمایید:

نمودار واردات و صادرات انواع گچ در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

جدول واردات و صادرات انواع گچ در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

 

همچنین، بیشترین حجم واردات باند ارتوپدی معمولی (باند گچی) با کد گمرکی ۳۰۰۵۱۰۹۰، از مبدا چین با ۷۶ درصد از سهم بازار واردات است. بزرگترین مقصد صادرات آن نیز کشور افغانستان با ۷۵ درصد از سهم صادرات است. صادرات و واردات باند ارتوپدی معمولی (باند گچی) در ایران در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷ را می توانید در نمودار و جدول زیر مشاهده نمایید:

 

۸ .

نمودار واردات و صادرات باند ارتوپدی معمولی (باند گچی) در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

جدول واردات و صادرات باند ارتوپدی معمولی (باند گچی) در طی سالهای ۸۵ تا۹۷

 

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه تولید گچ فایبرگلاس

بر اساس محاسبات انجام شده، پیش بینی می شود برای راه اندازی کارگاه تولید گچ فایبرگلاس با ظرفیت تولید ۲،۰۰۰ تن گچ فایبرگلاس در سال، به زمینی به مساحت ۳،۰۰۰ متر مربع نیاز داشته باشیم. در جدول زیر سایر موارد پیش بینی شده در طرح توجیهی تولید گچ فایبرگلاس آورده شده است:

 

ظرفیت تولید سالیانه ۲،۰۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز ۳،۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل ۲،۰۰۰ متر مربع
نرخ برابری دلار ۵۰،۰۰۰ تومان
میزان سرمایه گذاری ثابت ۶٫۵ میلیارد تومان بدون احتساب هزینه زمین
تعداد نیروی انسانی ۱۵  نفر
ارزش ماشین‌آلات و تجهیزات ۱٫۷ میلیارد تومان
بازده داخلی در سال مبنا ۳۰ درصد

 

در پایان شایان ذکر است چنانچه نیاز به نسخه کامل طرح توجیهی گچ فایبرگلاس دارید، میتوانید با کارشناسان بهین صنعت یاب تماس حاصل فرمایید.

 

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی تولید ظرف دارو

طرح توجیهی تولید فیلر های تزریقی 

طرح توجیهی ایمپلنت ارتوپدی

طرح توجیهی تولید سرم

طرح توجیهی تولید مولتی ویتامین

طرح توجیهی تولید مکمل های ورزشی

طرح توجیهی آرایشی و بهداشتی

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس