طرح توجیهی وازلین و پارافین

ژله‌ی پترولیوم را اغلب با نام تجاری “وازلین” می شناسند. این محصول، ماده ای مومی شکل با فرمول شیمیایی C25H25 و یکی از پرکاربردترین محصولاتی است که هم مصارف صنعتی و هم مصارف خوراکی و پزشکی دارد. این محصول در بسیاری از لوسیون ها و کرم ها استفاده می شود. اغلب مردم نیز آن را به عنوان یک مرطوب و نرم کننده پوست می شناسند.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

وازلین در واقع، یک روغن معدنی و یکی از فراورده های جانبی و مشتقات نفتی است. این محصول را پس از فرآوری می توان در مصارف خوراکی و پزشکی استفاده نمود. این محصول پیش از فرآوری حاوی هیدروکربن‌ های آروماتیک چندحلقه‌ای (PAHs) است. این ترکیب بسیار سرطان زا بوده و می تواند عملکرد غدد درون‌ ریز و هورمون‌ ها را مختل نماید. به همین سبب، مرحله تصفیه ژله‌ی پترولیوم یکی از مهمترین مراحل در تولید وازلین است. وزارت غذا و داروی ایالات متحده امریکا به این محصول مجوز OTC داده است. این مجوز بر بی خطر بودن آن برای سلامت انسان و فروش بدون نسخه این محصول اشاره دارد.

طرح توجیهی راه اندازی کارگاه تولید وازلین و پارافین

 

واحدهای تولیدی فعال در زمینه تولید انواع وازلین و پارافین

در حال حاضر، کارگاه ها و کارخانه های تولیدی داخلی متعددی در زمینه تولید انواع وازلین و پارافین فعالیت می کنند. در جدول زیر می توانید آمار و اطلاعات این واحدهای تولیدی که برای ارائه در طرح توجیهی وازلین و پارافین تهیه شده است را مشاهده نمایید:

 

شرح محصول استان های فعال در این زمینه ظرفیت تولید سالانه
وازلین گرید صنعتی تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان ۱۲،۰۰۰ تن
وازلین گرید بهداشتی و دارویی خراسان رضوی، البرز، اصفهان ۷،۰۰۰ تن
پماد وازلین (وازلین بهداشتی) منطقه ویژه اقتصادی ۱ تن
پارافین مایع گرید غذایی و دارویی آذربایجان شرقی، البرز، اصفهان، قم ۲۱،۰۰۰ تن
پارافین مایع گرید بهداشتی اصفهان، منطقه ویژه اقتصادی، البرز، آذربایجان شرقی ۸،۵۰۰ تن
پارافین مایع صنعتی آذربایجان شرقی، اصفهان، سمنان، تهران ۲۰،۵۰۰ تن
نرمال پارافین اصفهان، خراسان رضوی، مازندران، لرستان ۷،۵۰۰ تن
پارافین جامد تهران، اصفهان، قزوین، البرز ۲۳،۰۰۰ تن

 

کدهای آیسیک مرتبط با طرح توجیهی وازلین و پارافین

در این قسمت از طرح توجیهی وازلین و پارافین، می بایست کدهای آیسیک ISIC، ارائه شود. این کدها، کدهای هویت و اطلاعات VCM در سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع هستند. کد آیسیک تعریف شده برای انواع وازلین و پارافین به شرح زیر است:

 

شرح محصول کد آیسیک ISIC
انواع وازلین ۲۳۲۰۴۱۲۳۷۵
وازلین گرید صنعتی ۲۳۲۰۵۱۲۳۷۶
وازلین گرید بهداشتی و دارویی ۲۳۲۰۵۱۲۳۷۷
پماد وازلین (وازلین بهداشتی) ۲۴۲۴۵۱۲۶۲۰
انواع پارافین ۲۳۲۰۴۱۲۳۶۷
پارافین مایع گرید غذایی و دارویی ۲۳۲۰۵۱۲۳۶۹
پارافین مایع گرید بهداشتی ۲۳۲۰۵۱۲۴۸۸
پارافین مایع صنعتی ۲۳۲۰۵۱۲۳۷۰
نرمال پارافین ۲۳۲۰۵۱۲۳۷۱
پارافین جامد ۲۳۲۰۵۱۲۳۷۲
پارافین خوراکی مخصوص دام (مایع، محلول، سوسپانسیون و روغن) ۲۴۲۳۵۱۳۹۱۹

 

طرح توجیهی راه اندازی کارگاه تولید وازلین و پارافین

 

کد تعرفه گمرکی برای ارائه در طرح توجیهی وازلین و پارافین

در این قسمت می بایست کدهای گمرکی مرتبط با طرح توجیهی وازلین و پارافین ارائه شود. کد تعرفه گمرکی یا Hs Code 8 تا ۱۰ رقمی، اطلاعات صادرات و واردات محصول را در اختیار ما قرار می دهد. این اطلاعات شامل مجاز بودن و یا نبودن صادرات و واردات محصول، عوارض و حقوق گمرکی و مالیات می شود. طبق آخرین آمار اداره گمرکات ایران برای انواع وازلین و پارافین، کدهای گمرکی زیر تعریف شده است:

 

شرح محصول کد تعرفه گمرکی
انواع وازلین ۲۷۱۲۱۰
وازلین گرید صنعتی ۲۷۱۲۱۰۹۰
وازلین گرید بهداشتی و دارویی ۲۷۱۲۱۰۱۰
انواع پارافین ۲۷۱۲
پارافین مایع گرید غذایی و دارویی ۲۷۱۲۲۰۱۰
پارافین مایع صنعتی ۲۷۱۲۹۰
نرمال پارافین ۲۷۱۲۹۰۱۰
پارافین جامد ۲۷۱۲۹۰

 

واردات و صادرات انواع وازلین و پارافین

در این قسمت از طرح توجیهی وازلین و پارافین ، می بایست وضعیت بازار محصول مورد بررسی قرار گیرد. بیشترین حجم واردات وازلین و پارافین با کد گمرکی ۲۷۱۲ از جمهوری کره با ۲۶% از حجم کل واردات این محصولات است. بیشترین صادرات این محصولات نیز به کشور هند با ۳۰ درصد از حجم کل صادرات این دسته محصولات است. این کد تعرفه شامل وازلین، موم پارافین، موم نفتی با ذرات ریز متبلور، موم اسلاک، اوزوکریت، موم لینییت، موم تورب، سایر موم‌ های معدنی و محصولات مشابه که از سنتز یا به طریق دیگر به دست می آیند، می شود.

صادرات و واردات این دسته محصولات با کد تعرفه ۲۷۱۲ در ایران در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷ را می توانید در نمودار و جدول زیر مشاهده نمایید:

نمودار واردات و صادرات وازلین؛ موم پارافین، موم نفتی با ذرات ریز متبلور، موم اسلاک، اوزوکریت، موم لینییت، موم تورب، سایر موم‌های معدنی و محصولات مشابه که از سنتز یا به طریق دیگر به دست می آیند،‌ حتی رنگ شده با کد گمرکی ۲۷۱۲ در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

جدول واردات و صادرات وازلین؛ موم پارافین، موم نفتی با ذرات ریز متبلور، موم اسلاک، اوزوکریت، موم لینییت، موم تورب، سایر موم‌های معدنی و محصولات مشابه که از سنتز یا به طریق دیگر به دست می آیند،‌ حتی رنگ شده با کد گمرکی ۲۷۱۲ در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

 

 

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه تولید وازلین و پارافین

بر اساس محاسبات انجام شده، پیش بینی می شود برای راه اندازی کارگاه تولید وازلین و پارافین با ظرفیت تولید ۱،۶۰۰ تن انواع وازلین و پارافین در سال، به زمینی به مساحت ۵،۰۰۰ متر مربع نیاز داشته باشیم. در جدول زیر سایر موارد پیش بینی شده در طرح توجیهی وازلین و پارافین آورده شده است:

 

ظرفیت تولید سالیانه ۱،۶۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز ۵،۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل ۱،۵۰۰ متر مربع
نرخ برابری دلار ۵۰،۰۰۰ تومان
میزان سرمایه گذاری ثابت ۳۳ میلیارد تومان بدون احتساب هزینه زمین
تعداد نیروی انسانی ۳۸  نفر
ارزش ماشین‌آلات و تجهیزات ۶٫۵ میلیارد تومان
بازده داخلی در سال مبنا ۴۱ درصد

 

* ارقام فوق تقریبی بوده و برای محاسبه دقیق سرمایه ثابت و اولیه، به تحقیقات و مطالعات گسترده تری نیاز است. همچنین، هزینه نیروی انسانی، بهره برداری، حامل های انرژی و تعمیر و نگهداری تجهیزات و … نیز می بایست در این طرح توجیهی، بررسی شوند و در این خلاصه طرح آورده نشده است.

در پایان شایان ذکر است چنانچه نیاز به نسخه کامل طرح توجیهی تولید پارافین و وازلین دارید، میتوانید با کارشناسان بهین صنعت یاب تماس حاصل فرمایید.

 

 بیشتر بخوانید : 

طرح تولید لوازم آرایشی 

طرح توجیهی دستمال مرطوب

طرح توجیهی روغن موتور 

طرح توجیهی روغن گیبرکس

طرح توجیهی روغن خوراکی

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس