طرح توجیهی پرده کرکره ای

مقاله پیش رو طرح توجیهی پرده کرکره ای است. پرده کرکره ای نوعی پوشش پنجره است که از نوارهای افقی یا عمودی باریک که به صورت زنجیره ای به یکدیگر متصل شده اند، تشکیل شده است. غالباً سیستم باز و بسته کردن این نوع پرده ها، به صورت مکانیکی است. البته در نسل های جدیدتر کار آسان تر شده است و میتوان آنها را توسط نیروی برق تنظیم نمود.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

جذاب ترین ویژگی انواع پرده های کرکره ای، قابلیت تنظیم نور و دید فضای بیرون، به میزان دلخواه است، نسبت به پرده های پارچه ای فضای کمتری اشغال می کنند و تمیز کردن آنها نیز نسبت به پرده های پارچه ای دردسر کمتری دارد و تنها با یک دستمال می توان گرد و خاک را از روی آنها زدود.

انواع پرده های کرکره ای

همانطور که اشاره شد، پرده های کرکره ای به دو صورت عمودی و افقی در بازار موجود هستند؛ اما به طور کلی، انواع پرده های کرکره ای از جنس نوارهای چوبی، فلزی و وینیل هستند:

  • کرکره های چوبی

پرده کرکره ای های چوبی، تنوع رنگ و طرح چندان قابل توجه و زیادی ندارند، اما با این حال طرفداران بیشتری دارند. از آنجایی که نسبتا گران هستند، اغلب در خانه های لوکس، ویلاها و ادارت و ارگان ها به کار برده می شوند. عموماً از جنس راش یا بامبو هستند و علاوه بر قابلیت تنظیم نور، عایق حرارتی نیز هستند.

  • پرده کرکره های فلزی

تنوع و رنگ این پرده ها نسبت به پرده کرکره ای چوبی بیشتر است. از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه تر هستند و اغلب به عنوان پرده های اداری شناخته می شوند.

  • پرده کرکره ای PVC

نسل جدیدتر پرده های کرکره ای، از جنس وینیل هستند و به لحاظ ظاهری بسیار شبیه پرده کرکره ای های چوبی هستند. اغلب از این نوع پرده های کرکره ای در فضاهایی مانند آشپزخانه و حمام که میزان رطوبت بالاتری دارند استفاده می شود.

 

طرح توجیهی تولید پرده کرکره ای

 

پرده کرکره ای عمودی

پرده کرکره ای عمودی، یکی دیگر از انواع پرده های کرکره ای است که از اسلت های مجزای عمودی تشکیل شده است. با توجه به نیاز محیط و فضای مورد نظر، می توان این پرده ها را از یک سو به سوی دیگر و یا از وسط به طرفین جمع نمود. اغلب از این پرده ها برای درب های پاسیو، پنجره های بزرگ که از کف تا سقف امتداد دارند و یا در ادارات استفاده می شود و عموما از جنس پارچه ای یا PVC هستند.

کدهای آیسیک مرتبط با طرح توجیهی تولید پرده کرکره ای

در این قسمت از طرح توجیهی پرده کرکره ای، کدهای هویت و اطلاعات VCM در سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع یا کدهای آیسیک ISIC، ارائه می شود که به شرح زیر است:

 

شرح محصول کد آیسیک ISIC
پرده کرکره چوبی ۲۰۲۲۴۱۲۳۴۸
پرده کرکره فلزی ۲۸۱۱۵۱۲۳۷۳
پرده عمودی پارچه ای ۱۷۲۹۴۱۲۳۰۲
پرده کرکره پارچه ای ۱۷۲۱۵۱۲۳۳۳

 

کد تعرفه گمرکی برای ارائه در طرح توجیهی پرده کرکره ای

طبق آخرین آمار اداره گمرکات ایران برای ارائه در طرح توجیهی پرده کرکره ای، کد تعرفه گمرکی یا Hs Code 8 تا ۱۰ رقمی که اطلاعات محصول از قبیل مجاز و یا غیر مجاز بودن صادرات و واردات محصول، عوارض و حقوق گمرکی و مالیات محصول را ارائه می دهد، به شرح زیر است:

 

شرح محصول کد تعرفه گمرکی
کد تعرفه گمرکی پرده کرکره پارچه ای ۳۹۲۵۳۰۰۰
کد تعرفه گمرکی پرده عمودی پارچه ای ۶۳۰۳

۶۳۰۳۱۲۰۰

۶۳۰۳۱۹۰۰

 

واردات و صادرات انواع پرده های کرکره ای

در این قسمت از انواع پرده های کرکره ای، می بایست وضعیت بازار محصول مورد بررسی قرار گیرد. بیشترین حجم واردات پرده کرکره ای به کشور، از مبدا چین با ۷۷ درصد از سهم بازار واردات ایران است. بزرگترین مقصد صادرات انواع پرده کرکره ای ایران نیز کشورهای قزاقستان، تاجیکستان و ترکمنستان هستند. صادرات و واردات پشت دری و پشت پنجره‌ای، پرده (از جمله پرده کرکره) و اشیای همانند و اجزاء و ملحقات آنها با کد تعرفه ۳۹۲۵۳۰۰۰ در ایران در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷ را می توان در نمودار و جدول زیر مشاهده نمود:

 

نمودار واردات و صادرات پشت دری و پشت پنجره‌ای، پرده (از جمله پرده کرکره) و اشیای همانند و اجزاء و ملحقات آنها در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

جدول واردات و صادرات پشت دری و پشت پنجره‌ای، پرده (از جمله پرده کرکره) و اشیای همانند و اجزاء و ملحقات آنها در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

همچنین صادرات و واردات پشت ‌دری، پرده و پرده کرکره ‌ای درونی؛ والان پرده یا تختخواب با کد تعرفه ۶۳۰۳ در ایران در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷ را می توان در نمودار و جدول زیر مشاهده نمود:

نمودار واردات و صادرات پشت‌دری، پرده و پرده کرکره‌ای درونی؛ والان پرده یا تختخواب در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

جدول واردات و صادرات پشت‌دری، پرده و پرده کرکره‌ای درونی؛ والان پرده یا تختخواب در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

 

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه تولید پرده کرکره ای

بر اساس محاسبات انجام شده، پیش بینی می شود برای راه اندازی کارگاه تولید پرده کرکره ای با ظرفیت ۷۰،۰۰۰ متر مربع پرده کرکره ای در سال، به زمینی به مساحت ۳،۵۰۰ مترمربع نیاز داشته باشیم. در جدول زیر سایر موارد پیش بینی شده در طرح توجیهی پرده کرکره ای آورده شده است:

 

ظرفیت تولید ۷۰،۰۰۰ مترمربع
مساحت زمین مورد نیاز ۳،۵۰۰ مترمربع
زیربنای کل ۱،۳۰۰ متر مربع
نرخ برابری دلار ۵۰،۰۰۰ تومان
میزان سرمایه گذاری ثابت ۱۵٫۸ میلیارد تومان بدون احتساب هزینه زمین
ارزش تجهیزات و ماشین آلات ۵ میلیارد تومان
تعداد نیروی انسانی ۲۷ نفر
بازده داخلی در سال مبنا ۳۵ درصد

در پایان شایان ذکر است چنانچه نیاز به نسخه کامل طرح توجیهی پرده کرکره ای دارید، میتوانید با کارشناسان بهین صنعت یاب تماس حاصل فرمایید.

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی لوازم خانگی 

طرح توجیهی البسه ورزشی

طرح توجیهی لوازم دکوری

طرح توجیهی سرویس خواب

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس