طرح توجیهی بسته بندی پروتئین 

در این مطلب می خواهیم با ارائه طرح توجیهی بسته بندی محصولات پروتئینی همچون گوشت چرخ کرده،  اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم.

بسته بندی پروتئین یک مرحله مهم و کارامد در بازار و صنعت است. امروزه پروتئین های مختلف اعم از گوشت و سایر پروتئین ها به روش های مختلف و اشکال گوناگون بسته بندی و عرضه می شوند. بسته بندی پروتئین باید به نحوی صورت گیرد که ماندگاری محصول را افزایش دهد. تولیدی که بتواند بهترین بسته بندی برای محصولات را انجام دهد در بازار دارای ارزش و اعتبار است.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

کارشناسان و محققان هدف از بسته بندی پروتئین را افزایش دوام و نگهداری محصول معرفی نموده اند. علاوه بر این، با درج اطلاعات لازم روی بسته بندی آگاهی مشتریان را افزایش می دهند.

طرح توجیهی بسته بندی پروتئین

 

 

بسته بندی پروتئین چیست؟

پروتئین یکی از مهم ترین مولکول های لازم بدن انسان است که با خوردن مواد غذایی همچون گوشت قرمز، مرغ شیر، سفیده تخم مرغ، گندم و سویا پروتئین مورد نیاز بدن انسان تامین می شود. در اینجا می خواهیم در مورد بسته بندی مواد غذایی پروتئین دار همچون گوشت چرخ کرده و سایر محصولات پروتئینی صحبت کنیم.

بسته بندی محصولات پروتئین دار باید طیق اصول استاندارد و تاییدیه بهداشت صورت بگیرد. بسته بندی محصولات پروتئینی موجب جلوگیری از ورود آلودگی به داخل مواد غذایی می شود و مصرف کننده با خیال راحت می تواند محصولات پروتئینی را خریداری و مصرف نماید. با طرح توجیهی بسته بندی پروتئین همراه ما باشید.

محصولاتی همچون مرغ، ماهی، گوشت و گوشت چرخ کرده باید با رعایت موازین بهداشتی در بسته بندی های مناسب و استاندارد ارائه گردد.

کاربرد بسته بندی محصولات پروتئینی

چنانچه بسته بندی محصولات پروتئینی به درستی انجام نشود ممکن است مواد غذایی در معرض آلودگی قرار گیرند . محصولات پروتئینی کشور با اجرای بسته بندی با کیفیت و مناسب می تواند به رقابت جهانی با دیگر محصولات بپردازد. آلودگی مواد پروتئین دار همچون گوشت چرخ کرده و فرآورده های دیگر موجب کاهش ارزش غذایی می شود و آن محصول پروتئین دار دیگر قابل مصرف نخواهد بود. گوشت چرخ کرده به دست آمده از گوشت گاو، گوسفند و گوساله یکی از مهم ترین مواد غذایی است که در عمده غذاهای ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد.

ایران؛ هفتمین تولیدکننده گوشت گوسفندی در جهان

بسته بندی محصولات پروتئینی همچون گوشت موجب حمل و نقل آسان گوشت برای خرده فروشان و فروشگاه ها می شود. علاوه بر این بسته بندی گوشت چرخ کرده موجب چیدمان جذاب در قفسه فروشگاه و مدیریت آسان موجودی فروشگاه خواهد شد. با بسته بندی ضایعات درون گوشت از آن جدا شده و در نتیجه مصرف آن برای مشتریان آسان و راحت تر شده است.

 

 

طرح توجیهی بسته بندی پروتئین

 

مشخصات لازم برای سالن بسته بندی گوشت

کارگاهی باید برای بسته بندی محصولات پروتئینی دار اعم از گوشت و مرغ انتخاب شود که تجهیزات و امکانات لازم و بهداشتی برای بسته بندی را نیز داشته باشد. سالن بسته بندی فراورده های دامی به مرکز عرضه وابسته اند اما باید بخش عرضه و بسته بندی کاملاً از هم تفکیک شده باشد. پرسنل منتخب برای بسته بندی باید الزامات بهداشتی را در سالن عملیات رعایت نماید

کارگاه یا سالن منتخب برای بسته بندی محصولات پروتئینی باید فضای کافی برای عملیات را در شرایط بهداشتی داشته باشد .

تابلو و علائم هشدار دهنده لازم در جهت رعایت موازین بهداشتی روی دیوار نصب شود تا پرسنل با مشاهده هشدارها ببا دقت بیشتری به کار خود ادامه دهند. گوشت و هر محصول پروتئین دار دیگر در اندازه و وزن های گوناگون قابل بسته بندی هستند. بسته بندی محصولات پروتئینی متناسب با نیاز بازار و مشتری در وزن و اندازهای مختلف صورت می گیرد.

کد آیسیک مرتبط با بسته بندی پروتئین

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
عمل آوری و بسته بندی گوشت انواع دام ۱۵۱۱۳۱۲۳۰۱
گوشت گاو تازه بسته بندی شده ۱۵۱۱۴۱۲۴۷۱
گوشت گاو منجمد بسته بندی شده ۱۵۱۱۴۱۲۴۷۲
گوشت گوسفند تازه بسته بندی شده ۱۵۱۱۴۱۲۴۷۵

 

کد تعرفه مرتبط با بسته بندی پروتئین

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
گوشت حیوانات از نوع گاو، تازه یا سردکرده. ۰۲۰۱

 

وضعیت واردات و صادرات بسته بندی پروتئین

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات بسته بندی پروتئین  به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات بسته بندی پروتئین به تفکیک سال

 


جدول وضعیت واردات و صادرات بسته بندی پروتئین  به تفکیک سال

 

نحوه بسته بندی محصولات پروتئینی همچون گوشت قرمز

دام تحویل گرفته شده از کشتارگاه جهت عرضه و بسته بندی به وسیله ماشین های مخصوص به محل مورد نظر منتقل می شود. گوشت را در کنار سردکن شرکت که محل قرار گیری موقت دام است، انبار می کنند. سپس به وسیله واگن های چرخ دار گوشت را به سالن فرآوری حمل می کنند و روی میز کار قرار می دهد.

دام مورد نظر دارای قسمت های مختلف اعم از سردست، سینه، ران،گردن و … می باشد. ابتدا تمام قسمت ها را با دستگاه های مخصوص تفکیک می کنند و هر یک را به قطعات ۱ الی ۲ کیلویی جداسازی و بسته بندی می کنند. بسته بندی های انجام شده را به محل سردکن دوم می برند تا دمای آن ها به ۱۰- درجه برسد. بسته بندی های انجام شده قابل نگهداری به مدت ۸ ساعت می باشد. اگر قصد عرضه گوشت به صورت منجمد را داشته باشند به مدت ۲ ساعت محصول پروتئینی را در دمای ۴۰- درجه قرار می دهند، در غیر این صورت به همان حالت به بازار فروش عرضه می شود.

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی بسته بندی پروتئین اعلام می دارد.

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی گاوداری 

طرح توجیهی دامداری

طرح توجیهی دامپروری

طرح توجیهی ماهی قزل آلا

طرح توجیهی واکسن دام 

طرح توجیهی ماهی خاویاری

 طرح توجیهی سردخانه

طرح توجیهی کشتارگاه

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس