طرح توجیهی تن ماهی

 

در طرح توجیهی تن ماهی اطلاعات مفید در زمینه تولید این ماده غذایی در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شده تا با آگاهی از برآورد هزینه ها بتوانند گام درستی در زمینه تولید بردارند. کالای مورد بررسی یک محصول پرکاربرد در منزل، محیط کار و مسافرت است. با بررسی چکیده ای از طرح توجیهی تن ماهی با بهین صنعت یاب همراه باشید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

ماهی سرشار از پروتئین های متعدد است به همین دلیل خوردن آن به تمامی افراد توصیه می گردد. مقدار پروتئین موجود در ماهی به پروتئین موجود در گوشت نزدیک است. البته گوشت و ماهی از لحاظ ویژگی های مختلف اعم از بافت پیوندی با هم تفاوت دارند. به عنوان مثال مواد زاید و آب موجود در گوشت ماهی نسبت به گاو و گوسفند بیشتر است. ۲ الی ۸٫۵ درصد از گوشت ماهی را آب تشکیل می دهد .

تن ماهی چیست؟

تن ماهی یک ماده غذایی پرطرفدار کنسرو شده است که از انواع ماهی تولید و به بازار عرضه می شود. کنسرو ماهی و تن ماهی یک ماده غذایی نیست و با هم متفاوت هستند. انواع خاصی از ماهی را تن گویند اما کنسرو ماهی شامل تمام کنسروهای تهیه شده از ماهی می شود. تهیه ماهی تازه و درست کردن آن کار وقت گیری است اما تن ماهی کار را ساده کرده و افراد با خرید آن می توانند لذت خوردن ماهی خوشمزه را بچشند. علاوه بر این از خواص بی نظیر ماهی بهره مند شوند.

برخی از ماهی ها اعم از هوور، اسبک و گیدر از انواع ماهی های تن می باشند. امروزه انواع مختلفی از تن ماهی در فروشگاه ها موجود است. هر یک دارای افزودنی های خاص از جمله سبزی، ادویه، سس و … است که موجب متفاوت بودن طعم انواع تن ماهی می شود.

ماهی های تن خیلی سریع شنا می کنند و سایزشان بسیار ریز است. جالب است بدانید برخلاف ماهی های دیگر رنگ تیره قرمز و یا صورتی دارند. میوگلوبین موجود در ماهی های تن رنگ آن را به قرمزی می کشاند.

خواص تن ماهی

کلسیم، آهن، پتاسیم، پروتئین، روی، فسفر، ویتامین A، چربی و ویتامین دی از جمله خواص مفید این ماده غذایی می باشد. البته ویژگی ها و خواص انواع تن ماهی متفاوت است. قیمت هر نوع تن ماهی متناسب با کیفیت و طعم آن مشخص می شود.

روش تولید و بسته بندی تن ماهی

ابتدا ماهی های تن محبوب همچون صارم، تون، هیدر، گون و زرده تهیه می کنند سپس در معرض حرارت ۱۲۰ درجه قرار می دهند. گیدر و هوور دو نوع معروف ماهی های تن هستند که در بیشتر کنسروهای ماهی مورد استفاده قرار می گیرند. رنگ برخی از ماهی ها تیره تر و برخی روشن تر است. برخی افراد رنگ تیره ماهی را بد می دانند اما تیره بودن رنگ ماهی نشان از طبع گرم ماهی است و جای نگرانی نیست. برای بهتر کردن طعم تن از چاشنی هایی همچون نمک، روغن، سبزی و … نیز استفاده می شود. امروزه شرکت های مختلف با برندهای گوناگون انواع تن با طعم و رنگ متفاوت تولید و به بازار عرضه می کنند.

طرح توجیهی تن ماهی

بسته بندی تن ماهی از اهمیت فراوان برخوردار است این بسته بندی برای اولین بار در سال ۱۹۰۳ توسط افرادی در کالیفرنیا شکل گرفت . تن ماهی یک غذای فوری و خوشمزه است به همین دلیل عده زیادی از افراد در هر سنین به خورد تن ماهی تمایل دارند. برخی از برندها ماهی را به صورت تکه ای و برخی دیگر به صورت خرده شده ارائه می دهند برخی نیز به صورت ترکیبی یعنی هم خرد شده و هم تکه ای در اختیار مشتریان قرار می دهند.

پس از پر کردن قوطی از ماهی، وزن هر قوطی توسط بازرس کنترل می شود و پس از آن مواد افزودنی داغ شده (آب و روغن) به ماهی ها اضافه می شوند. اگزاست و دربندی قوطی مراحل بعدی است. پس از عبور از این مراحل نوبت به شستشوی قوطی و خنک کردن آن می رسد. سپس لیبل زنی و شیرینگ صورت گرفته و به انبار ارسال می شود. بخش کنترل کیفیت، محصول بسته بندی شده را به طور کامل بررسی کرده و محصول نهایی به بازار مورد نظر عرضه می شود.

وضعیت بازار تن ماهی در بازار ایران

تولید تن ماهی به واردات ماهی بستگی دارد. علاوه بر ماهی ورق های قوطی نیز از کشورهای دیگر به ایران ارسال می شوند به همین دلیل نرخ کنسرو تن ماهی رو به افزایش است. قیمت ماهی بیشترین تاثیر روی قیمت محصول دارد. کنسرو تن ماهی از اولین کنسروها است و مردم با شنیدن اسم کنسرو اول کنسرو ماهی را به یاد می آورند در صورتی که اکنون انواع کنسرو در فروشگاه ها موجود است. میزان مصرف کنسرو ماهی در مناطق سیل یا زلزله زده بسیار زیاد است زیرا بیشترین زمان انقضا را دارا هستند. چنانچه شما به عنوان سرمایه گذار تمایل به مشارکت در امر تولید تن ماهی را دارید باید ابتدا با بررسی طرح توجیهی تن ماهی تمام شرایط را بسنجید.

تن ماهی کنسرو شده مصرف ماهی را برای مشتریان راحت کرده و افراد راحتتر می توانند از خوردن این ماده غذایی پر پروتئین بهره مند شوند. امکان نگهداری از قوطی های کنسرو شده به مراتب راحتتر از خود ماهی است.

کد آیسیک مرتبط با تن ماهی

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
ماهی تن ۰۵۰۰۵۱۲۳۰۷
کنسرو ماهی تن ۱۵۱۲۵۱۲۳۶۶
کنسرو انواع ماهی به جز تن، ساردین و کیلکا ۱۵۱۲۵۱۲۳۸۴

کد تعرفه مرتبط با تن ماهی

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
ماهی تن ۱۶۰۴۱۴۰۰
ماهی‌های تن بلوفین جنوب ۰۳۰۱۹۵۰۰
ماهی تن بلوفین اقیانوس آرام و اطلس ۰۳۰۲۳۵۰۰
فرآورده‌ها و کنسروهای ماهی؛ خاویار و بدل خاویار تهیه شده از تخم ماهی ۱۶۰۴

 

وضعیت واردات و صادرات تن ماهی

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات تن ماهی به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات تن ماهی به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات تن ماهی به تفکیک سال

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تن ماهی اعلام می دارد.

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی ماهی خاویاری 

طرح توجیهی ماهی قزا آلا 

طرح توجیهی ناگت مرغ

طرح توجیهی بسته بندی خشکبار 

طرح توجیهی فرآورده های پروتئینی 

طرح توجیهی مرغداری 

طرح توجیهی سردخانه 

طرح توجیهی پرورش قرقاول

 

 

توجه !

<span style=”color: #000000;”>مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.</span>

<span style=”color: #000000;”>طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.</span>

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس