طرح توجیهی ابزار آلات

امروزه زندگی ما تا حد زیادی به ابزارآلات وابسته است، خیلی از ما در طول روز از ابزارآلات ویژه ای استفاده می کنیم اما شاید متوجه اهمیت آن ها نشده باشیم. ابزار آلات از زمانی ساخته شد که بشر در زمینه ذوب فلزات، مهارت ویژه ای بدست آورد. مواد مذاب در قالب های ویژه ریخته می شود تا از این طریق ابزارآلات مختلف ساخته و عرضه شود.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟ 

در صنایع مختلف برای انجام هر کاری از ابزار مخصوص و ویژه ای استفاده می شود. ابزارآلات نقش بسیار چشمگیری در تسریع امور کارخانه ها و صنایع دارند، بر همین اساس عدم وجود ابزارآلات در اکثر محیط های کاری غیر قابل تصور است. اغلب ابزارآلات به کمک فرایند ذوب فلزات بدست می آیند، فرایندهایی نظیر آبکاری و شکل دادن فلزات جهت ساخت ابزارهای پرکاربرد انجام می شوند.

کیفیت ابزارآلات اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا هر چه کیفیت این لوازم بهتر باشد آنگاه کارکردن با آن ها، آسان تر خواهد بود، بنابراین مشتری همواره به دنبال خرید ابزارآلات با کیفیت و مقرون بصرفه است.

ابزارآلات چیست ؟

ابزارآلات به یکسری از لوازم ساده و پیچیده ای گفته می شود که کارایی بسیار بالایی دارند و در دوران زندگی ما از اهمیت بالایی برخوردارند. امروزه به کمک ابزارآلات بسیاری از کارها را می توان سریعتر و آسان تر انجام داد علاوه بر این استفاده از این وسایل، سرعت انجام کارها را بالا می برد.

امروزه با وجود ساخت ابزارآلات جدید و پیشرفته باز هم افراد زیادی خواستار خرید ابزارآلات دستی هستند. ابزارهای موجود در بازار سریعاً به فروش می رسند زیرا انجام بسیاری از کارها بدون وجود ابزارهای اصلی و ضروری غیر ممکن است. ابزارآلات باید بر اساس استانداردهای لازم ساخته شود تا در نهایت ابزاری ایمن و کاربردی ارائه گردد.

انواع ابزارآلات

افسار و زین اسب از جمله ساده ترین ابزارآلاتی بود که در قدیم ساخته شد. امروزه با پیشرفت دانش بشر، در زمینه ساخت ابزارآلات، نمونه های مختلفی از این وسیله طراحی و تولید می شود. ابزارآلات دستی از جمله مهمترین و البته ساده ترین آبزارآلاتی است که امروزه در بازار به فروش می رسد. بسیاری از این لوازم ساده، در خانه ها، کارخانه ها و صنایع مختلف استفاده می شود. بسیاری از چکش ها، انبرهای دستی، منگنه کوب های ویژه و حتی اره ها در گروه ابزارآلات ساده قرار می گیرند.

ابزارآلات برقی، یکی دیگر از نمونه های مهم و پرفروش ابزارآلات موجود در بازار است. تمامی ابزارآلات برقی دارای تنوع زیادی هستند، این دستگاه به کمک انرژی برق کار می کند بر همین اساس هنگام استفاده باید به برق متصل شود. یکسری متورهای ویژه ای در داخل این دستگاه تعبیه شده است تا انرژی الکتریکی را به مکانیکی تبدیل کند. لوازم برقی، سرعت انجام کارها را افزایش می دهند به همین دلیل ابزارآلات برقی طرفداران بسیار زیادی دارد.

امروزه ابزارآلات شارژی نیز تولید می شوند، این لوازم کارایی بسیار بالایی دارند و از نظر کارکرد مشابه لوازم برقی هستند. منبع تامین انرژی در لوازم شارژی، باتری است که این موضوع رایح ترین تفاوت موجود بین ابزارآلات برقی و شارژی است. امروزه اکثر برند ها درصدد تولید محصولات شارژی هستند زیرا محبوبیت خرید این مدل از ابزارآلات بسیار بیشتر است.

پیچ و لوازم متصل کننده از جمله ساده ترین ابزارآلات موجود در بازار است، علاوه بر این قفل، مگنت، دستگیره، ریل و حتی لوازم جانبی ریل، هنگر و … تنها نمونه های کوچکی از ابزارهای ساخته شده است. قیمت خرید ابزار با توجه به جنس و کیفیت آن تعیین می شود، در ضمن نوع برند سازنده آن نیز در تعیین قیمت بی تاثیر نخواهد بود. معمولاً اجناس تولید داخل از قیمت بصرفه تری برخوردار هستند، بنابراین مشتری از خرید محصول داخلی استقبال می کند.

فرایند تولید ابزارآلات

مسلماً ساخت ابزارآلات با کیفیت و درجه یک نیازمند تهیه مواد اولیه ویژه است. ساخت ابزار به دو فرایند اصلی وابسته است، اولین مرحله آماده سازی و ترکیب مواد اولیه ابزارهای گوناگون و مرحله دوم ریختن مواد ترکیب شده در داخل قالب های مخصوص و شکل دهی به آن ها است که باید با دقت بالا انجام شود.

مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت ابزارآلات شامل سدیم کربنات، آهن و برنج، اسید سولفوریک، روغن، اکسید فلز روی و … می شود. تهیه مواد اولیه برای ساخت ابزارآلات ضرورت دارد. اگر مواد اولیه به درستی انتخاب شوند، آنگاه ارزش خرید ابزار مورد نظر بسیار بیشتر خواهد شد. لازم به ذکر است که برای استفاده از ابزار آلات بهتر است از قبل اطلاعات کافی در مورد نحوه کارکرد این لوازم را به دست آورید زیرا در صورت عدم داشتن مهارت کافی ممکن است به سازه آسیب وارد کنید، این موضوع ممکن است باعث خسارت مالی شود.

مواد بعد از خارج شدن از کوره باید در قالب های مخصوص ریخته شود و سپس محصول آماده شده را بعد از ساخت بررسی می کنند تا در صورت وجود ایراد و نقص، جهت رفع آن ها اقدام شود. گاه برخی پیچ و مهره ها به ابزارآلات متصل می شوند که در چنین شرایطی باید قسمت های بخصوصی از ابزارها با تجهیزات مخصوصی، سوراخ شود.

فرایند تولید ابزارهای پیشرفته مثل قفل های چشمی نیازمند استفاده از دانش های جدید و مدرن است. دانش مربوط به ساخت ابزارآلات تا به امروز پیشرفت بسیار زیادی داشته است برای مثال در گذشته حتی امکانات ساخت پیچ در دسترس نبود، بنابراین میخ از کشورهای خارجی وارد می شد اما امروزه دیگر تمامی علوم و فنون مربوط به ساخت ابزارآلات در اختیار مهندسان و کارکنان قرار می گیرد، بر همین اساس کیفیت محصولات داخلی بسیار پیشرفت چشمگیری داشته است.

کد آیسیک مرتبط با تولید ابزار آلات

کد آیسیک ISIC مخفف (International Standard Industrial Classification) و به معنی سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع می باشد.

به جهت تعیین هویت کالا مدارک و اموال قطعات مرسوم است که آنها را کدگذاری می نمایند که بتوان مهارتهای دقیق تر و ساده تر آنها را شناسایی نمود بدین وسیله این قطعات در سطوح گسترده ‌تر شرکتها و زنجیره های تامین استفاده می شود

شرح کالا کد آیسیک
ساخت آلات برنده، ابزار دستی و یراق آلات عمومی ۲۸۹۳

 

کد تعرفه مرتبط با تولید ابزار آلات

کد تعرفه  TARIFF، معیاری عددی و یا رقمی است که به جهت شناسایی جایگاه کالا و در شرایط ترخیص کالا مورد استفاده قرار گرفته می شود، بر همین اساس در تعرفه گمرکی، برای محاسبه میزان حقوق کالا و ورودی های پرداخت شده به جهت ورود کالا، از این کد استفاده می شود. به طور معمول تعرفه های گمرکی، در شرایط زمان مشخصی که برای آن تعیین می شود، و بر اساس روش های خاص و سیستمی، اعم از آمار بیمه، حمل و نقل و اداره گمرک و غیره طراحی و استفاده می شود.

شرح تعرفه کد تعرفه
ابزارهای دستی ۸۲۰۱

 

وضعیت واردات و صادرات ابزار آلات

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات ابزار آلات به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات ابزار آلات به تفکیک سال

 

جدول وضعیت واردات و صادرات ابزار آلات به تفکیک سال

وضعیت بازار فروش ابزارآلات

سبک زندگی دنیای امروز، نیاز بشر را به ابزارآلات مختلف بیشتر کرده است. متاسفانه قیمت خرید یراق آلات وارداتی به داخل کشور، بسیار گران است زیرا ارز جهانی روز به روز در حال افزایش است که این موضوع به طور مستقیم بر قیمت تمامی اجناس وارداتی، تاثیر چشمگیری می گذارد. قاچاق ابزارآلات نیز در افزایش نرخ خرید تاثیرگذار است بر همین اساس باید از قاچاق این کالاها جلوگیری شود.

لازم به ذکر است که ماشین آلات و تجهیزات ویژه برای ساخت ابزارآلات گاه در داخل کشور طراحی شده و گاه نیز از کشورهای اروپایی نزدیک، درخواست می شود. امروزه آمار تولید ابزارآلات داخل کشور با خارج کشور، تقریباً برابری می کند، برهمین اساس اگر میزان تولید ابزارآلات در داخل کشور، افزایش پیدا کند، آنگاه بدون شک، مصرف کنندگان نیز در جهت خرید محصولات داخلی استقبال می کنند.

شرکت های مختلفی در داخل کشور در حال تولید ابزارآلات مختلف هستند. شرکت ارس ماشین، ماشین سازی اخوان، شرکت ارژن، شرکت اطلس ماشین پلیمر و … از جمله شرکت های فعال در زمینه تولید انواع ابزارآلات هستند که تا به امروز به دستاورد های بسیار ویژه ای در این راه دست پیدا کردند.

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی ابزار آلات اعلام می دارد.

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی لوله و یراق آلات 

طرح توجیهی تولید اره 

طرح توجیهی نورد و قطعات فلزی

طرح توجیهی دوشاخه و سر پیچ 

طرح توجیهی منبع اگزوز خودرو 

طرح توجیهی میخ و میخ پرچ 

طرح توجیهی فنس 

 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس