طرح توجیهی استخر پیش ساخته

امروزه استخرهای پیش ساخته بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. این استخرها در ابعاد و اشکال مختلف و از جنس های متفاوت ساخته شده و به صورت آماده به بازار عرضه می شوند. اغلب استخرهای پیش ساخته از جنس پلاستیک (استخرهای بادی)، فایبرگلاس، برزنتی و فلزی هستند. جابجایی و نصب آنها بسیار آسان بوده و می توان آنها را هم به صورت روکار و هم به صورت توکار استفاده نمود.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

در حال حاضر، با توجه به اینکه متراژ اغلب خانه ها کم و پایین است، تقاضا برای نصب انواع استخر پیش ساخته با استقبال زیادی همراه بوده است. در نتیجه پیش بینی می شود راه اندازی کارگاه تولید استخر پیش ساخته سودآوری مناسبی داشته باشد.

انواع استخرهای پیش ساخته

بر اساس جنس بدنه می توان انواع استخر پیش ساخته را در سه دسته استخرهای بدنه سخت، استخرهای بدنه نرم و استخرهای پیش ساخته نوین از جنس کامپوزیت فایبرگلاس تقسیم بندی نمود:

  • استخرهای پیش ساخته با بدنه نرم

این گروه از استخر پیش ساخته اغلب از جنس مواد پلاستیکی، الیاف فیبر دار و PVC هستند. نصب و راه اندازی آنها آسان بوده و در صورت بروز مشکل، به راحتی تعمیر می شوند. استخرهای بادی در این دسته قرار می گیرند. بزرگترین عیب این گروه از استخرهای پیش ساخته، مقاومت کم آنها در برابر سایش و احتمال بروز پارگی است.

طرح توجیهی راه اندازی کارگاه تولید استخر پیش ساخته

  • استخرهای پیش ساخته با بدنه سخت

جنس این گروه از انواع استخر پیش ساخته اغلب فلزی و بعضا استیل گالوانیزه بوده و نسبت به استخرهای نرم، مقاومت و دوام بالاتری دارند. در مجاورت رطوبت آسیب نمی بینند و دچار پوسیدگی نمی شوند. همچنین مقاومت حرارتی بالایی نیز دارند، در نتیجه اغلب در مزارع کشاورزی و محل های پرورش ماهی بکار برده می شوند.

  • استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس

استخر فایبرگلاس جدیدترین نسل از انواع استخر پیش ساخته است. در واقع، این استخرها از جنس کامپوزیت های ترموست متشکل از الیاف شیشه ای، کربن یا آرامید با زمینه رزین پلیمری هستند. رزین های پلیمری استفاده شده در این ترکیب اغلب پلی استر یا اپوکسی هستند. از جمله ویژگی های استخرهای فایبرگلاس استحکام بالا، وزن کم، مقاومت شیمیایی فوق العاده و طول عمر زیاد است. علاوه بر این، این گروه از استخرهای پیش ساخته زیست سازگار هستند.

از جمله مزایای استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم بروز نشتی آب، شکستگی و ترک برداشتن دیواره ها در اثر نیروهای جانبی و عمودی آب
  • عدم یخ زدگی بدنه استخر
  • عدم بروز آسیب در بدنه در برابر تغییرات دمایی
  • عدم بروز آسیب در عایق بندی بر اثر تغییرات دمایی
  • کاهش هزینه ها و مدت زمان ساخت و نصب
  • کاهش لجن بستن ته استخر و جرم گرفتگی و …

طرح توجیهی راه اندازی کارگاه تولید استخر پیش ساخته

 

کدهای آیسیک مرتبط با طرح توجیهی استخر پیش ساخته

در این قسمت از طرح توجیهی استخر پیش ساخته، می بایست کدهای آیسیک ISIC، ارائه شود. این کدها، کدهای هویت و اطلاعات VCM در سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع هستند. اما تا به حال کد آیسیک مرتبط با این طرح توجیهی تعریف نشده است. تنها برای استخر توپ، کد آیسیک ۳۶۹۴۵۱۲۳۶۲ تعریف شده است.

کد تعرفه گمرکی برای ارائه در طرح توجیهی استخر پیش ساخته

کد تعرفه گمرکی یا Hs Code 8 تا ۱۰ رقمی، اطلاعات صادرات و واردات محصول را در اختیار ما قرار می دهد. این اطلاعات شامل مجاز بودن و یا نبودن صادرات و واردات محصول، عوارض و حقوق گمرکی و مالیات می شود. طبق آخرین آمار اداره گمرکات ایران کد تعرفه گمرکی برای ارائه در طرح توجیهی استخر پیش ساخته، به شرح زیر است:

 

شرح محصول کد تعرفه گمرکی
اشیاء و ادوات برای تمرینات عمومی فیزیکی، ژیمناستیک، ورزش ‌های پهلوانی، سایر ورزش‌ ها (همچنین تنیس روی میز) یا برای بازیهای در هوای آزاد، که در جای دیگر این فصل گفته نشده یا مشمول شماره‌ های دیگر این فصل نباشد؛ استخر شنا و حوض بازی بچه ‌ها ۹۵۰۶

بررسی واردات و صادرات استخرهای پیش ساخته

در این قسمت از طرح توجیهی استخر پیش ساخته، می بایست وضعیت بازار محصول مورد بررسی قرار گیرد. استخرهای پیش ساخته در زیر مجموعه اشیاء و ادوات برای تمرینات عمومی فیزیکی، ژیمناستیک، ورزش‌ های پهلوانی، سایر ورزش‌ ها (همچنین تنیس روی میز) یا برای بازیهای در هوای آزاد، که در جای دیگر این فصل گفته نشده یا مشمول شماره ‌های دیگر این فصل نباشد؛ استخر شنا و حوض بازی بچه‌ ها با کد گمرکی ۹۵۰۶ ، قرار می گیرد. بیشترین حجم واردات کد تعرفه گمرکی ۹۵۰۶، از مبدا چین با ۷۰ درصد از سهم بازار واردات است. بزرگترین مقصد صادرات آن نیز کشور عراق با ۶۹ درصد از سهم صادرات است. صادرات و واردات کد گمرکی ۹۵۰۶ در ایران در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷ را می توانید در نمودار و جدول زیر مشاهده نمایید:

 

نمودار واردات و صادرات کد گمرکی ۹۵۰۶ در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

جدول واردات و صادرات کد گمرکی ۹۵۰۶ در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

 

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه تولید استخر پیش ساخته

بر اساس محاسبات انجام شده، پیش بینی می شود برای راه اندازی کارگاه تولید استخر پیش ساخته با ظرفیت تولید ۸۰۰ عدد استخر پیش ساخته در سال، به زمینی به مساحت ۴ هزار مترمربع نیاز داشته باشیم. در جدول زیر سایر موارد پیش بینی شده در طرح توجیهی استخر پیش ساخته آورده شده است:

 

ظرفیت تولید سالیانه ۸۰۰ عدد
مساحت زمین مورد نیاز ۴،۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل ۱،۵۰۰ متر مربع
نرخ برابری دلار ۵۰،۰۰۰ تومان
میزان سرمایه گذاری ثابت ۱۷ میلیارد تومان بدون احتساب هزینه زمین
تعداد نیروی انسانی ۲۶  نفر
ارزش ماشین‌آلات و تجهیزات ۱۱ میلیارد تومان
بازده داخلی در سال مبنا ۴۳ درصد

 

در پایان شایان ذکر است چنانچه نیاز به نسخه کامل طرح توجیهی استخر پیش ساخته دارید، میتوانید با کارشناسان بهین صنعت یاب تماس حاصل فرمایید.

 

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی سرم

طرح توجیهی تولید لیوان کاغذی 

طرح توجیهی تولید ظروف بسته بندی 

طرح توجیهی بست زیپی

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس