طرح توجیهی ضد یخ

ضد یخ، در واقع یکی اساسی ترین نیازهای انواع خودروها است. این مایع، بخش عظیمی از گرمای اطراف موتور را جذب کرده و آن را به بیرون از موتور انتقال می دهد. علاوه بر این، مانع از یخ زدگی و زنگ زدگی اجزای موتور نیز می شود. از این محصول در موتورهای خودرو، به صورت ترکیب با آب به نسبت مساوی استفاده می شود. با بررسی خلاصه طرح توجیهی ضد یخ همراه کارشناسان بهین صنعت یاب باشید.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

امروزه، ماده اولیه اغلب ضد یخ های موجود در بازار، اتیلن و پروپیلن گلیکول هستند. این ماده، غیر قابل انفجار و اشتعال بوده و در نتیجه، می توان آن را با اطمینان انبار نمود. از جمله مهمترین مزایای این ترکیب، تاثیر مخرب زیست محیطی بسیار کم آن است. ترکیبات اتیلن و پروپیلن گلیکول، هر دو حلالیت بالایی دارند. در نتیجه احتمال تاثیر زیان آور آنها بر روی انواع آبزیان و ماهی ها، حیات وحش و پوشش گیاهی و میکروارگانیسم ها بسیار پایین است. این ویژگی به دلیل تجزیه بیوشیمیایی کامل و سریع این دو ماده است.

فرایند تولید برای ارائه در طرح توجیهی ضد یخ

فرایند تولید در نظر گرفته شده در این طرح توجیهی ضد یخ، فرایند بسیار ساده و آسانی است. در این فرایند مواد اولیه در شرایط محیط، با یکدیگر مخلوط می شوند. در این روش می توان از هر دو ماده پروپیلن گلیکول و اتیلن گلیکول استفاده نمود. اما، از آنجایی که پروپیلن گلیکول، محصولی وارداتی است و در نتیجه، هزینه بالایی را به واحد تولید متحمل می نماید؛ از اینرو تنها می توان از مونو اتیلن گلیکول برای تولید ضد یخ استفاده نمود. چنانچه بخواهیم محصول ما یک محصول ضد خوردگی نیز باشد، می توانیم از مواد ضد خورندگی در ترکیب آن استفاده نماییم.

طرح توجیهی راه اندازی کارگاه تولید ضد یخ

 

واحدهای تولیدی فعال در زمینه تولید ضد یخ

در حال حاضر، کارگاه ها و کارخانه های تولیدی داخلی متعددی در زمینه تولید انواع ضد یخ فعالیت می کنند. در جدول زیر می توانید آمار و اطلاعات مورد نیاز برای ارائه در طرح توجیهی ضد یخ را مشاهده نمایید:

 

شرح محصول استان های فعال در این زمینه ظرفیت تولید سالانه
ضد یخ قزوین، گلستان، فارس، قم ۲۱،۸۰۰ تن
مواد افزودنی ضد یخ آذربایجان شرقی، گیلان، منطقه آزاد قشم، استان مرکزی ۹،۶۰۰ تن

 

کدهای آیسیک مرتبط با طرح توجیهی ضد یخ

در این قسمت از طرح توجیهی ضد یخ، می بایست کدهای آیسیک ISIC، ارائه شود. این کدها، کدهای هویت و اطلاعات VCM در سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع هستند. کد آیسیک تعریف شده برای انواع ضد یخ و مواد اولیه تولید ضد یخ به شرح زیر است:

 

شرح محصول کد تعرفه گمرکی
ضد یخ ۲۴۲۹۴۱۲۵۳۲
مواد افزودنی مایع ترمز و ضد یخ ۲۴۲۹۴۱۲۷۸۹
مواد افزودنی ضد یخ ۲۴۲۹۵۱۲۷۹۱
منو اتیلن گلیکول ۲۴۱۱۵۱۲۵۹۴
پلی اتیلن گلیکول ۲۴۱۱۵۱۲۵۹۷

 

طرح توجیهی راه اندازی کارگاه تولید ضد یخ

 

کد تعرفه گمرکی برای ارائه در طرح توجیهی ضد یخ

در این قسمت می بایست کدهای گمرکی مرتبط با طرح توجیهی ضد یخ ارائه شود. کد تعرفه گمرکی یا Hs Code 8 تا ۱۰ رقمی، اطلاعات صادرات و واردات محصول را در اختیار ما قرار می دهد. این اطلاعات شامل مجاز بودن و یا نبودن صادرات و واردات محصول، عوارض و حقوق گمرکی و مالیات می شود. طبق آخرین آمار اداره گمرکات ایران برای انواع فرآورده‌ های ضد یخ و مایعات آماده ‌شده برای ذوب یخ، کدهای گمرکی زیر تعریف شده است:

شرح محصول کد تعرفه گمرکی
فرآورده ‌های ضد یخ و مایعات آماده ‌شده برای ذوب یخ ۳۸۲۰۰۰۰۰
منو اتیلن گلیکول ۲۹۰۵۳۱۰۰
پلی اتیلن گلیکول ۳۴۰۲۱۳۳۰

 

واردات و صادرات فرآورده‌ های ضدیخ

در این قسمت از طرح توجیهی ضد یخ، می بایست وضعیت بازار محصول مورد بررسی قرار گیرد. در نتیجه، صادرات و واردات فرآورده‌ های ضد یخ و مایعات آماده‌ شده برای ذوب یخ با کد گمرکی ۳۸۲۰۰۰۰۰ را مورد بررسی قرار داده ایم. بیشترین حجم واردات این محصول، از مبدا بلژیک با ۳۲ درصد از سهم بازار واردات است. بزرگترین مقصد صادرات آن نیز کشور افغانستان با ۵۳ درصد از سهم صادرات است. صادرات و واردات انواع فرآورده ‌های ضد یخ و مایعات آماده‌ شده برای ذوب یخ در ایران در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷ را می توانید در نمودار و جدول زیر مشاهده نمایید:

 

نمودار واردات و صادرات انواع فرآورده ‌های ضدیخ و مایعات آماده ‌شده برای ذوب یخ در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

جدول واردات و صادرات انواع فرآورده ‌های ضدیخ و مایعات آماده ‌شده برای ذوب یخ در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

 

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه تولید ضد یخ

بر اساس محاسبات انجام شده، پیش بینی می شود برای راه اندازی کارگاه تولید ضد یخ با ظرفیت تولید ۹۶۰ متر مکعب ضد یخ در سال، به زمینی به مساحت ۲ هزار و سیصد متر مربع نیاز داشته باشیم. در جدول زیر سایر موارد پیش بینی شده در طرح توجیهی ضد یخ آورده شده است:

 

ظرفیت تولید سالیانه ۹۶۰ مترمکعب
مساحت زمین مورد نیاز ۲،۳۰۰ مترمربع
زیربنای کل ۶۲۰ متر مربع
نرخ برابری دلار ۵۰،۰۰۰ تومان
میزان سرمایه گذاری ثابت ۱۰ میلیارد تومان بدون احتساب هزینه زمین
تعداد نیروی انسانی ۲۹ نفر
ارزش ماشین‌آلات و تجهیزات ۱۶ میلیارد تومان
بازده داخلی در سال مبنا ۵۴ درصد

 

در پایان شایان ذکر است چنانچه نیاز به نسخه کامل طرح توجیهی ضد یخ دارید، میتوانید با کارشناسان بهین صنعت یاب تماس حاصل فرمایید.

 

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی تولید روغن موتور 

طرح توجیهی تولید روغن گیربکس

طرح توجیهی آب شیشه شور و ضد یخ 

طرح توجیهی اکتان و مکمل سوخت 

طرح توجیهی کمک فنر 

طرح توجیهی اسید بنزوئیک

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس