طرح توجیهی پد آرایشی

یکی از پرکاربردترین ابزارهای مورد استفاده در آرایش، انواع پدهای آرایشی هستند که در واقع، موجب یکدست تر شدن آرایش و داشتن آرایشی مرتب می شوند. پدهای آرایشی در انواع مختلف با کاربردهای متفاوتی تولید می شوند و جنس هر یک از آنها بر اساس نوع کاربردشان، متفاوت بوده و عموماً از جنس پنبه، اسفنج و فوم های متراکم و همچنین سیلیکون هستند.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

علاوه بر این، این پدها بسته به نوع کاربردشان طراحی های گوناگونی نیز دارند. سالانه میلیون ها تن محصولات آرایشی به مصرف می رسد و این به معنی آن است که همواره این محصول متقاضی داشته و سرمایه گذاری در این بخش، یک سرمایه گذاری هوشمندانه و سودآور است.

به طور کلی، پدهای آرایشی به چهار دسته تقسیم می شوند:

  • بیوتی بلندرها

این دسته از جمله پرکاربردترین انواع پدهای آرایشی هستند که تنوع بسیار زیادی داشته و عموماً از جنس فوم های فشرده و نرم هستند و برای فید کردن محصولات آرایشی بر روی پوست استفاده می شوند.

  • پدهای دیسکی یا حوله ای

پدهایی هستند که برای پودر زدن از آنها استفاده می شود. اغلب این نوع پدها را در بسته بندی های پنکیک می توانید مشاهده کنید.

  • پدهای سیلیکونی

یکی از جدیدترین انواع پدهای آرایشی، پدهای سیلیکونی هستند. از جمله مزایای این نوع پدهای آرایشی، طول عمر بسیار بالا و مقاومت فوق العاده آنها است. اما انعطاف پذیری آنها نسبت به سایر پدهای آرایشی کمتر است.

  • پدهای مثلثی

اولین نسل از انواع پدهای آرایشی، پدهای مثلثی هستند که می توان گفت تقریبا یکبار مصرف هستند. نسبت به سایر پدهای آرایشی قیمت کمتری داشته و عموما از آنها برای فید کردن کرم پودر، هایلایتر، رژگونه و … استفاده می شود.

واحدهای تولیدی فعال در زمینه تولید پد آرایشی

در حال حاضر، کارگاه ها و کارخانه های تولیدی داخلی کمی در زمینه تولید انحصاری و متمرکز انواع پدهای آرایشی فعالیت می کنند. عموما پدهای آرایشی در ذیل تولید سایر فراورده های آرایشی و بهداشتی تولید می شوند. در واقع، یکی از محصولات خط تولید مکانیزه و تمام اتوماتیک سایر محصولات الیافی آرایشی و بهداشتی هستند. در جدول زیر می توانید آمار و اطلاعات این واحدهای تولیدی که برای ارائه در طرح توجیهی پد آرایشی ارائه شده است را مشاهده نمایید:

 

شرح محصول استان های فعال در این زمینه ظرفیت تولید سالانه
انواع محصولات و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی منطقه ویژه اقتصادی، اردبیل، منطقه آزاد کیش ۳۵۰،۰۰۰ تن
پد پاک کننده آرایش پوست مرکزی، البرز، تهران، منطقه آزاد انزلی ۱۱،۰۰۰،۰۰۰ عدد
پد سیلیکونی سمنان، مازندران ۳۱۰،۰۰۰ عدد
پد اپیلاسیون اصفهان، البرز، قم ۵،۱۱۰،۰۰۰ عدد

 

طرح توجیهی راه اندازی کارگاه تولید پد آرایشی

 

کدهای آیسیک مرتبط با طرح توجیهی پد آرایشی

در این قسمت از طرح توجیهی پد آرایشی ، می بایست کدهای آیسیک ISIC، ارائه شود. این کدها، کدهای هویت و اطلاعات VCM در سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع هستند. کد آیسیک تعریف شده برای انواع پدهای آرایشی به شرح زیر است:

 

شرح محصول کد آیسیک ISIC
انواع محصولات و فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی ۲۴۲۴۳۱۲۴۱۰
پد پاک کننده آرایش پوست ۲۴۲۴۴۱۲۵۸۶
پد سیلیکونی ۲۴۲۳۴۱۳۷۳۶
پد اپیلاسیون ۲۴۲۳۴۱۴۹۷۹

کد تعرفه گمرکی برای ارائه در طرح توجیهی پد آرایشی

در این قسمت می بایست کدهای گمرکی مرتبط با طرح توجیهی پد آرایشی ارائه شود. کد تعرفه گمرکی یا Hs Code 8 تا ۱۰ رقمی، اطلاعات صادرات و واردات محصول را در اختیار ما قرار می دهد. این اطلاعات شامل مجاز بودن و یا نبودن صادرات و واردات محصول، عوارض و حقوق گمرکی و مالیات می شود. طبق آخرین آمار اداره گمرکات ایران برای انواع پدهای آرایشی، کد گمرکی خاصی تعریف نشده است. تنها برای پدها سیلیکونی به عنوان زیر شاخه ای از پدهای پزشکی، یک کد گمرکی تعریف شده است که عبارت است از:

 

شرح محصول کد تعرفه گمرکی
پد سیلیکونی ۳۰۰۵۹۰۹۰

 

واردات و صادرات انواع پد آرایشی

در این قسمت از طرح توجیهی پد آرایشی، می بایست وضعیت بازار محصول مورد بررسی قرار گیرد. از آنجایی که مشخصا برای پدهای آرایشی کد گمرکی تعریف نشده است، نمی توان وضعیت واردات و صادرات این محصول را بررسی نمود. اما می توان این محصول را به عنوان زیر مجموعه ای از محصولات مورد مصرف در صنایع آرایشی و بهداشتی با کد گمرکی ۱۵۱۳۲۹۱۳ در نظر گرفت. صادرات و واردات محصولات مورد مصرف در صنایع آرایشی و بهداشتی در ایران در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷ را می توانید در نمودار و جدول زیر مشاهده نمایید:

نمودار واردات و صادرات انواع محصولات مورد مصرف در صنایع آرایشی و بهداشتی در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

جدول واردات و صادرات انواع محصولات مورد مصرف در صنایع آرایشی و بهداشتی در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

 

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه تولید پد آرایشی

بر اساس محاسبات انجام شده، پیش بینی می شود برای راه اندازی کارگاه تولید پد آرایشی با ظرفیت تولید ۱۲،۰۰۰ تن پد آرایشی در سال، به زمینی به مساحت ۷،۰۰۰ متر مربع نیاز داشته باشیم. در جدول زیر سایر موارد پیش بینی شده در طرح توجیهی پد آرایشی آورده شده است:

 

ظرفیت تولید سالیانه ۱۲،۰۰۰ تن
مساحت زمین مورد نیاز ۷،۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل ۲،۶۰۰ متر مربع
نرخ برابری دلار ۵۰،۰۰۰ تومان
میزان سرمایه گذاری ثابت ۷٫۱ میلیارد تومان بدون احتساب هزینه زمین
تعداد نیروی انسانی ۵۸  نفر
ارزش ماشین‌آلات و تجهیزات ۶٫۴ میلیارد تومان
بازده داخلی در سال مبنا ۳۹ درصد

 

* ارقام فوق تقریبی بوده و برای محاسبه دقیق سرمایه ثابت و در گردش، به تحقیقات و مطالعات گسترده تری نیاز است. همچنین، هزینه نیروی انسانی، بهره برداری، حامل های انرژی و تعمیر و نگهداری تجهیزات و … نیز می بایست در این طرح توجیهی، بررسی شوند و در این خلاصه طرح آورده نشده است.

 

 

در پایان شایان ذکر است چنانچه نیاز به نسخه کامل طرح توجیهی تولید پد آرایشی دارید، میتوانید با کارشناسان بهین صنعت یاب تماس حاصل فرمایید.

 

 بیشتر بخوانید : 

طرح تولید لوازم آرایشی 

طرح توجیهی عطر و ادکلن 

طرح توجیهی دستمال مرطوب 

طرح توجیهی لیوان کاغذی

 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس