طرح توجیهی پروفیل آلومینیوم

این مقاله طرح توجیهی پروفیل آلومینیوم است. پروفیل آلومینیوم یکی از پرکاربردترین محصولات ساختمانی است که توسط فرآیند اکستروژن تولید می شود.  این محصول را می توان در ابعاد گوناگون و با سطح مقطع‌ های مختلف در بازار یافت. از آنجایی که فلز آلومینیوم نسبت به فولادهای ساختمانی، شکل پذیری بیشتری دارد، توانسته است در صنعت ساختمان به سرعت جایگاه ویژه ای بیابد.

بیشتر بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

از جمله سایر خواص پروفیل آلومینیوم، می توان به  سبک وزن بودن آن اشاره نمودY همین موضوع نیز موجب شده است که حتی در صنایع هوافضا نیز مورد توجه قرار گیرد. همچنین پروفیل های آلومینیوم نسبت به دما عایق بوده و مانع از هدررفت انرژی می شوند. به آسانی دچار خوردگی نشده و نسبت به پروفیل های فولادی و آهنی طول عمر بالاتری دارند. علاوه بر این، قیمت تمام شده آنها نسبت به پروفیل های متداول آهنی بسیار کمتر است و لذا استفاده از آنها صرفه اقتصادی بالاتری دارد.

انواع پروفیل آلومینیوم

بر اساس نوع کاربرد، پروفیل آلومینیوم به دو گروه تقسیم می شود:

  • پروفیل های ساختمانی

امروزه، قسمت اعظم مصالح ساختمانی فلزی از قبیل درب، پنجره و نرده ها و … از جنس پروفیل های آلومینیومی هستند. از جمله بارزترین ویژگی های این پروفیل ها این است که با سطح مقطع مربعی و مستطیلی تولید می شوند.

  • پروفیل های صنعتی

از پروفیل های صنعتی در صنایعی مانند کشاورزی برای ساخت ابزار و تجهیزات کشاورزی، در صنعت نیرو و شبکه انتقال نیرو برای ساخت دکل های برق فشار قوی و صنعت لوازم خانگی برای تولید و ساخت یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و … استفاده می شود.

همچنین از پروفیل آلومینیومی شیاردار برای تولید انواع تجهیزات صنعتی مانند نوار نقاله، میزهای کار و محفظه تجهیزات و سیستم‌ های خنک‌ کننده استفاده می‌ شود.

طرح توجیهی پروفیل آلومینیوم

 

روش تولید انواع پروفیل های آلومینیوم

همانطور که اشاره کردیم، پروفیل آلومینیوم طی فرآیند اکستروژن مستقیم بیلت ها و فلز آلومینیوم تولید می شود. در این روش، فلز آلومینیوم توسط فشار از قالب های اکسترود عبور داده شده و در نهایت پروفیل هایی به شکل قالب تولید می شود. این فرایند برای ارائه در طرح توجیهی پروفیل آلومینیوم طی ۵ مرحله انجام می شود:

  • در مرحله اول بیلت های آلومینیوم در کوره های پیش گرم حرارت داده شده و به دمای ۴۵۰ تا ۵۰۰ درجه سانتی گراد می رسند. سپس به مدت زمان مشخصی در این دما باقی می مانند. این کار برای آن است که تنش های درون فلز از بین برود.
  • پس از آنکه بیلت ها به مدت زمان مشخصی درون کوره پیش گرم قرار گرفتند و تنش های درونی شان کاهش یافت، توسط مواد روغنی چرب می شوند. اینکار علاوه بر اینکه موجب می شود بیلت ها به قالب نچسبند، باعث می شود فرایند با فشار کمتری انجام شود.
  • در مرحله سوم، بیلت ها به سیلندر اصلی توسط رام هدایت شده و آنگاه توسط فشار به کانتینر وارد می شوند. فشار اعمال شده به پروفیل ها موجب گرم شدن آنها و در نتیجه، نیمه مذاب شدن شان می شود. در ادامه، آلومینیوم نیمه مذاب و خمیری از درون قالب عبور داده شده و در نهایت پروفیل شکل می گیرد.
  • پس از اکسترود شدن پروفیل آلومینیوم، در ابتدای میز کار محصول خنک می شود. اینکار موجب می شود که محصول به صورت صاف و یکنواخت مطابق با استانداردهای موجود باقی بماند.
  • در نهایت نیز پروفیل آلومینیوم آنادایز شده و رنگ می شود. این کار علاوه بر افزایش زیبایی پروفیل ها موجب افزایش استحکام آنها نیز می شود.

کارگاه تولید پروفیل آلومینیوم

 

کدهای آیسیک مرتبط با طرح توجیهی پروفیل آلومینیوم

در سیستم بین المللی طبقه بندی استاندارد صنایع یا کدهای آیسیک ISIC، کدهای هویت و اطلاعات VCM برای ارائه در طرح توجیهی پروفیل آلومینیوم به شرح زیر است:

 

شرح محصول کد آیسیک ISIC
پروفیل ABS ۲۵۲۰۴۱۲۸۹۷
انواع پروفیل آلومینیومی ۲۷۲۰۴۱۲۴۳۷
انواع پروفیل آلومینیوم سری ۱۰۰۰ ۲۷۲۰۵۱۲۴۳۸
انواع پروفیل آلومینیوم سری ۲۰۰۰ ۲۷۲۰۵۱۲۴۳۹
انواع پروفیل آلومینیوم سری ۳۰۰۰ ۲۷۲۰۵۱۲۴۴۰
انواع پروفیل آلومینیوم سری ۴۰۰۰ ۲۷۲۰۵۱۲۴۴۱
انواع پروفیل آلومینیوم سری ۵۰۰۰ ۲۷۲۰۵۱۲۴۴۲
انواع پروفیل آلومینیوم سری ۶۰۰۰ ۲۷۲۰۵۱۲۴۴۳
انواع پروفیل آلومینیوم سری ۷۰۰۰ ۲۷۲۰۵۱۲۴۴۴

 

 

کد تعرفه گمرکی برای ارائه در طرح توجیهی پروفیل آلومینیوم

طبق آخرین آمار اداره گمرکات ایران کد تعرفه گمرکی یا Hs Code 8 تا ۱۰ رقمی که اطلاعات محصول از قبیل مجاز و یا غیر مجاز بودن صادرات و واردات محصول، عوارض و حقوق گمرکی و مالیات محصول را ارائه می دهد، برای ارائه در طرح توجیهی پروفیل آلومینیوم به شرح زیر است:

 

شرح محصول کد تعرفه گمرکی
پروفیل ABS
انواع پروفیل آلومینیومی ۷۶۰۴
انواع پروفیل آلومینیوم سری ۱۰۰۰ ۷۶۰۴۱۰۰۰
انواع پروفیل آلومینیوم سری ۲۰۰۰ ۷۶۰۴۲۱۰۰
۷۶۰۴۲۹۰۰
انواع پروفیل آلومینیوم سری ۳۰۰۰
انواع پروفیل آلومینیوم سری ۴۰۰۰
انواع پروفیل آلومینیوم سری ۵۰۰۰
انواع پروفیل آلومینیوم سری ۶۰۰۰
انواع پروفیل آلومینیوم سری ۷۰۰۰

 

واردات و صادرات پروفیل های آلومینیوم

در این قسمت از طرح توجیهی پروفیل آلومینیوم، می بایست وضعیت بازار محصول مورد بررسی قرار گیرد. نمودار و جدول زیر آخرین اطلاعات مربوط به صادرات و واردات پروفیل آلومینیوم با کد تعرفه ۷۶۰۴ را در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷ نشان می دهد:

نمودار واردات و صادرات انواع پروفیل آلومینیوم با کد تعرفه ۷۶۰۴ در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

جدول واردات و صادرات انواع پروفیل آلومینیومی با کد تعرفه ۷۶۰۴ در طی سالهای ۸۵ تا ۹۷

 

سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی کارگاه تولید پروفیل آلومینیوم

بر اساس محاسبات انجام شده، پیش بینی می شود برای راه اندازی کارگاه تولید پروفیل آلومینیوم با ظرفیت ۱،۵۰۰ تن در سال پروفیل آلومینیوم، به زمینی به مساحت ۸ هزار مترمربع نیاز داشته باشیم. در جدول زیر سایر موارد پیش بینی شده در طرح توجیهی پروفیل آلومینیوم آورده شده است:

 

ظرفیت تولید ۱،۵۰۰ تن در سال
مساحت زمین مورد نیاز ۸،۰۰۰ مترمربع
زیربنای کل ۲،۵۰۰ متر مربع
نرخ برابری دلار ۵۰،۰۰۰ تومان
میزان سرمایه گذاری ثابت ۳۱ میلیارد تومان بدون احتساب هزینه زمین
ارزش تجهیزات و ماشین آلات ۱۰ میلیارد تومان
تعداد نیروی انسانی ۴۲ نفر
بازده داخلی در سال مبنا ۴۰ درصد

 

 

در پایان شایان ذکر است چنانچه نیاز به نسخه کامل طرح توجیهی تولید پروفیل آلومینیوم دارید، میتوانید با کارشناسان بهین صنعت یاب تماس حاصل فرمایید.

 بیشتر بخوانید : 

طرح توجیهی فولاد 

طرح توجیهی شمش فولاد 

طرح توجیهی شمش استیل

طرح توجیهی فطعات hss

طرح توجیهی تولید بدنه خودرو 

 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس