طرح توجیهی تولید چرم مصنوعی

از اختراعات مهم بشر در صنعت چرم دوزی، الیاف چرم مصنوعی است که برای کاربردهای بسیار زیادی تولید می شوند. این چرم ها شباهت بسیاری به الیاف طبیعی چرمی دارند و به همین خاطر گاهی تشخیص چرم های مصنوعی از طبیعی سخت می شود.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

این چرم ها به سادگی توانسته اند، جایگزین الیاف طبیعی چرم شوند. مدل های مختلفی از این چرم ها در صنعت وجود دارند و هر یک از آن ها دارای کارایی خاص هستند. از گذشته های دور تاکنون از این چرم ها به عنوان پوششی برای بدن انسان استفاده می شد. چرم از قدیمی ترین متریال مورد استفاده انسان محسوب می شود که پس از سنگ و چوب در ساخت نیازهای اولیه بشر مورد استفاده قرار می گرفت.

به دلیل کاربردهای فراوان این الیاف، طرح توجیهی تولید انواع چرم مصنوعی از مهمترین نیازهای کشور ما محسوب می شود. همچنین با تولید چرم در داخل کشور، دیگر نیازی به واردات این محصولات نخواهیم داشت.

چرم مصنوعی چیست؟

اولین چرم مصنوعی در قرن ۱۹ میلادی تولید شد. این چرم نوعی لایه خمیری شکل بود که در ساخت آن از الیاف پلی استر استفاده می شد. در زمان جنگ جهانی، صنعت با کمبود شدید چرم طبیعی رو به رو شد و به همین خاطر روند تولید انواع چرم مصنوعی گسترش یافت.

چرم های طبیعی اغلب از پوست حیوانات تولید می شوند اما چرم های مصنوعی را از مواد مصنوعی و پلیمر می سازند. در ساخت آن ها از دستگاه های پیشرفته ای استفاده می کنند که فرایند ساخت آن ها را تسهیل می کنند. روش ساخت این مدل چرم ها بسیار ساده تر از چرم های طبیعی است. به همین خاطر قیمت آن ها بسیار پایین تر از چرم طبیعی تعیین می شود.

طرح توجیهی تولید چرم مصنوعی

این چرم ها را بر اساس طرح و رنگ و… دسته بندی می کنند. مقاومت این چرم ها در برابر ساییدگی، پارگی و خراشیدگی بسیار بالا است. این نوع چرم را به نام بیاله فرنگی نیز می شناسند. این چرم ها دو دسته بندی مهم دارند. چرم های پلی اورتان و چرم های پلی وینیل کلراید از دسته بندی های مهم این محصولات هستند.

مزایای استفاده از چرم مصنوعی

چرم های مصنوعی دوام بسیار بالایی دارند. مقاومت این چرم ها در قیاس با الیاف طبیعی بیشتر است. تعمیرات این چرم ها به سادگی انجام می شود. برای تمیز کردن آن ها می توانید از کمی آب گرم استفاده کنید. این چرم ها در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند و پوسته پوسته نمی شوند. کیفیت طبیعی این مدل چرم نیز بسیار بالا است. انواع چرم های مصنوعی با اصلاح دانه و رنگ و بافت ظاهر بصری مناسب تری پیدا کرده اند.

این چرم ها قابلیت چاپ انواع و اقسام طرح ها را دارند. به همین خاطر می توان آن ها را بر اساس آخرین مدل های روز طراحی و تولید کرد. یکی از مزایای استفاده از این چرم ها، روش کار ساده آن ها است. این چرم ها به سادگی برش می خورند. به همین خاطر همه کسانی که برای اولین بار وارد صنعت چرم دوزی می شوند، از چرم های مصنوعی استفاده می کنند.

انواع چرم مصنوعی

چرم های مصنوعی انواع مختلفی دارند. دسته بندی اصلی این چرم ها، انواع چرم پی یو و پلی اورتان می باشند برای تماس با پوست انسان مناسب هستند. این چرم ها بسیار انعطاف پذیرند و قابلیت تنفس بالایی دارند. از این چرم ها برای ساخت پوشاک نیز استفاده می کنند. چرم های مصنوعی منفذ دار نیز در این بین جای می گیرند.

این چرم ها نیز قابلیت تنفس دارند. این مدل چرم های منفذ دار دارای دو نوع ورنی و کروفوم هستند. چرم های مصنوعی اکلیلی نیز در صنعت چرم دوزی جایگاه به خصوصی دارند. این چرم ها جلوه ای درخشان و براق دارند. رنگ بندی این چرم ها بسیار متنوع است. در ساخت آن ها از یک لایه بافتنی زیرین استفاده می شود و یک لایه پلی استر  و پلاستیک نیز بر روی این قسمت قرار می گیرد.

چرم های مصنوعی طرح دار نیز نمونه ای رایج از چرم های مصنوعی است. نام های دیگری نیز برای این محصولات به کار برده می شوند. از جمله آن ها می توان به چرم کروکودیل، چرم سنگی و چرم پوست ماری اشاره کرد. این چرم ها تحت حرارت بالا تولید می شوند. انواع چرم های اشبالت نیز در این بین قرار می گیرند که مقاومت بسیار بالایی دارند.

کاربرد الیاف چرم مصنوعی

انواع چرم مصنوعی از نظر نوع کاریرد دسته بندی های به خصوصی دارند. هر یک از آن ها را برای تولید انواع پوشاک تولید می کنند. صنعت پوشاک بدون وجود چرم تکمیل نمی شود! از گذشته های دور تاکنون استایلیست های حرفه ای از الیاف چرمی مختلف برای طراحی و دیزاین لباس و انواع آکسسوار استفاده می کنند.

چرم های مصنوعی برای ساخت مبلمان و اسباب و اثاثیه منزل نیز به کار می روند. در ساخت این مدل لوازم خانگی از چرم های مقاوم تر و ضخیم تری استفاده می شود! چرم های مصنوعی خودرو نیز از مهمترین الیافی هستند که در این عرصه تولید می شوند. این چرم ها برای ساخت روکش صندلی های اتومبیل، روکش فرمان و… کاربرد دارند.

برای ساخت انواع ست های اداری نیز این محصولات مورد استفاده قرار می گیرند. انواع جای قلم، جای تقویم و… با این مدل چرم ها ساخته می شوند. در صنعت کیف سازی نیز به کرات می توانید، کاربردهای چرم مصنوعی را مشاهده کنید.

کد آیسیک مرتبط با تولید چرم مصنوعی

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
صفحه و ورق چرم مصنوعی از پلی اورتان ۲۵۲۰۵۱۲۴۱۴

کد تعرفه مرتبط با تولید چرم مصنوعی

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
صفحه و ورق چرم مصنوعی از پلی اورتان ۴۱۱۵

وضعیت واردات و صادرات چرم مصنوعی

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات چرم مصنوعی به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات چرم مصنوعی به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات چرم مصنوعی به تفکیک سال

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید چرم مصنوعی اعلام می دارد.

 مطالب مرتبط : 

طرح توجیهی چرم سازی

طرح توجیهی مبلمان 

طرح توجیهی البسه 

طرح توجیهی لباس پزشکی یکبار مصرف

طرح توجیهی سرویس خواب 

طرح توجیهی پوشک بچه 

طرح توجیهی تولید بالش طبی 

طرح توجیهی کاغذ فلوتینگ 

طرح توجیهی تریکو بافی 

طرح توجیهی دستکش کارگری

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس