طرح توجیهی لباس پزشکی یکبار مصرف

پوشاک مخصوص به پزشکان و کادر درمانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این لباس ها ضمن حفظ سلامت پزشکان و پرستاران در بیمارستان، از انتقال آلودگی ها و سرایت بیماری ها نیز جلوگیری می کنند.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

این پوشاک باید با ویژگی های خاص تولید شوند تا کارایی لازمه را در محیط بیمارستان را به همراه داشته باشند. تولید این پوشاک برای فعالیت های پزشکی بسیار مهم تلقی می شود.

لباس پزشکی یکبار مصرف چیست؟

لباس های پزشکی یک بار مصرف یکی از مهمترین لوازم مورد نیاز در اتاق های جراحی و بخش های مختلف یک بیمارستان هستند. این لباس ها با سرعت عمل بالاتر و ظرفیت بیشتری تولید می شوند. سرعت عمل تولید این محصولات به دلیل وجود تکنولوژی های پیشرفته در ساخت هر یک از آن ها، بسیار بالاتر از محصولات پارچه ای است!

در ساخت و تهیه آن ها از فناوری التراسونیک استفاده می شود. برای ساخت هر یک از این لباس های یک بار مصرف، بیشتر از پارچه اسپان باند استفاده می شود. این پارچه جنس نازکی دارد و لطافت آن سبب راحتی افراد می شود.

این پوشاک، اغلب نفوذ پذیری پایینی دارند و تکنولوژی ایزولاسیون در ساخت آن ها به کار رفته است. در ساخت آن ها از لایه های میانگین استفاده می شود که استاندارد کیفی این مدل لباس های یک بار مصرف را بیشتر می کند. این لباس های یک بار مصرف به صورت استریل ارائه می شوند و استفاده از آن ها در محیط های حساس اتاق عمل بلامانع است.

پارچه های مصرفی برای تولید لباس پزشکی

در ساخت هر یک از این لباس های یک بار مصرف پزشکی و بیمارستانی از پارچه های مختلف استفاده می شود که انجام فرایندها و عملیات های طبی با پوشیدن آن ها ساده تر شود. در ساخت هر یک از آن ها از تترون بیمارستانی استفاده می شود. این مدل پارچه یکی از پر استفاده ترین پارچه های مورد استفاده در صنایع نساجی بیمارستانی به شمار می رود. پارچه های ترگال بیمارستانی نیز یکی از بهترین انتخاب ها برای ساخت و تولید این پوشاک به شمار می روند. در این طرح توجیهی از بهترین مدل های پارچه استفاده می کنند. پارچه های فلامنت بیمارستانی نیز در این بین جای می گیرند که تار و پود آن ها از جنس فلامنت تهیه شده است.

اگر می خواهید، جنس پوشاک یک بار مصرف شما، ضخیم تر باشد، پارچه های برزنت برای مصارف شما مناسب تر هستند. این پارچه ها برای تولید لوازم مورد نیاز برای زیر تشکی بیماران به کار می روند. پارچه های ویسکوز طرح دار بیمارستانی نیز برای تولید این پوشاک به کار می روند. از این پارچه ها بیشتر برای تولید لباس ها و پوشاک مخصوص به بخش کودک در بیمارستان ها استفاده می شود. جنس این پارچه ها از نخ ضد حساسیت است و به همین خاطر برای استفاده بیماران با حساسیت بیشتر مناسب هستند. پارچه های اسپان باند نیز همیشه در این زمینه کارایی داشته اند. در این بین انواع پارچه اس ام اس نیز مورد استفاده هستند. پارچه های اس ام اس موارد مصرفی تقریبا مشابه با اسپان باند دارند و جنس این دو نوع پارچه کمی مشابه است.

ویژگی های انتخاب لباس پزشکی

یکی از مهمترین ویژگی های هر یک از پوشاک یک بار مصرف با کیفیتی که در عرصه های طبی به کار می روند، قدرت حفاظتی بالای آن ها به شمار می رود. این ویژگی به جهت جلوگیری از نفوذ باکتری ها و بیماری های مختلف به پوست بدن مهم تلقی می شود. به همین خاطر سرعت عمل شما در انجام عملیات طبی بیشتر می شود. قابلیت تنفس این لباس ها نیز از مهمترین ویژگی های هر یک از آن ها به شمار می رود.

هر یک از این پوشاک به طور کامل استریل شده اند و صد در صد بهداشتی می باشند. از ویژگی های مهم این محصولات می توان به دوام و مقاومت بالای آن ها اشاره کرد. رنگ این پوشاک طبی را بیشتر سبز و آبی تعیین می کنند. استاندارد رنگ مورد استفاده در محیط های درمانی، سبز و آبی است. چرا که در این محیط ها اغلب افراد تنش جسمی و روحی بالایی دارند و نگاه کردن به این رنگ ها سبب ایجاد آرامش در بیماران می شود.

کد آیسیک مرتبط با تولید لباس پزشکی یکبار مصرف

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
انواع پوشش و لباس بیمارستانی یکبار مصرف ۳۳۱۱۴۱۳۵۷۰
ماسک یکبار مصرف پزشکی ۳۳۱۱۵۱۳۵۶۶
ست های یکبار مصرف پزشکی و اتصالات مربوطه ۳۳۱۱۴۱۳۵۷۶

کد تعرفه مرتبط با تولید لباس پزشکی یکبار مصرف

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
الیاف سلولزی (نطع) ۳۹۲۶۲۰۱۰

وضعیت واردات و صادرات لباس پزشکی یکبار مصرف

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات لباس پزشکی یکبار مصرف به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات لباس پزشکی یکبار مصرف به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات لباس پزشکی یکبار مصرف به تفکیک سال

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی لباس پزشکی یکبار مصرف اعلام می دارد.

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی مبلمان 

طرح توجیهی تولید سرم 

طرح توجیهی تولید سرنگ 

طرح توجیهی قالی بافی 

طرح توجیهی پوشک بجه 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس