طرح توجیهی تولید کابل شارژر موبایل

 

امروزه یکی از مهمترین وسایل مورد نیاز هر شخص تلفن همراه یا موبایل می باشد، کابل شارژ موبایل ها یکی از مهمترین ابزار جانبی آن است و انواع مدل های آن با توجه به نوع تلفن همراه متفاوت می باشد که مهنترین مدل آنان شامل: مدل لایتنینگ(Lightening)، میکرو یو اس بی(Micro USB)، یو اس بی نوع سی (USB type C)

می باشد. ولی نکته جالب این است که بخش داخلی این کابل ها، از لحاظ تکنولوژی، هیچ تفاوت عمده ای با یکدیگر ندارند. کابل های موبایل دارای ۴ رشته داخلی می باشند که دو رشته آن وظیفه انتقال دیتا را بر عهده دارد و دو رشته دیگر برق مورد نیاز را تامین می نماید.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

طرح توجیهی تولید کابل شارز تلفن همراه شامل: ارزیابی بازار محصول، بررسی بخش فنی و تکنیکال محصول و بررسی بخش مالی با استفاده از نرم افزار کامفار می باشد.

کابل شارژر موبایل چیست؟

یکی از لوازم جانبی مهم برای هر تلفن همراه، شارژر و کابل های مخصوص به درگاه شارژ این اقلام است. تولید این محصولات باید با دقت بسیار بالا انجام شود زیرا در صورت بروز هر گونه مشکل در شارژر تلفن همراه، اختلالات بسیاری در سیستم فنی تلفن همراه شما ایجاد می شود و عمر این لوازم بسیار کوتاه خواهد شد. در صورتی که آداپتور و شارژر مخصوص به گوشی تلفن همراه با کیفیت تولید شود، باتری گوشی دوام بالاتری خواهد داشت.

کابل شارژر موبایل

حال ببینیم که کابل های موبایل چه تفاوتی با هم دارند؟

تفاوت عمده کابل های شارژ موبایل را می توان در چند بخش زیر دسته بندی کرد:

  1. تفاوت در سوکت شارژ
  2. تفاوت در درصد مس داخلی کابل(که تعیین کننده سرعت شارژ و سرعت انتقال دیتا می باشد)
  3. تفاوت در Chipset های داخل سوکت ها
  4. تعداد رشته داخلی (که باعث قابلیت یا عدم قابلیت انتقال دیتا می شود)
  5. تفاوت شکل ظاهری (هیچ تاثیری در کیفیت کابل ندارد)
  6. تفاوت از لحاظ متراژ

انواع کابل شارژ موبایل

مینی یو اس بی ها، یکی از مدل های پرطرفدار شارژر هستند که در سال های قبل برای انواع دوربین دیجیتالی مورد استفاده قرار می گرفتند. اما این روزها این مدل یو اس بی و کابل منسوخ شده است و دیگر تولید نمی شود. میکرو یو اس بی ها نیز یکی از مدل های پر استفاده کابل و شارژر هستند که برای ۶۵ درصد تلفن های هوشمند با سیستم اندروید قابل استفاده می باشند.

یو اس بی نوع سی نیز از انواع تولیدی این طرح است که از جدیدترین و به روزترین مدل های سوکت و آداپتور است؛ سرعت عمل این مدل یو اس بی در شارژ کردن تلفن همراه شما بسیار بالا است. این مدل شارژر ها ابتدا در برند سونی تولید شده اند.

یو اس بی های لایتنینگ اپل نیز نسل جدیدی از سوکت ها و کابل های موجود در بازار هستند. استفاده از این کابل در سال ۲۰۱۲ در بین کاربران تلفن همراه هوشمند آیفون رایج شد. در این بین انواع کابل های اتصال دهنده نیز ارائه می شوند. برخی از مدل های این کابل ها، مدل های A و B  هستند. کابل های نوع اول برای انواع کانکتور موس و کیبورد مورد استفاده قرار می گیرند. نوع دوم این کابل ها نیز به شکل مستطیلی تولید می شوند. برای انواع پرینتر نیز این مدل کابل ها و کانکتورها استفاده  می شوند. کاربرد آن ها نسبت به نوع A کمتر است.

مراحل تولید کابل شارژر موبایل

عمده مواد تشکیل دهنده هر کابلی فلز رسانا (ترجیحا مس) و عایق پوشاننده (Pvc) می باشد. در کارخانه هایی که تمامی مراحل تولید را انجام میدهند در ابتدا فلز رسانا (مس) توسط کشش تا قطر چند میکرون نازک می شوند و پس از این که به قطر دلخواه رسیدند ، دور قرقره های مخصوصی پیچیده می گردند.

در مرحله بعد توسط دستگاه های مخصوص و تحت حرارت بالا، با لایه عایق (از جنس PVC) پوشانیده می گردند. حال با توجه به نقشه داخل کابل رشته های ایجاد شده در کنار یکدیگر قرار گرفته (به عنوان مثال در کابل شارژ موبایل ۴ رشته به صورت موازی باید در کنار هم قرار گرفته باشند) و مجددا رشته ها توسط لایه جدیدی از PVC پوشانیده می شوند.

حال در این مرحله کابل ایجاد شده، با توجه به متراژ مورد نظر بریده می شود (معمولا ۱متر برای کابل شارژ) و کابل های Cut خورده به مرحله سوکت زنی انتقال داده می شوند. در مرحله سوکت زنی رشته های لخت شده هر سر کابل به سر سوکت ها لحیم شده (دو روش اتومات و دستی) و محصول نهایی جهت تزریق بدنه سر سوکت، به زیر دستگاه تزریق می روند. در نهایت پس از مرحله کنترل کیفیت QC و در صورت سالم بودن کابل تولید شده ، مرحله بسته بندی کابل انجام خواهد شد.

کد آیسیک مرتبط با کابل شارژر موبایل

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
شارژر همراه ۳۱۱۰۵۱۲۴۸۵

 

کد تعرفه مرتبط با کابل شارژر موبایل

کد تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
کابل شارژر موبایل ۸۵۰۴۴۰۲۰
سرسیم و سایر اتصالات و رابط‌ها برای سیم و کابل ۸۵۳۶۹۰۱۰

 

وضعیت واردات و صادرات کابل شارژر موبایل

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات کابل شارژر موبایل به شرح زیر می باشد:

نمودار وضعیت واردات و صادرات کابل شارژر موبایل به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات کابل شارژر موبایل به تفکیک سال

 

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی تولید کابل شارژر موبایل اعلام می دارد.

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی لامپ 

طرح توجیهی کابل 

طرح توجیهی دوشاخه و سرپیچ 

طرح توجیهی تولید لوستر

طرح توجیهی تولید جارو برقی

طرح توجیهی تولید هود برقی 

طرح توجیهی پروژکتور و نور افکن

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس