طرح توجیهی قطعات جلوبندی خودرو |‌ بررسی فنی مالی و اقتصادی +‌ جداول واردات

طرح توجیهی قطعات جلوبندی خودرو

به کلیه اجزا و قسمت هایی که در بخش های جلویی یک اتومبیل وجود دارند، سیستم جلوبندی خودرو می گویند. همچنین بخش هایی از قسمت های زیرین اتومبیل ها نیز جزو سیستم جلوبندی خودرو دسته بندی می شوند.

بخوانید : طرح توجیهی چیست ؟

سیستم تعلیق خودرو به شدت تحت تاثیر جلوبندی آن است و سلامت هر یک از این قسمت ها بر سلامت کلی اتومبیل تاثیر گذار است. البته زیربندی با جلوبندی خودرو تفاوت های اساسی دارد و نباید این دو بخش را با هم قاطی کنیم. برای حفظ تعادل سیستم فنی خودرو باید به جلوبندی آن دقت داشته باشید و این بخش را همیشه مورد بررسی قرار دهید.

قطعات جلوبندی خودرو چیست؟

سیستم های فنی و بخش جلوبندی خودرو از قسمت های مهم و حیاتی در انواع اتومبیل سواری و سنگین به شمار می روند که باید به سلامت آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. این قطعات در یک طرح توجیهی دقیق و پیشرفته تولید می شوند.

برای راحتی و آسایش سرنشینان در اتومبیل حفظ سلامت سیستم جلوبندی خودرو بسیار اهمیت دارد. در صورتی که این بخش ها آسیب ببینند، بی شک سرنشینان از نشستن در خودرو احساس خوشایندی نخواهند داشت.

طرح توجیهی قطعات جلوبندی خودرو

در این طرح توجیهی انواع قطعات موجود در این بخش تولید می شوند. در این بین می توان به سگدست های مخصوص به سیستم جلوبندی اشاره کرد.

سیستم فرمان نیز یکی از مهمترین بخش ها است. رام، فنر، کمک فنر، سیبک ها و… هر یک از اهمیت خاصی در سیستم جلوبندی خودرو دارند، به همین خاطر طرح توجیهی برای تولید آن ها با استقبال بالایی رو به رو شده است. چون به رفع نیازهای مهمی در سیستم فنی خودرو می پردازد.

علائم خرابی جلوبندی خودرو

در صورتی که سمت سواری خودرو، خشک و خشن باشد، می توانید از خرابی خودرو و سیستم جلوبندی آن اطمینان حاصل کنید! در صورتی که این بخش از ماشین شما دچار آسیب شود، خودروی شما به یک سمت متمایل می شود. اگر می خواهید، میزان فرسودگی خودروی خود را بررسی کنید، می توانید از یک آزمایش ساده در این راستا کمک بگیرید. شما می توانید، قسمت جلویی خودروی خود را به سمت پایین فشار دهید. سپس آن را رها کنید.

در صورتی که خودروی شما پس از رها شدن، بیشتر از ۲ الی ۳ بار بالا و پایین شد، می توانید نتیجه بگیرید که بخش جلوبندی آن به تعمیرات نیاز دارد! برای رفع مشکلات و دریافت راهنمایی های بیشتر از یک تعمیر کار کمک بگیرید. هر یک از بخش های سیستم جلوبندی خودروی شما به مرور زمان آسیب می بیند و فرسوده می شود.

در صورتی که در حین رانندگی با خودروی خود، سر و صدایی از بخش های مختلف آن شنیدید، باید سیستم جلوبندی را چک کنید و از عدم وجود مشکل در این بخش ها اطمینان حاصل کنید. خرابی لاستیک های طرفین خودرو، بالانس نبودن لاستیک ها و چرخ ها و… هر یک می توانند، آسیب های جدی به خودروی شما برسانند و سبب عدم تعادل سیستم جلوبندی سواری شوند.

اهمیت معاینه فنی خودرو

همه افراد هر چند وقت یک بار اتومبیل خود را برای معاینات فنی به مراکز مربوطه می برند و سیستم ها و بخش های مختلف ماشین را چک می کنند. در نهایت کیفیت جلوبندی و عملکرد آن سنجیده می شود. طرح توجیهی تولید لوازم مخصوص به جلوبندی سرمایه بالایی می طلبد، اما سوددهی آن نیز به همین نسبت بالا است! چرا که مردم همیشه در پی رفع و عیب یابی در خودروی خود هستند و برای جایگزینی لوازم موجود در آن اقدام می کنند.

این طرح توجیهی وسعت قابل توجهی دارد. به دلیل نیاز بالایی که به این قطعات در کشور ما احساس می شود، مشتریان بسیاری متقاضی خرید این محصولات هستند. به همین خاطر این طرح توجیهی تولید قطعات فنی سیستم جلوبندی، توجیه اقتصادی بالایی دارد و از نظر سرمایه گذاری بسیار امن است.

هر گونه آسیب در این بخش از خودروی شما، سیستم فنربندی و اتاق داخلی ماشین شما را در چاله ها، سرعت گیرها و… دچار آسیب می کند. به همین خاطر توجه به مقاومت این بخش های فنی در هر خودرویی حائز اهمیت است. برای حفظ کیفیت این محصولات، باید هر چند وقت یک بار سیستم فنی و جلو بندی آن ها را بررسی کنید.

وظایف جلوبندی خودرو

در سیستم فنی جلوبندی خودروها، از میل تعادل استفاده می شود که وظیفه حفظ تعادل در خودرو را بر عهده دارد. این بخش از چپ کردن خودرو در طول رانندگی جلوگیری می کند. طبق ها در سیستم جلوبندی خودرو وظیفه اتصال بخش های فنی به شاسی اتومبیل را بر عهده دارند و عضو مهمی به شمار می روند. رام در سیستم جلوبندی خودرو وظیفه اتصال به اتاق خودرو را بر عهده دارد. چرخ هایی که در سیستم جلوبندی قرار می گیرند، وظیفه به حرکت در آوردن خودرو را بر عهده دارند! عدم ساییدگی چرخ ها، بالانس بودن آن ها و… هر یک مواردی هستند که باید بررسی شوند.

سگ دست در سیستم جلوبندی خودرو یکی از بخش های مهم است که کنترل چرخ ها را بر عهده دارد و محور چرخ های خودرو را در خود جای می دهد. در صورتی که مشکلی در بخش های فنی یک خودرو به وجود بیاید، باید فورا برطرف شود و لوازم و قطعات مورد نیاز برای تعویض فراهم شوند. در صورتی که پس از عیب یابی در یک خودرو، قطعات آسیب دیده تعمیر یا تعویض نشوند، به مرور بخش های اصلی موتور آسیب می بینند. به همین خاطر توجه به این مسئله اهمیت دارد.

کد آیسیک مرتبط با تولید قطعات جلوبندی خودرو

کد آیسیک، یک سیستم بین المللی برای طبقه بندی استاندارد صنایع است که به کمک آن می توان هویت کالاها، قطعات، مدارک و اموال را به سادگی تعیین کرد. با استفاده از این سیستم کدگذاری، صحت کلیه اطلاعات مربوط به محصولات در تمامی واحدها و شرکت ها، تأیید می شود.

شرح کالا کد آیسیک
قطعات سیستم انتقال نیرو  ٣۴٣٠١٣٣١

 

کد تعرفه مرتبط با تولید قطعات جلوبندی خودرو

تعرفه گمرکی، یک کد هشت رقمی است که از چهار بخش دوگانه تشکیل شده و برای شناسایی و تعیین جایگاه کالا در ترخیص، مورد استفاده قرار می گیرد. تعیین این عدد در هر کشوری معیارهای خاص خود را دارد و به شکلی متفاوت ارائه می گردد.

در ایران، میزان تولید داخلی کالا، یکی از معیارها برای تعیین این رقم می باشد.

شرح تعرفه کد تعرفه
ـ سیستم‌های فنربندی (suspension)‌و قطعات مربوطه (شامل کمکفنرها (shock-absorbers) ۸۷۰۸۸۰

نمودار و جدول میزان واردات و صادرات قطعات جلوبندی خودرو به شرح زیر می باشد :

نمودار وضعیت واردات و صادرات قطعات جلوبندی خودرو به تفکیک سال

جدول وضعیت واردات و صادرات قطعات جلوبندی خودرو به تفکیک سال

شرکت بهین صنعت یاب، با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه ارائه طرح های توجیهی، آمادگی خود را جهت ارائه و تدوین طرح توجیهی قطعات جلوبندی خودرو اعلام می دارد.

 

 

مطالب مرتبط :

طرح توجیهی رینگ خودرو 

طرح توجیهی کاتالیست خودرو 

طرح توجیهی شیشه خودرو 

طرح توجیهی اگزوز خودرو 

طرح توجیهی جعبه فرمان خودرو 

طرح توجیهی قطعات پرسی خودرو 

طرح توجیهی رادیاتور خودرو 

طرح توجیهی چراغ خودرو 

توجه !

مطالب پیش روی شما صرفا جهت معرفی موضوع به رشته تحریر در آمده است؛ از این رو اعداد و ارقام ذکر شده کاملا تقریبی می باشد.

طرح های توجیهی تهیه شده توسط شرکت بهین صنعت یاب قابل ارائه به نهاد ها، بانک ها و سازمان ها میباشد. این طرح ها با تبعیت از استاندارد های مورد نیاز ارگان مربوطه تنظیم میشوند. برای اطلاعات بیشتر در خصوص پروژه موردنظرتان با ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صحبت با کارشناس